Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2017-09-12 18:27
Kajetanowicz przed Rajdem Rzymu
Po czterech latach przerwy Rajdowe Mistrzostwa Europy wracają do Włoch. Rally di Roma Capitale rozegrany zostanie w dniach 15-17 września i stanowi przedostatnią rundę niezwykle zaciętych zmagań, których liderami są Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran. Zawodnicy Lotos Rally Team wystartują w okolicach Rzymu z pierwszym numerem startowym i będą walczyć o kolejne punkty w drodze do trzeciego z rzędu tytułu mistrzowskiego. Aktualnie posiadają aż 23 punkty przewagi nad głównymi konkurentami. Rozpoczyna się finałowa faza tegorocznych zmagań – do końca pozostały już tylko dwa rajdy!

Areną siódmego starcia w mistrzostwach Starego Kontynentu będą wąskie i przyczepne asfalty okolic Rzymu, zabytkowej stolicy kraju nad zlewiskiem Morza Adriatyckiego, Tyrreńskiego, Liguryjskiego i Jońskiego. Konsekwentnie i w bardzo dobrym stylu swój cel realizują Kajetanowicz i Baran. Aktualni mistrzowie Europy ukończyli wszystkie dotychczasowe rundy, prezentując doskonałe tempo, które pozwoliło im wygrywać odcinki specjalne na pięciu z sześciu rajdów. Trzy z nich kończyli na podium, wygrywając w tym legendarny Rajd Akropolu.

Kajetan Kajetanowicz: – Nowy rajd to duże wyzwanie, na które czeka się z podekscytowaniem. Zawsze chciałem wystartować we Włoszech, ponieważ są tam wyjątkowe fragmenty dróg asfaltowych, których próżno szukać w innych rundach kalendarza. Ponadto startuje tam wyrównana i silna konkurencja – to kraj, z którego wywodzi się piętnastu mistrzów Europy! Z dużym optymizmem patrzę na ten start – mam świetny zespół i samochód, dzięki czemu liderujemy w zmaganiach. Przed nami kluczowe momenty, które wymagają wielkiego skupienia i perfekcyjnego przygotowania. Czuję potężne wsparcie moich kibiców, którzy wierzą w historyczny sukces. To dodaje prędkości i pewności siebie w walce o trzeci tytuł mistrzowski.

Nowe trasy – nowe wyzwanie

Włoskie odcinki to prawdziwy festiwal zakrętów. Siódma runda czempionatu liczy łącznie blisko 200 kilometrów odcinków specjalnych, które razem z fragmentami dojazdowymi dają prawie 790 kilometrów. Organizatorzy przygotowali dla zawodników dwanaście prób – pierwszą z nich będzie Aci Roma Arena, widowiskowy „oes” dla kibiców, rozgrywany w Rzymie. W sobotę załogi rywalizować będą na pięciu odcinkach, z których najdłuższy (Greci-Pico) liczy 26,44 km. Niedziela to kolejne sześć prób, a wśród nich jeden z najdłuższych w tym roku odcinków, Cave-Rocca S. Stefano, mierzący aż 32,70 km! Po południu poznamy zwycięzców, którzy po godzinie 17 wjadą na podium w nadmorskim kurorcie Lido di Ostia.

Konkurencja próbuje dogonić Kajetanowicza

77 zgłoszeń (w tym 45 w klasyfikacji FIA ERC) odebrali organizatorzy Rajdu di Roma Capitale. W siódmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy konkurentami Kajetanowicza będą zawodnicy z 16 krajów, a wśród nich główni rywale, plasujący się za nim w klasyfikacji generalnej, m.in. Bruno Magalhães (Portugalia) czy Aleksiej Łukjaniuk (Rosja). Aż 25 kierowców korzystać będzie z samochodów w specyfikacji najmocniejszej w cyklu klasy R5.

Kraj mistrzów

Miejscowi kierowcy sięgali aż piętnaście razy po tytuły mistrzów Europy! Historię triumfów rozpoczął w roku 1972 Raffaele Pinto, później po korony sięgali między innymi Miki Biasion, Piero Liatti, Enrico Bertone czy trzykrotnie Luca Rossetti. Jednak żaden z nich nie triumfował trzy razy z rzędu – takiego sukcesu nie osiągnął dotychczas ani jeden kierowca. Jako pierwszy z „hat-trickiem” na kartach historii może zapisać się Kajetanowicz.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner Lotos Rally Team – Grupa Lotos – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience.

Klasyfikacja sezonowa po sześciu rundach FIA ERC:
1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 120 punktów
2. Bruno Magalhães (Portugalia) 97 pkt.
3. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 73 pkt.
4. Marijan Griebel (Niemcy) 62 pkt.
5. Bryan Bouffier (Francja) 46 pkt.
6. Nasser Al-Attiyah (Katar) 45 pkt.
7. Grzegorz Grzyb (Polska) 41 pkt.
8. Jan Kopecký (Czechy) 39 pkt.
9. José Maria López (Hiszpania) 27 pkt.
10. Alexandros Tsouloftas (Cypr) 26 pkt.
-. Panikos Polykarpou (Cypr) 26 pkt.

Rally di Roma Capitale 2017 w liczbach:
1. – pozycja Kajetanowicza i Barana w klasyfikacji generalnej FIA ERC przed Rajdem di Roma Capitale.
7. runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy.
1. – numer startowy załogi LOTOS Rally Team.
1300 km w linii prostej dzieli Warszawę od bazy rajdu w Fiuggi.
1. start Kajetanowicza w tej imprezie.
77 załóg (w tym 45 w FIA ERC) zgłosiło się do tegorocznej imprezy.
32,70 km liczy najdłuższy odcinek rajdu – próba Cave – Rocca Santo Stefano.
120 punktów zdobytych w 6 dotychczasowych startach – załoga LOTOS Rally Team liderem punktacji FIA ERC.
2 zwycięstwa w imprezie ma na swoim koncie Umberto Scandola – mistrz Włoch z roku 2013.
1 – to dopiero pierwsza edycja tego rajdu w cyklu FIA ERC. Łącznie rajd rozgrywany jest po raz czwarty.
198,88 km – łączna długość 12 odcinków specjalnych.
23 punkty – to przewaga Kajetanowicza nad drugim w tabeli kierowcą – Portugalczykiem Bruno Magalhaesem.
116 to liczba odcinków, które Kajto wygrał w dotychczasowych startach w Mistrzostwach Europy.
25 załóg zgłoszonych do Rajdu di Roma Capitale pojedzie samochodami topowej klasy R5.
16 narodowości stanie na starcie rajdu, wśród nich 5 załóg z Polski.
22 ostatnie starty w FIA ERC Kajto i Jarek kończyli, zdobywając punkty.
Rajdowy słownik – poznaj rajdy samochodowe
Część 4: falstart, przedwczesny wjazd i spóźnienie

Najczęstszymi karami czasowymi w rajdach samochodowych są te związane z PKC-ami (Punktami Kontroli Czasu) i falstartem. Pierwsze z nich dotyczą każdej minuty, w której zawodnicy błędnie wjadą na punkt. Przedwczesny wjazd o minutę oznacza karę 60 sekund (za każdą kolejną minutę kara rośnie o kolejne 60 sekund), natomiast spóźnienie o minutę to 10 sekund kary (podobnie z kolejnymi minutami). Łączny limit spóźnień nie może wynieść więcej niż 15 minut.

Falstart, czyli przedwczesny start do mierzonego czasem odcinka, posiada trzy stopnie kary. Za pierwsze przewinienie na załogę nakłada się 10 sekund, za kolejne – minutę, a za trzecie – trzy minuty. W przypadku kolejnych falstartów o wysokości nałożonej kary decydują sędziowie. Warto dodać, że w rajdach zdarzają się sytuacje, w których rajd przegrywa się o kilka sekund – nawet jeden falstart może przeszkodzić w drodze do zwycięstwa!

Harmonogram czasowy Rally di Roma Capitale 2017:

Czwartek, 14. września:

13:30 – odcinek testowy
16:30 – odcinek kwalifikacyjny, Torre Cajetani (3,48 km)

Piątek, 15. września:

13:30 – wybór pozycji startowych (Rzym, Koloseum)
14:00 – konferencja prasowa (Rzym, Koloseum)
15:00 – sesja autografów (Rzym, Koloseum)
16:45 – Ceremonia Startu (Rzym)
18:30 – SSS 1, Aci Roma Arena (1,80 km)

Sobota, 16. września:

08:05 – Serwis A, 30 minut (Fiuggi)
09:57 – OS 2, Colle San Magno (13,65 km)
10:51 – OS 3, Greci-Pico (26,44 km)
13:54 – OS 4, Pico (14,34 km)
15:56 – Serwis B, 30 minut (Fiuggi)

18:03 – OS 5, Colle San Magno (13,65 km)
18:57 – OS 6, Greci-Pico (26,44 km)
20:50 – Flexi serwis C, 30 minut (Fiuggi)

Długość odcinków specjalnych I etapu: 94,52 km

Niedziela, 17. września:

07:05 – Serwis D, 15 minut (Fiuggi)
08:13 – OS 7, Cave-Rocca S. Stefano (32,70 km)
09:08 – OS 8, Monastero-Jenne (8,63 km)
09:48 – OS 9, Altipiani-Guarcino (11,75 km)
10:48 – Serwis E, 30 minut (Fiuggi)

12:11 – OS 10, Cave-Rocca S. Stefano (32,70 km)
13:06 – OS 11, Monastero-Jenne (8,63 km)
13:46 – OS 12, Altipiani-Guarcino (11,75 km)
14:46 – Serwis F, 10 minut (Fiuggi)

17:15 – Ceremonia mety – zakończenie rajdu (Lido di Ostia)

Długość odcinków specjalnych II etapu: 106,16 km
Długość odcinków specjalnych rajdu: 198,88 km
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / RSME /
2018-11-09 18:17:0076 Rajd Polski w mistrzostwach Europy 20192018-09-13 07:53:0056 załóg na liście zgłoszeń Rajdu Polski2018-07-23 20:18:0015 odcinków specjalnych 75 Rajdu Polski2018-07-06 09:34:00Nowości i zmiany w Rajdzie Polski2017-11-23 17:37:00Rajd du Var z dwiema załogami zespołu Rallytechnology2017-10-31 12:53:00MSZ Racing zdobywa czwarte podium z rzędu w TER2 Cup!2017-10-20 10:12:00MSZ Racing wyrusza na szwajcarski klasyk2017-10-07 21:44:00Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran Mistrzami Europy!2017-09-14 10:55:00MSZ Racing rusza na Rally di Roma Capitale
3 runda RSMP, 4 runda HRSMP08-10.06.2018
Kalendarze:
1Rajd Świdnicki KRAUSE22.04.2018
2Rajd Dolnośląski - Hotel Zieleniec18.05.2018
3Rajd Nadwiślański08-10.06.2018
4Rajd Śląska29.06.2018
5Rajd Rzeszowski09.08.2018
6Rajd Elektrenai07.09.2018
7Rajd Polski21.09.2018
1Bieszczadzki Wyścig Górski11.05.2018
2Wyścig Górski Magura Małastowska15-17.06.2018
3EHC Limanowa27.07.2018
4Banovce – J.Vrsok03.08.2018
5GP Sopot-Gdynia17.08.2018
6Wyścig Górski Czarna Góra31.08.2018
7Wyścig Górski Prządki14.09.2018
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies