Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2019-01-24 11:02
Polskie części w Toyocie Yaris AP4
Japońska firma do japońskiej rajdówki zamawia części w Polsce. Firma Proto Cars dostarcza elementy nadwozia do rajdowych Toyot Yaris AP4, które będą się ścigać w Mistrzostwach Azji i Pacyfiku. Firma pracuje też nad częściami do rajdowej wersji Toyoty C-HR.

Od dwóch lat Toyota Yaris WRC ściga się z sukcesami na trasach rajdowych mistrzostw świata. W 2018 roku zespół Toyota Gazoo Racing wywalczył tytuł wśród producentów, pierwszy od powrotu do mistrzostw świata. Japońska marka planuje też wypuszczenie rajdówki w niższej klasie R5, ale prace nad samochodem wciąż trwają. Data premiery auta wciąż jest nieznana. Nie trzeba jednak milionów, by już teraz móc się ścigać rajdowym Yarisem.

Firma Proto Cars z Nysy latem 2018 roku pokazała Toyotę Yaris Proto. Auto wyglądem nawiązuje do Yarisa WRC, ale technicznie jest oparte o sprawdzoną i tańszą w eksploatacji konstrukcję Lancera IX generacji.

Paweł Dytko z Proto Cars: - Do nauki ścigania się autem czteronapędowym to idealny wariant, biorąc pod uwagę koszty zakupu i użytkowania. To też świetne przygotowanie do startów autem klasy R5. Coraz więcej kierowców się na to decyduje.

Z Yarisa Proto do Japonii
Debiut Toyoty Yaris Proto podczas Rajdu Rzeszowskiego wywarł spore wrażenie. Samochód poprowadził rajdowy mistrz Europy Aleksiej Łukjaniuk, a do firmy napłynęły zamówienia m.in. z Hiszpanii. O konstrukcji zrobiło się głośno na całym świecie. Do Proto Cars zgłosiła się japońska firma Cusco, która buduje rajdową wersję Yarisa do startów w Mistrzostwach Azji i Pacyfiku. Japońskie auto klasy AP4 wykorzystuje elementy nadwozia produkowane w Nysie, które znalazły się wcześniej w wersji Proto.

Paweł Dytko - To firma Cusco zwróciła się do nas. Mamy ogromną satysfakcję, bo w końcu to japońska firma, która do japońskiego auta kupuje części w Polsce.

Toyota Yaris AP4 swoją premierę miała podczas tokijskiego salonu samochodowego. Proto Cars do japońskiej rajdówki dostarcza przedni i tylny zderzak, błotniki oraz progi. “Części powstają w Polsce i są wysyłane do Japonii. Bardzo trudno jest zaprojektować takie elementy, zajmuje to też dużo czasu. Nie wszystkie firmy mogą sobie na to pozwolić” - dodaje Dytko. Pozostałe części nadwozia oraz rozwiązania mechaniczne Cusco wykona na własną rękę.

Następna będzie Toyota C-HR
Współpraca pomiędzy Cusco i Proto Cars na Yarisach się nie kończy. Firma z Nysy pracuje nad kolejnym autem.

Paweł Dytko - Będziemy też tworzyli tzw. body kit do rajdowej wersji Toyoty C-HR. To dość nietypowe auto i pierwsza taka rajdówka, ale w tamtym rejonie świata czekają na nie już pierwsi klienci. Samochody będą się ścigać w Mistrzostwach Azji i Pacyfiku i być może także w mistrzostwach Japonii. Nie jesteśmy zaangażowani w prace mechaniczne czy konstrukcyjne. Dostarczymy podobny pakiet jak do Yarisa.

Rajdowe Toyoty C-HR mają być gotowe za kilka miesięcy, a debiut na rajdowych trasach planowany jest na 2020 rok.

Polskie serce w seryjnym Yarisie
Produkowane w Polsce komponenty znajdziemy także w seryjnym Yarisie. 72-konny silnik 1.0 montowany w modelach Yaris i AYGO, powstaje w fabryce Toyoty w Wałbrzychu. To elastyczny, bardzo wydajny motor o trzech cylindrach z systemem zmiennych faz rozrządu VVT-i. Mocniejsza wersja Yarisa kryje pod maską czterocylindrowy silnik 1,5 l produkowany w zakładzie Toyoty w Jelczu-Laskowicach. Jest to nowa jednostka, opracowana z myślą o przyszłych normach emisji CO2 Euro 6c oraz testach WLTP. Silnik ten rozwija 111 KM mocy i rozpędza miejskiego Yarisa w 11 s; jest przy tym nawet o 12% oszczędniejszy od swojego poprzednika, m.in. dzięki zastosowaniu - po raz pierwszy w silniku Toyoty - kolektora wydechowego chłodzonego cieczą.
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / WRC /
2022-06-27 13:52:00Spektakularny sukces Toyoty w Rajdzie Safari!2019-12-18 10:35:00Jedyny taki Polak w WRC. "Ja tylko naciskam przycisk"2019-12-10 10:05:00Toyota Yaris WRC Rajdowym Samochodem Roku 20192019-11-27 13:58:00Ogier, Evans, Rovanperä w Toyocie Yaris WRC w sezonie 20202019-11-06 07:39:00Hyundai podpisał dwuletni kontrakt z Ottem Tänakiem2019-10-31 09:25:00Jak Ott Tänak zdobył mistrzostwo w Yarisie WRC2019-10-28 14:05:00Ott Tänak w Yarisie WRC rajdowym mistrzem świata 2019-09-30 12:44:00Kajetanowicz wybrał VW Polo na Rajd Walii2019-08-26 10:01:00Całe podium Rajdu Niemiec dla Toyoty2019-08-21 12:17:00Cztery Toyoty Yaris WRC na starcie Rajdu Niemiec
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies