Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-10-20 10:40
Końcówka sezonu Kajetanowicza i Barana pełna wyzwań
Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana - załogę LOTOS Rally Team i świeżo upieczonych triumfatorów FIA ERC Gravel Masters, czyli szutrowej klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy, czekają jeszcze dwie asfaltowe rundy czempionatu Starego Kontynentu. Najbliższą jest szwajcarski Rajd du Valais, czyli dziesiąta impreza w kalendarzu cyklu, zaplanowana na 23-25 października. Kajetanowicz, w odróżnieniu od wielu swoich najgroźniejszych konkurentów, będzie rywalizował w tej imprezie po raz pierwszy. Podobnie jak w poprzednich rundach FIA ERC Polacy wystartują Fordem Fiesta R5 przygotowanym przez M-Sport Poland.

Przed Rajdem du Valais załoga Kajetanowicz/Baran zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Europy. Startując w 6 rundach Polacy wywalczyli 94 punkty – zaledwie 10 oczek więcej ma drugi w tabeli Sepp Wiegand. Dystans reprezentantów LOTOS Rally Team do zwycięzcy ubiegłorocznej edycji Rajdu du Valais i lidera punktacji FIA ERC - Esapekki Lappiego wynosi 29 punktów. W dwóch ostatnich rundach mistrzostw Starego Kontynentu do zdobycia pozostało maksymalnie 78 punktów.

Po raz pierwszy Rajd du Valais zorganizowano w 1960 r. jako lokalną imprezę mającą promować walory regionu i miejscowe wina. 20 lat później Rajd du Valais został włączony do kalendarza mistrzostw Europy. Odcinki specjalne wytyczone są na drogach kantonu Valais w południowo-zachodniej Szwajcarii. Przedostatnie zawody tegorocznego cyklu ruszą z Sionu – stolicy regionu i najstarszego miasta Szwajcarii. Z kolei baza rajdu, park serwisowy i meta będą zlokalizowane w Martigny.

Trasa tegorocznej, 55. już edycji Rajdu du Valais liczy niemal 623 km, z czego 260 przypada na 19 niezwykle wymagających odcinków specjalnych. Ogromnym wyzwaniem dla debiutującej polskiej załogi jest fakt, że zdecydowana większość prób przebiega po tych samych trasach jak podczas poprzednich edycji rajdu. Szwajcarska runda Rajdowych Mistrzostw Europy słynie z tego, że jest bardzo wymagająca dla zawodników i sprzętu, nie tylko ze względu na to, że niektóre oesy wiodą na wysokości dochodzącej do blisko 2000 m n.p.m. Charakterystyka odcinków specjalnych Rajdu du Valais jest bardzo zmienna. Na próbach sportowych można spotkać asfalt o różnej przyczepności, a poziom trudności dodatkowo podnosi także kapryśna październikowa pogoda. Zanim załogi rywalizujące w Mistrzostwach Europy ruszą na trasę, czeka je odcinek kwalifikacyjny. 3,3-kilometrową próbę zaplanowano na czwartek, 23 października, na 9 rano. Walka o punkty rozpocznie się tego samego dnia o 15:00 od jedynego nowego w zawodach odcinka Leukerbad (8,25 km).

Kajetan Kajetanowicz: - Na początku tego sezonu z radością rozpoczęliśmy rywalizację w Mistrzostwach Europy z myślą o zbieraniu doświadczenia w trudnych i zróżnicowanych rundach tego cyklu. Po wielu udanych, ale i niełatwych występach, w Szwajcarii staniemy przed podwójnie trudnym zadaniem. Z jednej strony przyjdzie nam się zmierzyć ze specyficznymi trasami, na których jeszcze nigdy nie mieliśmy okazji się ścigać, a wielu naszych najgroźniejszych konkurentów zdążyło już poznać ten rajd w poprzednich sezonach. Z drugiej – wiemy, że nadal liczymy się w grze o najwyższe lokaty w Mistrzostwach Europy, choć to, że koledzy już tu startowali będziemy brali pod uwagę patrząc na tabelę wyników na mecie każdego oesu. Doświadczenia ze zmiennych warunków na górskich odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski z pewnością będą przydatne, choć domyślam się, że w Szwajcarii trasy mogą być znacznie trudniejsze. Alpejska pogoda jest bardzo kapryśna i niestabilna, a w październiku dodatkowo możemy spodziewać się dużej ilości błota na drodze, a nawet lodu i śniegu w zacienionych i wysoko położonych partiach. W tych zróżnicowanych warunkach kluczowy będzie mądry i dokładny opis trasy, a także dobór opon, które w zależności od temperatury mogą dawać różną przyczepność. Wszystko to jak zwykle mocno mnie mobilizuje. Nie chcę, aby sezon już zbliżał się ku końcowi. Uwielbiam ścigać się w takich rajdach, bo każdy z nich jest kompletnie inny. Szczerze mówiąc - kocham Mistrzostwa Europy!

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience.
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / RSME /
2021-05-07 20:41:0013 szutrowych oesów i słynna Karowa na finał2020-07-26 20:10:00Załogi ORLEN Team na mecie Rally di Roma Capitale2020-07-24 09:13:00Podwójny rajdowy weekend Rallytechnology2020-04-14 20:37:00Rajd Liepāja przełożony, inauguracja w Mikołajkach?2019-11-07 20:06:00Poloński i Sitek walczą o puchar Abartha2019-08-16 13:51:00Poloński i Sitek o jeden punkt za liderami2019-06-25 08:56:00Nie tylko "generalka"2019-05-05 13:47:00Poloński i Sitek na podium Abarth Rally Cup2019-05-03 09:36:00Poloński - Sitek ruszają do walki w ERC Abarth Rally Cup2019-04-20 23:31:00Kompaktowa trasa Rajdu Polski + informacje o karnetach
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies