| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Dunlop gotowy na kolejne sukcesy | Genewa, Szwajcaria, 28 marca 2017 – Dunlop świętuje pełen sukcesów sezon 2016 prezentując zwycięskiego Astona Martina Vantage z Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA na swoim stoisku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie.
W pierwszym sezonie współpracy z Dunlop Motorsport, zespół Aston Martin Racing zdobył dwa tytuły w WEC. Nicki Thiim i Marco Sørensen sięgnęli po Puchar Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA dla kierowców klasy GT, a następnie team zdobył Trofeum Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA w klasie zespołów GTE Pro.
Aston Martin postanowił nawiązać współpracę oponiarską z Dunlop, aby zyskać przewagę konkurencyjną nad nowym zespołem Ford GT oraz uznanymi rywalami: Ferrari i Porsche.
Szef zespołu Aston Martin Paul Howarth, wyjaśnił, że zmiana partnera była kluczem do zdobycia trofeów oraz utrzymania wysokiej formy w sezonie 2016: Dunlop okazał się wzorcowym partnerem - przydzielił nam na stałe inżynierów, którzy po każdym wyścigu prowadzili dogłębne analizy i testy. Wszystko to jest wsparte nieustannym kontaktem telefonicznym z ekspertami marki. Współpracowałem ze wszystkimi znanymi firmami oponiarskimi w zakresie programów testowych i przeważnie na początku współpracy pojawiały się przeszkody, tymczasem w przypadku Dunlop ich nie było.
Xavier Fraipont, dyrektor zarządzający działem motocyklowym i sportów motorowych w regionie EMEA powiedział, że ekipa bardzo wcześnie ukierunkowała działania na sezon 2017: Byliśmy dumni ze zdobycia dwóch tytułów z Aston Martin Racing w pierwszym roku naszej współpracy, ale czasu na świętowanie było niewiele, ponieważ wznowiliśmy program testów na rok 2017 następnego dnia po finałowym wyścigu mistrzostw.
Dunlop został również wybrany przez zwycięzcę klasy LMP1 Privateer Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA, (Rebellion) i zwycięzcę klasy LMP2 (Alpine). W tych prototypowych klasach Dunlop spodziewa się ogromnych postępów w zakresie osiągów w sezonie 2017, ponieważ nowe przepisy dla klasy LMP2 umożliwią przygotowanie mocniejszych samochodów o zwiększonej sile dociskowej. Stawia to nowe wyzwania producentom ogumienia w wyścigu, w którym trwałość opony i jednolitość osiągów są fundamentalnymi elementami wpływającymi na końcowy sukces.
Dunlop testował opony na torach Sakhir (Bahrain), Sebring (USA), Aragon (Hiszpania) i Paul Ricard (Francja) od końca sezonu 2016. W przypadku najnowszych samochodów klasy LMP2, dzięki nowym przepisom i całkowicie nowej specyfikacji opon Dunlop, czasy okrążeń zbliżyły się do wyników osiąganych przez zaawansowane samochody klasy LMP1 zaledwie cztery sezony temu.
Nowy sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA rozpocznie się na torze Silverstone (Wielka Brytania) 16 kwietnia. (robo) | 2023-06-16 23:41:00Radosław Ćwięczek po raz 10-ty na Magurze!2023-06-16 22:18:00Ruszył jubileuszowy wyścig górski Magura Małastowska2023-05-05 10:23:00Radosław Ćwięczek - Debiut wyścigach górskich w 4x4!2023-04-12 17:44:00Ruszają wyścigi górskie2023-03-23 17:01:00Inter Europol Competition - Celem jest mistrzostwo European Le Mans Series2023-03-16 16:23:00Kuba Śmiechowski - Zawsze jedziemy po wygraną!2022-07-29 22:00:00Sobotnia pogoda ustawi wyniki w Limanowej2022-07-29 11:16:00Waldemar Kluza wraca do ścigania, w mistrzowskim Mitsubishi Lancerze2022-07-17 19:22:00Krupa i Juhas wygrywają na Słowacji2022-07-13 16:11:00Mistrzowie wracają do Limanowej |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |