Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2015-04-26 20:37
Grzegorz Grzyb zwycięża w Rajdzie Świdnickim Krause
Grzegorz Grzyb pilotowany przez Roberta Hundlę wygrali 43 edycję Rajdu Świdnickiego-KRAUSE. Rajd organizowany przez Automobilklub Sudecki otworzył tegoroczny cykl LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Drugie miejsce wywalczyli Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (+39), a trzecie Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (+1:31,7). Wszystkie załogi, które zajęły podium, postawiły na startowały Fordami Fiestami R5.

Grzegorz Grzyb, lider sobotniego etapu 43. Rajdu Świdnicki-KRAUSE, przeżył dziś o poranku spore zaskoczenie, gdy po pierwszym odcinku specjalnym na prowadzenie wyskoczył Filip Nivette. Kierowca Forda Fiesty R5 z numerem 7 zdystansował stawkę dwukrotnie na oesie Kamionki – Jodłownik, a następnie na Dziećmorowice – Walim. Do tego momentu utrzymując ponad 14 sekund przewagi. I nagle, na przedostatnim odcinku specjalnym Filip Nivette i Kamil Heller wypadli z trasy i utknęli w rowie. To już pozbawiło ich szansy na metę w zawodach i zmusiło do wycofania.

Na tym dramatycznym oesie najszybsi byli Grzegorz Grzyb i Robert Hundla i tym samym odzyskali prowadzenie w rajdzie. Następnie na swoje konto zapisali również zwycięstwo na kończącym rajd Power Stage rozgrywanym na ulicach Świdnicy.

Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski zaliczyli udaną przesiadkę do Forda Fiesty R5. Pierwsza rundę sezonu zakończyli na drugim miejscu. Strata do liderów wyniosła 39 sekund. Końcówkę rajdu jechali uszkodzonym samochodem. W ich Fieście R5 nie działało turbo.

Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz ustrzegli się błędów w rajdzie, co na mecie zaowocowało trzecim miejscem 1:31.7 za zwycięzcami. Na Power Stage uzyskali trzeci czas.

Marcin Gagacki zanotował udany powrót do RSMP. W rajdzie zajął czwarte miejsce i wygrał rywalizację w klasie Open N (+5:23.2). To jego najlepszy w karierze wynik w generalce RSMP.

W kategorii aut przednionapędowych przez cały rajd obserwowaliśmy zaciętą walkę, z której to zwycięsko wyszedł Jan Chmielewski, piąty w rajdzie (+5:30.7). Na swoje konto zapisał również Power Stage w ośce.

Darek Poloński był szósty, drugi w 2WD i na swoje konto zapisał zwycięstwo w klasie 4 (+5:40.6).

Łukasz Byśkiniewicz rozpoczął starty w nowym dla siebie Renault Clio R3T od siódmego miejsca i drugiego w klasie 3, najlepszego wyniku w karierze w generalce (+6:47.3).

Jacek Jurecki był ósmy, drugi w klasie 4. Łukasz Habaj po pechowym początku rajdu, kiedy to wypadł z trasy na OS2, na mecie w Świdnicy był dziewiąty (+8:54.7). Na Power Stage zajął drugie miejsce, dwie sekundy za Grzybem. Dziesiątkę zamknął Łukasz Pieniążek, trzeci w klasie 4 (+9:43.7).

W Open N Marcin Gagacki pokonał Wiesława Ingrama o 4:21.0 i Mariusza Steca o 5:30.2. W 2WD Janek Chmielewski na mecie rajdu miał niespełna dziesięć sekund przewagi nad Darkiem Polońskim i 1:16.6 nad Łukaszem Byśkiniewiczem. W klasie 3 za Chmielewskim i Byśkiniewiczem był Tomasz Porębski (+10:11.4). Klasę 4 Dariusz Poloński wygrał z przewagą 1:18.1 nad Jackiem Jureckim. Strata trzeciego Łukasza Pieniążka wyniosła 4:03.1.

W klasie 4F triumfował Marcin Górny. Pokonał Rafała Kręciocha o 22s. W trójce zmieścił się Rafał Stalmach (+4:12.8). Klasa 4N to zwycięstwo Pawła Krysiaka. Kolejne miejsca zajęli Janusz Knopt i Oskar Lubieński. W HR3 wygrał Paweł Winczaszek przed Piotrem Plutą i Grzegorzem Siekluckim. W HR4 triumfował Bartłomiej Fizia. Trójkę skompletowali Klaudia Temple i Tomasz Bętkowski. W HR5 samotnie do mety dojechał Grzegorz Wasilewski, w HR+30 Marcin Grzelewski.

43. Rajd Świdnicki-KRAUSE w tym roku szczycił się rewelacyjną frekwencją. Do udziału w zawodach zgłosiły się aż 83 załogi. Działacze Automobilklubu Sudeckiego przygotowali 9 odcinków specjalnych o łącznej długości ok. 130 km. To nieco mniej niż w latach ubiegłych, ale takie są nowe wytyczne Polskiego Związku Motorowego: rajdy mają być krótsze i bardziej kompaktowe. Tu trzeba dodać, że zlikwidowana została tzw. druga liga, czyli Rajdowy Puchar Polski. Zawodnicy musieli dostosować swoje licencje i sprzęt do wymogów Mistrzostw Polski.

43. Rajd Świdnicki-KRAUSE w tym roku szczycił się rewelacyjną frekwencją zgłoszeń do zawodów miała aż 83 pozycje. Jednak przygotowane przez organizatorów odcinki specjalne okazały się dla teamów wielkim wyzwaniem. Po 9 rozegranych oesach i przejechanych w warunkach rywalizacji ok. 130 km, metę osiągnęły tylko 56 załogi.

Grzegorz Grzyb: - Staraliśmy się jechać płynnie, swoim tempem, żeby właśnie nigdzie nie przegiąć i nie popełnić błędu. Ale było naprawdę ciężko, bo warunki zmieniły się jak w kalejdoskopie. Ja sobie sam strzeliłem w kolano ubierając na pierwszą pętlę strasznie miękkie opony. Ciężko było mi poprowadzić auto, bo cały czas płynęło i straciliśmy dużo czasu w stosunku do Filipa. No trudno, trzeba było to przeżyć, ale opłaciła się nasza strategia i super, że jesteśmy na mecie z tak świetnym rezultatem. To niesamowite, że udało nam się wygrać. Piekielnie szybcy rywale, pogoda w kratkę, ruletka z oponami - ciężki ale udany dla naszego zespołu rajd. Szkoda chłopaków i ich przygód które uniemożliwiły dalszą rywalizację ale wiem, że nie odpuszczą i na kolejnej rundzie znowu stoczymy równy bój. Dziękuje wszystkim kibicom za piękny doping - również na mecie.

Tomasz Kuchar: - Jestem niesamowicie rozczarowany tym, co się wydarzyło. Dobrze przewidziałem, że przyjdzie ulewa i na ostatnią pętlę założyłem opony deszczowe. I na ostatnim prawdziwym odcinku, czyli Dziećmorowice – Walim, powinien być nokaut. I tak chyba by było, bo na pierwszych kilometrach mieliśmy niesamowitą przewagę. I padła turbosprężarka! Jechałem chyba z 18 km bez turbo i Power Stage też. Chyba przechwaliłem ten samochód. Byłem nim zachwycony, bo naprawdę jest genialny. No i stało się. Trudno, jest co jest. Drugie miejsce nie jest złe, ale zwycięstwo było na wyciągnięcie ręki.

Maciej Oleksowicz: - Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku, chociaż traktujemy go trochę jako prezent od naszych konkurentów, którzy nie uniknęli przygód. Myślę jednak, że tak mogą wyglądać te mistrzostwa. Ze względu na to, że rajdy są bardzo krótkie każdy będzie próbował podjąć ryzyko, które czasem się opłaci, a czasem nie. Podczas kolejnych rund chcielibyśmy włączyć się bezpośrednio do walki z czołówką i także trochę bardziej zaryzykować.

Jan Chmielewski: - Lepszego początku sezonu nie mogliśmy sobie wymarzyć! Wygraliśmy w zasadzie wszystko, co było do wygrania, zarówno „ośkę” i klasę 3, zdobywając dodatkowo bonusowe punkty za pierwsze miejsce na rozgrywanym po raz pierwszy w RSMP Power Stage’u. Doskonałym uzupełnieniem listy sukcesów z Rajdu Świdnickiego jest piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, które stanowi wyrównanie mojego najlepszego dotychczas wyniku w rundzie Mistrzostw Polski. Punkty wywiezione z Gór Sowich są wspaniałą nagrodą za trud, który wszyscy w zespole włożyliśmy w przygotowania do nowego sezonu i w tym miejscu składam ogromne podziękowania dla ekipy mechaników, która zarwała niejedną noc szykując naszego „Deesa” do bezawaryjnej jazdy.

Tomasz Kasperczyk: - Po pierwszym udanym dniu Rajdu Świdnickiego byliśmy bardzo blisko ścisłej czołówki. Początek niedzielnego etapu to także równa i szybka jazda. Niestety, na drugim oesie popełniłem mały błąd w jednym z ciasnych zakrętów i uderzyłem lewym tylnym kołem w korzeń. Nie mogliśmy dokończyć tego odcinka i byliśmy zmuszeni do wycofania się z rajdu. Mam jednak nadzieję, że w kolejnych rajdach będzie dużo lepiej. Teraz skupimy się na jak najlepszym przygotowaniu do kolejnej rundy RSMP.


Wyniki końcowe:
1 Grzyb/Hundla (Ford Fiesta R5) 1:14:02.6
2 Kuchar/Dymurski (Ford Fiesta R5) +39.0
3 Oleksowicz/Kuśnierz (Ford Fiesta R5) +52.7
4 Gagacki/Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) +5:23.2
5 Chmielewski/Nowaczewski (Citroen DS3) +5:30.7
6 Poloński/Dobosz (Peugeot 208 VTI) +5:40.6
7 Byśkiniewicz/Wisławski (Renault Clio) +6:47.3
8 Jurecki/Trela (Citroen C2) +6:58.7
9 Habaj/Woś (Ford Fiesta R5) +8:54.7
10 Pieniążek/Gerber (Peugeot 208) +9:43.7
...
Dodaj do:

(robo)

2015-04-29 22:11:00Rafał Kręcioch i Marcin Roik wygrywają w debiucie2015-04-29 20:56:00Wiesław Ingram po Rajdzie Świdnickim2015-04-29 12:01:00Radek Typa - Taki jest urok sportów motorowych2015-04-29 08:31:00Doskonały debiut Jureckiego za kierownicą Citroena C2 R22015-04-28 21:15:00Problemy z silnikiem Grzegorza Miksy2015-04-28 19:55:00Trudny początek sezonu dla Grzegoraz Musza2015-04-27 19:06:00Ogryzek na mecie Świdnickiego2015-04-27 15:47:00Życiowy wynik Byśkiniewicza2015-04-26 20:37:00Grzegorz Grzyb zwycięża w Rajdzie Świdnickim Krause2015-04-26 17:39:00Tomasz Kasperczyk po Rajdzie Świdnickim2015-04-25 21:01:00Grzegorz Grzyb liderem Rajdu Świdnickiego2015-04-25 13:26:00Testowy Świdnickiego dla Grzyba2015-04-25 07:02:00Mówią przed rajdem Świdnickim2015-04-23 15:37:00Musz i Browińskiw w Renault Clio R3T na Świdnicki2015-04-23 14:30:00Byśkiniewicz i Wisławski rozpoczynają kolejny sezon RSMP!2015-04-22 16:26:00Kasperczyk testował na Dolnym Śląsku2015-04-22 12:44:00Na Świdnickim Spentany podyktuje Ogryzkowi2015-04-22 09:41:00Oleksowicz rozpoczyna w Świdnicy drogę po tytuł2015-04-21 07:14:00Bogata lista zgłoszeń na Świdnicki2015-04-14 08:53:00Rajd Świdnicki KRAUSE już za niecałe dwa tygodnie
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies