Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2018-01-31 09:09
Fernando Alonso debiutuje w serii FIA WEC
Toyota Gazoo Racing podało pełną listę kierowców, którzy wystartują w sezonie 2018 Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC) za kierownicą TS050 Hybrid. Fernando Alonso połączy siły z Sébastienem Buemi i Kazukim Nakajimą. Drugim samochodem pojadą Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López.

Zespół Toyoty oficjalnie ogłosił udział we wszystkich rundach sezonu 2018-19 FIA WEC. Toyota wystawi dwa samochody, licząc na tytuł mistrza oraz na zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.

Kierowcy ponownie wystartują TS050 Hybrid o mocy 1000 KM, który wygrał pięć z dziewięciu wyścigów w 2017 roku. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López poprowadzą auto z numerem 7, zaś Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i dwukrotny mistrz świata Formuły 1, Fernando Alonso, będą się zmieniać za kierownicą samochodu nr 8.

Fernando Alonso zadebiutuje w klasie LMP1 w maju w 6-godzinnym wyścigu Spa-Francorchamps. Kierowca weźmie udział we wszystkich rundach FIA WEC, które nie kolidują z wyścigami Formuły 1.

Fernando Alonso: - Bardzo się cieszę, że wystartuję w wyścigu Le Mans 24h. Przyglądałem się tej imprezie od dawna – udział w niej jest moją wielką ambicją. Wyścigi długodystansowe znacznie różnią się od indywidualnych zawodów. Miałem okazję spróbować tej dyscypliny na torze Daytona i bardzo mi się podobało. Cieszę się, że będę mógł pracować z Sébastienem i Kazukim, i uczyć się od nich. Obaj są bardzo doświadczonymi kierowcami. To będzie dla mnie duże wyzwanie, ale jestem na to gotowy i już nie mogę się doczekać początku sezonu.

Anthony Davidson, który wraz z Buemim i Nakajimą wygrał 5 wyścigów w ubiegłym sezonie, pozostaje w zespole w roli kierowcy rezerwowego i testowego. Dwukrotny zwycięzca w Le Mans, Alex Wurz, będzie kontynuował pracę w Toyota Gazoo Racing na stanowisku doradcy i ambasadora, które pełni od 2016 roku.

Hisatake Murata, prezes zespołu: - Nadchodzący sezon jest wyjątkowy ze względu na to, że obejmie dwie edycje wyścigu Le Mans 24h. Uważam, że mamy bardzo silny zespół kierowców. Fernando jest debiutantem w WEC, ale jego siłą jest szybkość i doświadczenie topowego zawodnika Formuły 1. Bardzo się cieszymy ze współpracy z nim, ale wyścigi długodystansowe to dyscyplina zespołowa, dlatego ważne jest, że wszyscy nasi kierowcy prezentują bardzo wysoki poziom.

Historia marki Toyota w FIA World Endurance Championship
W 1983 roku Toyota zapoczątkowała karierę w wyścigach długodystansowych FIA World Endurance Championship. Od tego czasu bolidy Toyoty wzięły udział w 19 wyścigach Le Mans 24h, zajmując drugie pozycje w latach 1992, 1994, 1999, 2013 i 2016. W 2012 roku marka zadebiutowała w reaktywowanej serii FIA World Endurance Championship z modelem Toyota TS030, w pełni hybrydowym bolidem startującym w klasie prototypów LMP1. W 2014 roku zastąpił go prototyp TS040 Hybrid, którym zespół zdobył podwójne mistrzostwo świata – w klasyfikacji producentów i kierowców. Od 2016 roku zespół Toyota Gazoo Racing startuje samochodem TS050 Hybrid. Od 2012 roku Toyota wygrała 16 wyścigów i wywalczyła 14 pole positions. Zespół zajął miejsce na podium 41 razy.

Bolidy powstały we współpracy Toyota Higashi-Fuji Technical Centre odpowiedzialnego za budowę silnika oraz Toyota Motorsport GmbH (TMG), gdzie konstruowane jest podwozie i nadwozie samochodu oraz gdzie mieści się siedziba Toyota Gazoo Racing. Do międzynarodowego zespołu należą inżynierowie z działu sportowego i hybrydowego Toyoty, którzy odpowiadają także za implementację wypracowanych technologii do samochodów drogowych japońskiego producenta.

Doświadczenie kierowców Toyota Gzaoo Racing w startach w FIA World Endurance Championship:
Sébastien Buemi
Urodzony: 1988, Szwajcaria
Debiut w Le Mans: 2012
Liczba startów w Le Mans: 6
Najlepszy wynik w Le Mans: 2. miejsce (2013)
Liczba startów w FIA WEC: 43
Liczba zwycięstw w FIA WEC: 10
Najlepszy sezon FIA WEC: 2014 (1. miejsce)

Fernando Alonso
Urodzony: 1981, Hiszpania
Debiut w Le Mans: 2018
Liczba startów w Le Mans: 0
Liczba startów w FIA WEC: 0
Liczba zwycięstw w FIA WEC: 0

Kazuki Nakajima
Urodzony: 1985, Japonia
Debiut w Le Mans: 2012
Liczba startów w Le Mans: 6
Najlepszy wynik w Le Mans: 4. miejsce (2013)
Liczba startów w FIA WEC: 37
Liczba zwycięstw w FIA WEC: 7
Najlepszy sezon FIA WEC: 2017 (2. miejsce)

Mike Conway
Urodzony: 1983, Wielka Brytania
Debiut w Le Mans: 2013
Liczba startów w Le Mans: 4
Najlepszy wynik w Le Mans: 2. miejsce (2016)
Liczba startów w FIA WEC: 37
Liczba zwycięstw w FIA WEC: 2
Najlepszy sezon FIA WEC: 2016 (3. miejsce)

Kamui Kobayashi
Urodzony: 1986, Japonia
Debiut w Le Mans: 2013
Liczba startów w Le Mans: 3
Najlepszy wynik w Le Mans: 2. miejsce (2016)
Liczba startów w FIA WEC: 26
Liczba zwycięstw w FIA WEC: 1
Najlepszy sezon FIA WEC: 2016 (3. miejsce)

José María López
Urodzony: 1983, Argentyna
Debiut w Le Mans: 2017
Liczba startów w Le Mans: 1
Najlepszy wynik w Le Mans: n/d
Liczba startów w FIA WEC: 8
Liczba zwycięstw w FIA WEC: 0
Najlepszy sezon FIA WEC: 2017 (6. miejsce)
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi /
2018-02-07 10:41:00Teodor Myszkowski testuje prototyp LMP32018-02-07 07:59:00Karkosik kończy MRF Challenge w czołówce2018-01-30 14:23:00Karkosik głodny sukcesu w finale MRF Challenge2017-11-22 13:24:00Toyota poczwórnym mistrzem NASCAR2017-11-20 15:20:00Toyota wygrała WEC w Bahrajnie2017-11-19 20:30:00Polacy blisko zwycięstwa w Finale Światowym2017-11-19 19:54:00Artur Janosz dziesiąty na Imoli2017-11-14 11:20:00Alex Karkosik wraca na Bliski Wschód2017-11-10 11:22:00Lexus wystartuje w klasie Daytona Prototype international?
runda EHC, runda GSMP14-16.07.2017
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    Zapomniałem hasła
    Zarejestruj się
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies