Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2018-04-23 14:36
Niewiarygodnie pechowa Monza dla Broniszewskiego
Wyścigowy weekend na torze Monza okazał się wyjątkowo pechowy dla Michała Broniszewskiego. Wprawdzie polski kierowca uczestniczący w pierwszej rundzie serii Blancpain GT Series Endurance Cup, wrócił do domu z punktami za piąte miejsce w klasie ProAm, ale i z poważną kontuzją, która prawdopodobnie wyeliminuje go z co najmniej dwóch najbliższych rund, a być może znacznie dłużej.

Początek weekendu był bardzo udany dla załogi Michał Broniszewski / Alessandro PierGuidi. Polsko-włoska para w samochodzie Ferrari 488 GT3 zespołu Kessel Racing wywalczyła pole position w klasie w stawce 13 załóg na starcie niedzielnego wyścigu, a na pierwszej zmianie pojechał Michał Broniszewski.

Michał Broniszewski: – Od początku na torze było bardzo gorąco, zwłaszcza w przenośni… Widać było niebywałą agresję u wielu kierowców, szczególnie klasy Pro. Dosłownie co chwila mój samochód był uderzany przez któregoś z rywali. Pomimo to utrzymywałem dobre tempo. Po którejś kolejnej kolizji urwał się duży fragment lewego przedniego błotnika, który powiewał sobie z boku samochodu, stwarzając znaczny opór aerodynamiczny. Szybkość maksymalna na długich prostych była o dobre 30km/h mniejsza niż normalnie! Po bliskim spotkaniu z Bentley’em zostałem uznany winnym kolizji i otrzymałem karę drive through. Po mniej więcej godzinie jazdy opuściłem kokpit, a na drugą zmianę wsiadł Alessandro. Idąc przez garaż na zaplecze, aby odpocząć i jednocześnie zdejmując kask, potknąłem się o coś i przewróciłem. Upadłem na prawą rękę i natychmiast poczułem bardzo silny ból, a dłoń spuchła. Nie było mowy, aby zgodnie z planem wsiąść do samochodu na ostatnią zmianę. Podczas wizyty w centrum medycznym na torze, a potem wieczorem u lekarza okazało się, że mam skomplikowane złamanie dwóch palców. Ręka jest w gipsie aż do łokcia! Lekarze przewidują, że powinna w nim pozostać minimum 7 – 8 tygodni, ale możliwy jest i taki scenariusz, że w najbliższych dniach czeka mnie operacja, aby nastawić złamane kości.

Wobec niedyspozycji Michała Broniszewskiego jego włoski zmiennik pojechał dwie kolejne zmiany i ukończył wyścig na wysokim piątym miejscu w klasie. Pod koniec drugiej godziny był już wiceliderem! Gdyby nie trzy kary drive through (ostatnia za przekroczenie limitu czasu za kierownicą przez Pier Guidiego wskutek niedyspozycji Polaka), polsko-włoska załoga walczyłaby o zwycięstwo.

Michał Broniszewski: - Nietrudno sobie wyobrazić jak się teraz czuję. Mieliśmy wielkie oczekiwania na naszym ulubionym, dobrze znanym, niemal domowym torze Monza. Byliśmy naprawdę dobrze przygotowani do tego weekendu, ale pech znów dał znać o sobie, tym razem wyjątkowo dotkliwie. Samochód jest cały poobijany. Wygląda jak obraz nędzy i rozpaczy. Zespół będzie miał przy nim bardzo dużo pracy. Mimo wszystko nie załamuję się. Do pozytywów tego weekendu należy zaliczyć bardzo dobre tempo, a także sporą porcję punktów, które zdobyliśmy. Piąte miejsce przy tym co się działo na torze, no i przy trzech dodatkowych wizytach w alei serwisowej to chyba jakiś rekord! Jeżeli uda mi się powrócić do zdrowia i wystartować w wysoko punktowanych wyścigach na torach Paul Ricard w czerwcu i Spa w lipcu, to jeszcze nie wszystko stracone.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi /
2018-12-31 09:42:00Świetne zakończenie sezonu ROTAX Max Challenge Poland2018-11-16 22:42:00Basz drugi w Lamborghini Super Trofeo Europe!2018-11-15 20:16:00Basz po ostrych walkach w kwalifikacjach2018-11-14 14:57:00Wielki finał sezonu dla Basza2018-11-08 13:32:00Czy samochód driftingowy nadaje się do jazdy na czas?2018-11-04 22:49:00Szymon Ładniak kończy sezon w Clio Cup CE2018-10-28 18:31:00Podium Basza w ulewnym deszczu2018-10-27 17:40:00Piąte miejsce Basza po ostrej walce2018-10-11 20:55:00Szymon Łukaszczyk w FIA Masters 2018 2018-09-14 17:01:00Powrót Radka Ćwięczka do Type-R'a w Korczynie
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra06.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies