Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2017-05-20 19:51
Podsumowanie Gepa Logistics Super Rally w Morawicy
Pierwszy raz w historii serii Super Rally zawodnicy zmierzyli się z dwoma Odcinkami Testowymi, gdzie jeden z nich poprowadzony został fragmentem profesjonalnego toru motocrossowego Brzezińskiego Klubu Motorowego BKM w Dębskiej Woli. To było prawdziwe wyzwanie, ale także i wielka niepewność, jak stawka zacięcie walczących zawodników o dziesiąte części sekundy poradzi sobie, jakby nie patrzeć, w powietrzu. Co weźmie górę? Emocje, czy rozsądek i zimna krew? Spora liczba kibiców zgromadzonych na torze też działała na psychikę, bo jak tu jechać? Po ziemi? Skoro hopy kuszą do długich i wysokich lotów, a spragniona wrażeń publika czeka i skrupulatnie ocenia każda załogę!

Z pętli na pętlę po bardzo szybkim Odcinku Testowym numer 1, zarejestrowana prędkość auta to bez mała 150 km/h. Na dwójce też widać było coraz śmielsze i odważniejsze poczynania. O ile motocykliści na torze stworzonym właśnie pod jednoślady czuli się jak ryby w wodzie, to kierowcy na czterech kołach mieli orzech do zgryzienia! Obliczali kąty najazdu na hopy, więc loty szły mocno w górę, ale nie tyle do przodu, by dolecieć na zeskok, ale też miękko wylądować... kilku załogom to się udało. Amortyzatory miały dobicia, ale wszystko skończyło się bezpiecznie z zaledwie kilkoma niegroźnymi, ale jakże widowiskowymi dachami.

Cieszy niezmiernie fakt rosnącej liczby zawodników w kasach SSV. Rekordy popularności bije Can-am Maverick X3, gdzie czarno złote maszyny stanęły do rywalizacji w ilości 11 załóg ! A klasy SSV i SSV Turbo liczyły na starcie 25 pojazdów!
Sprawdziła się też kompaktowa formuła imprezy – mało dojazdówek. Pierwszy Odcinek Testowy ruszał zaledwie 1200 metrów od ścisłego centrum miasta, a meta drugiego z odcinków położona była dwieście metrów dalej, więc obyło się bez zbędnego nabijania kilometrów.

Równolegle z trzecią rundą Gepa Logistics Super Rally odbywał Puchar Can-Am Super Rally zorganizowany przy zaangażowaniu importera - firmy Taurus Sea Power Sp. z o.o. Pierwsze miejsce na podium w klasie Quad zajął Adam Krysiak. W klasie SSV najszybszą załogą Can-Am'a został team w składzie: Marek Kubiczek / Damian Gacek.

Można było również samemu wypróbować pojazdy marki Can-Am, które zostały przygotowane do testów przez importera – firmę Taurus Sea Power z Gdańska, a ich obsługę zapewnił dealer tych pojazdów - Moto-Ar Arkadiusz Szcześniak.
Na koniec rozstrzygnięty został konkurs fotograficzny na najlepsze zdjęcie z trzeciej rundy. Zwycięzca, Tomasz Przewoźniak uchwycił najważniejsze momenty i skoki widowiskowych zmagań zawodników.

Adam Krysiak - I miejsce w klasie Quad 4x4, I miejsce w Pucharze Can-Am: Zawody na bardzo dobrym poziomie, to najlepsze SUPER RALLY w którym miałem okazję startować. Było szybko, technicznie i nie zabrakło wysokich lotów. Jednym słowem wszystkiego po trochu. Atmosfera była jak zwykle fajna, a pogoda jeszcze lepsza. Podziękowania dla zawodników za wspólną rywalizację i dla organizatora za naprawdę dobrą robotę.

Nicolas Retat - I miejsce w klasie SSV Turbo: 3 runda Gepa Logistics Super Rally w Morawicy, jak dla mnie, była najciekawszą edycją zorganizowaną do tej pory. Trasa była mocno zróżnicowana, proste odcinki leśne, techniczne, ale najlepszym momentem był tor motocrossowy BKM w Dębskiej Woli! Ta pierwsza hopa - bajka. Atmosfera była spoko, wyluzowana w ogóle nie odzwierciedlała mocnej konkurencji jaka była w klasie SSV i SSV Turbo. Trasa fajnie oznaczona, obstawiona przez sędziów, oby było tak dalej. Mam nadzieję, że w Mielniku też będzie grubo i będzie można będzie fruwać :-) Więc aby do Mielnika, ale zróbcie też coś bliżej Śląska na przyszłość :-)

Marek Kubiczek - II miejsce w klasie SSV Turbo, I miejsce w Pucharze Can-Am: Obydwa odcinki specjalne rajdu zostały bardzo dobrze przygotowane. Organizator ciężkim sprzętem wykonał kawał pracy. Na bardzo nierównych nieużytkach wycięto trasę, którą można było podróżować ze znacznymi prędkościami.

W sobotę, po pierwszym przejeździe okazało się, że pierwszy OT jest niesamowicie szybki, 300 do 500 metrów prostej i zakręty 90 stopni, w których wiele pojazdów rwało na dwa koła. Mnie zdarzyło się tak kilkukrotnie. Niektóre odcinki prostej liczyły około kilometra, więc prędkość maksymalna pojazdów SSV Turbo nierzadko wynosiła 140km/h.

Drugi odcinek to prawdziwy majstersztyk stworzony przez organizatorów. Zaczął się niewinnie, bo na dość sporym fragmencie pola, 100 - 200 metrowe proste kończyły zakręty, a apogeum dopełniły nawroty / patelnie. Później, dość wąskim i bardzo technicznym przesmykiem, którym podobno tydzień wcześniej jechało motocyklowe cross country, dojeżdżaliśmy do toru... i tu zaczynała się niesamowita jazda! Chyba pierwszy raz organizator zdecydował się na taki ruch i to była bardzo dobra decyzja. Tor motocrossowy został przygotowany z kilkunastoma hopami, na których można było nieźle poskakać. Crossowcy - motocykliści i quady „ośki” byli w swoim żywiole. Najbardziej zadowoleni byli licznie zgromadzeni kibice pod których zawodnicy sadzili przepiękne kilkunastometrowe skoki. Klasy SSV i SSV Turbo starały się lotami dorównać jednośladom. Jeden z mocno obsadzonej klasy SSV Turbo wykonał długi lecz niefortunny skok, który zakończył się spektakularną rolką przez przód o 360 stopni, by po chwili włączyć się do dalszej rywalizacji. Najdłuższy i najładniejszy lot – ponad hopą - wykonał młody, ale i doświadczony 25 letni kierowca w pojeździe SSV Turbo, który jak się później okazało został zwycięzcą w tejże klasie. Uważam, że był to chyba najlepszy rajd w którym brałem udział, począwszy od pogody, poprzez organizację, a skończywszy na wspaniałych różnorodnych trasach.

Nie będę też ukrywał, że był to dla mnie i mojego pilota najtrudniejszy rajd - wymagający bardzo dużo koncentracji i woli walki. Konkurencja w klasie, to kilkanaście nowych sportowych pojazdów SSV Turbo z bardzo dobrymi załogami i ogromną determinacją w walce o podium. Trwała ona do ostatniego odcinka specjalnego, a w czołówce było bardzo ciasno, co świadczy o tym jak wysoki i wyrównany jest poziom na Super Rally.

Wraz z moim pilotem jesteśmy dumni z drugiego miejsca w klasie SSV Turbo i pierwszego w Pucharze Can-Am. Pomimo tak silnej konkurencji mamy nadzieję, że to nie ostatnie nasze podium w tym sezonie. Będziemy mocno pracować, by podczas rundy w Mielniku, na Podlasiu wywalczyć kolejne punkty.

Podziękowania dla Sponsorów i Partnerów imprezy: Gepa Logistics, Miasto i Gmina Morawica, TAG Heuer, Taurus Sea Power, Can-Am, iXXL, Studio Reklamy Kielce, iDrukarnia.pl, NTT System, Manta, Inflandia, Mudmaster.pl, Tubes International, kosmetyki samochodowe GS27, Hotel Bania**** – Thermal & Ski, Terma Bania, Kotelnica Białczańska, JP Oils - Rock Oil Polska, Kager, Huta Szkła Zawiercie, Telecare S.A., Quersus, oponyquad.pl, MAXXIS, eopony4x4.pl, MercedesAutoCentrum.pl, Czapki Kegel-Błażusiak, Moto-Ar Arkadiusz Szcześniak, Tor motocrossowy BKM „Racing” w miejscowości Dębska Wola, Zakład Usługowo Handlowy „Tombet”, Kopalnia Wapienia „Morawica”S.A., Pokoje gościnne for-pak.com w Morawicy.
Dodaj do:

(robo)
Offroad /
2021-04-10 22:38:00Sukces Hołowczyca w Drawsku Pomorskim2020-07-30 13:48:00Patrycja Brochocka - kobieta za kierownicą potężnej rajdowej terenówki2020-07-28 13:07:00Puchar Świata FIA wraca na rajdowe trasy2020-07-27 10:04:00Toyoty zdominowały Rajd Baja Szczecinek 20202020-07-25 17:25:00Bardzo dobre wyniki zawodników ORLEN Team w Baja Szczecinek2020-07-15 13:48:00Wysoka Grzęda Baja Poland - najważniejszy rajd w sezonie2020-04-29 09:28:00Zmiany w kalendarzu rajdów terenowych. Co z Baja Poland?2020-04-03 13:26:00Jak Toyota pomogła Fernando Alonso odnaleźć radość z motorsportu2019-12-19 10:14:00Jak Sebastian Rozwadowski przygotowuje się do Rajdu Dakar2019-12-18 19:34:00Dakar 2020 - Kierunek Dżudda!
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies