Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2018-04-06 13:01
Lexus rusza do wyścigów
W tym tygodniu rozpoczynają się wyścigi dwóch ważnych serii – europejskiej Blancpain GT i japońskiej Super GT, do których Lexus wystawił swoje najszybsze samochody – wyścigowe modyfikacje sportowych coupe Lexus RC i Lexus LC.

W europejskiej serii Blancpain GT Lexusa reprezentuje szwajcarski zespół Emil Frey Lexus Racing, który wystawia do wyścigów dwa samochody RC F GT3. Ekipa ma za sobą dwudniowe oficjalne jazdy testowe w ramach Blancpain GT, przeprowadzone na torze Paul Ricard na południu Francji. Poza sprawdzeniem samochodów, weryfikowano też nowe opony Pirelli, zgodne z tegoroczną specyfikacją.

Hannes Gautschi, koordynator techniczny zespołu: - Próby przebiegły pomyślnie bez żadnych problemów technicznych. Te dwa dni przede wszystkim pozwoliły kierowcom lepiej zapoznać się z Lexusami. Pracowaliśmy także nad optymalizacją dostrojenia pojazdów. Było to ważne, ponieważ na torze całkowicie wymieniono nawierzchnię, zmieniono też trzy zakręty. Bardzo poprawiła się przyczepność, co widać po czasach okrążeń – na każdym okrążeniu byliśmy średnio po około 3,5 sekundy szybsi, niż w zeszłym roku.

Lorenz Frey, szef zespołu: - Oba samochody jeździły bardzo dobrze i niezawodnie, dzięki czemu udało się nam zrealizować wszystkie zaplanowane próby. Liczymy na udany sezon, bo testy potwierdziły, że jesteśmy dobrze przygotowani do współzawodnictwa.

Serię Blancpain GT rozpoczyna 6 kwietnia wyścig na torze Zolder w Belgii, a 1 czerwca zespół Emil Frey Lexus Racing wróci na tor Paul Ricard, gdzie zostanie rozegrany wyścig wytrzymałościowy.

W japońskiej serii Autobacs Super GT startować będą wyścigowe wersje Lexusów LC 500. Warto przypomnieć, że poprzedni sezon, który upłynął pod znakiem serii sukcesów kierowców jeżdżących Lexusami w wyścigach Super GT, zakończył się zdobyciem przez załogę KeePer TOM’S w składzie Nick Cassidy i Ryo Hirakawa tytułu mistrzowskiego. Załogi Lexusów LC GT500 uplasowały się również na miejscu trzecim, czwartym, piątym i szóstym tabeli najlepszych rezultatów roku.

Przed pierwszym wyścigiem, który odbędzie się 7 kwietnia na torze Okayama, przeprowadzono dwudniowe jazdy testowe na legendarnym torze Fuji Speedway. Każdy dzień obejmował po dwa czterogodzinne wyścigi z przerwą na lunch. Zespoły Lexusa startujące sześcioma samochodami maksymalnie wykorzystały piękną, niemal letnią pogodę.

W popołudniowym wyścigu pierwszego dnia Kazuya Oshima z zespołu Wako’s 4CR za kierownicą Lexusa LC GT500 narzucił ogromne tempo i uzyskał rekordowy czas okrążenia toru dla klasy GT500, o ponad dwie dziesiąte sekundy lepszy od najbliższego konkurenta.

Drugi dzień jazd na Fuji Speedway miał na celu przede wszystkim dobór opon i ocenę osiągów, więc nie spodziewano się wielkich emocji. Tymczasem zespoły Lexusa zdominowały poranną sesję na „swoim” torze, zajmując trzy najlepsze miejsca. Najszybszy okazał się Yuji Kunimoto z zespołu WedsSport Advan, prowadzący Lexusa LC 500 z numerem 19.

Yuji Kunimoto: - Nie walczyliśmy o najlepszy czas. Chcieliśmy tylko sprawdzić, które opony sprawują się najlepiej, ale efekt bardzo nas podbudował.

Komentując wyniki, koordynator programu wyścigów LC GT500 Yoji Nagai przypomniał, że podczas analogicznej imprezy rok temu zespoły Lexusa zajęły pięć najwyższych pozycji. Oznacza to, że współzawodnictwo staje się coraz ostrzejsze i przewaga LC GT500 nad konkurentami może być już mniejsza, niż w ubiegłym roku. Zapowiada się naprawdę emocjonujący sezon wyścigów Super GT.

Wyścigowy Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w sezonie 2017 nowych przepisach japońskiej serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.

RC F GT3 to specjalnie przygotowana wersja wyczynowego modelu RC F. Sportowe coupé Lexus RC F wyposażone jest w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa. Silnik ten przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa automatyczna skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Wykorzystując dwa sterowane elektrycznie wielotarczowe sprzęgła, podczas pokonywania zakrętów TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi /
2018-12-31 09:42:00Świetne zakończenie sezonu ROTAX Max Challenge Poland2018-11-16 22:42:00Basz drugi w Lamborghini Super Trofeo Europe!2018-11-15 20:16:00Basz po ostrych walkach w kwalifikacjach2018-11-14 14:57:00Wielki finał sezonu dla Basza2018-11-08 13:32:00Czy samochód driftingowy nadaje się do jazdy na czas?2018-11-04 22:49:00Szymon Ładniak kończy sezon w Clio Cup CE2018-10-28 18:31:00Podium Basza w ulewnym deszczu2018-10-27 17:40:00Piąte miejsce Basza po ostrej walce2018-10-11 20:55:00Szymon Łukaszczyk w FIA Masters 2018 2018-09-14 17:01:00Powrót Radka Ćwięczka do Type-R'a w Korczynie
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra06.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies