Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2017-10-03 09:09
Asfaltowo-szutrowe wyzwanie dla Toyoty Yaris WRC w Rajdzie Hiszpanii
Toyota Gazoo Racing World Rally Team stanie przed kolejnym wyzwaniem na Rajdzie Hiszpanii – jedynej rundzie sezonu 2017 Rajdowych Mistrzostw Świata łączącej drogi szutrowe i asfaltowe. Zmieniające się nawierzchnie będą stanowiły gruntowny sprawdzian Yarisa WRC i punkt wyjścia do dalszego rozwoju samochodu.

Zespół Toyoty wygrał w tym sezonie dwa rajdy. Jari-Matti Latvala dojechał na metę jako pierwszy na pokrytych śniegiem drogach Rajdu Szwecji, zaś młody kierowca Esapekka Lappi zajął pierwsze miejsce w szutrowym Rajdzie Finlandii. Ogromnym sukcesem Latvali było także drugie miejsce w rozpoczynającym sezon Rajdzie Monte Carlo, w którym kierowcy musieli się zmierzyć z miejscowo pokrytymi śniegiem lub lodem asfaltowymi drogami w górach. Duże postępy zespół zrobił także w Rajdzie Niemiec, gdzie kierowcy mieli do czynienia z asfaltową nawierzchnią w letnich warunkach. Juho Hänninen zajął w tej rundzie 4. miejsce, a wszyscy trzej kierowcy zaliczyli wygrane etapy.

Rajd Hiszpanii
W pierwszej dekadzie XXI wieku hiszpańska runda WRC była organizowana na szybkich, gładkich drogach asfaltowych Katalonii, przypominających nieco tory wyścigowe. Od 2010 roku poprzedza je jeden dzień z szutrowymi odcinkami specjalnymi. Zespoły muszą zmienić specyfikację samochodów z szutrowej na asfaltową w ciągu 75 minut w piątek wieczorem.

Rajd rozpoczyna się w czwartek 5 października ceremonią otwarcia w parku serwisowym w Salou. W piątek zawodnicy dwukrotnie pokonają trzy OS-y. Ten etap jest głównie szutrowy, choć na odcinku Terra Alta o długości 38,95 km pojawiają się fragmenty asfaltowe. W sobotę kierowcy przejadą po dwa razy trzy OS-y, po których nastąpi nadmorski test Salou. Niedzielny etap będzie się składał z 3 odcinków pokonywanych po 2 razy. W programie uwzględniono 5 nowych tras. Będą to El Pont d’Armentera i Savallà w sobotę oraz wszystkie trzy niedzielne OS-y. Santa Marina Power Stage powraca do rajdu po raz pierwszy od 2012 roku.

Tommi Mäkinen, szef zespołu Toyota Gazoo Racing: - Jari-Matti zna Rajd Hiszpanii i jego wyzwania bardzo dobrze. Dwa rodzaje nawierzchni wymagają nieco więcej pracy inżynierów i mechaników oraz trochę dodatkowego sprzętu, ale wszyscy są przygotowani i wiedzą, co mają robić. Ostatnio zrobiliśmy pewne postępy w konstrukcji samochodu i sądzę że po Rajdzie Hiszpanii dzięki nowym częściom i pomysłom uda nam się go jeszcze bardziej poprawić.

„Podoba mi się połączenie odcinków asfaltowych i szutrowych w jednym rajdzie. W Hiszpanii czekają nas najlepsze drogi w całym sezonie – niemal jak na torze wyścigowym. Szutrowe trasy też są całkiem dobre. Przed tą rundą przygotowywałem się przez dwa dni. Na asfalcie skupiliśmy się na zawieszeniu, a na ubitych drogach na mechanizmie różnicowym. Nasz samochód uzyskał świetne prędkości w Finlandii i bardzo dobre osiągi w Niemczech, więc sądzę, że w Hiszpanii będziemy bardzo konkurencyjni” – skomentował Jari-Matti Latvala, kierowca Yarisa WRC #10.

Samochody Toyoty wygrywały Rajd Hiszpanii czterokrotnie. W 1991 roku Armin Schwarz z Toyota Team Europe dojechał do mety jako pierwszy za kierownicą Celiki GT-Four ST165. Rok później Carlos Sainz powtórzył jego sukces tym samym modelem. W 1994 rajd wygrał Celicą GT-Four Enrico Bertone. W 1998 roku na szczycie podium stanął Didier Auriol prowadzący Corollę WRC.

HoloLens – nowe doświadczenia kibiców
Podczas Rajdu Hiszpanii Toyota i Microsoft udostępnią do testów system HoloLens wykorzystujący technologię mieszanej rzeczywistości. HoloLens to pierwszy samowystarczalny holograficzny komputer, który umożliwia interakcje z hologramami w otoczeniu użytkownika. Kibice będą mogli go wypróbować w boksie dla fanów Toyota Gazoo Racing od czwartku do soboty.

Statystyki kierowców Toyota Gazoo Racing w Rajdzie Hiszpanii:
2016: Jari-Matti Latvala - 14, -
2015: Jari-Matti Latvala - 2, Esapekka Lappi - nie ukończył
2014: Jari-Matti Latvala - 2 - -
2013: Jari-Matti Latvala - 2 - -
2012: Jari-Matti Latvala - 2 - -
2011: Jari-Matti Latvala - 3, Juho Hänninen - 10 -

Wyniki kierowców w klasyfikacji generalnej FIA World Rally Championship 2017 po 9 rundach:
1 Sebastien Ogier 177
2 Thierry Neuville 160
3 Ott Tanak 144
4 Jari-Matti Latvala 123
5 Dani Sordo 89
6 Elfyn Evans 87
7 Craig Breen 64
8 Juho Hänninen 58
9 Hayden Paddon 55
10 Esapekka Lappi 49


Wyniki producentów w klasyfikacji generalnej FIA World Rally Championship 2017 po 9 rundach:
1 M-Sport World Rally Team 325
2 Hyundai Motorsport 261
3 Toyota Gazoo Racing WRT 213
4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 163
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / WRC /
2022-06-27 13:52:00Spektakularny sukces Toyoty w Rajdzie Safari!2019-12-18 10:35:00Jedyny taki Polak w WRC. "Ja tylko naciskam przycisk"2019-12-10 10:05:00Toyota Yaris WRC Rajdowym Samochodem Roku 20192019-11-27 13:58:00Ogier, Evans, Rovanperä w Toyocie Yaris WRC w sezonie 20202019-11-06 07:39:00Hyundai podpisał dwuletni kontrakt z Ottem Tänakiem2019-10-31 09:25:00Jak Ott Tänak zdobył mistrzostwo w Yarisie WRC2019-10-28 14:05:00Ott Tänak w Yarisie WRC rajdowym mistrzem świata 2019-09-30 12:44:00Kajetanowicz wybrał VW Polo na Rajd Walii2019-08-26 10:01:00Całe podium Rajdu Niemiec dla Toyoty2019-08-21 12:17:00Cztery Toyoty Yaris WRC na starcie Rajdu Niemiec
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies