Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-09-22 21:03
Polacy na medal w Cross Country na Węgrzech
Marcin Łukaszewski i Magdalena Duhanik-Persson zostali zwycięzcami Adrenalin Energiaital Cup i awansowali na trzecie miejsce w klasyfikacji końcowej FIA CEZ Cross Country Championship. Piotr Białkowski wygrał klasę TH i zakończył sezon z tytułem Mistrza CEZ. Robert Kufel triumfował w T2 i tym samym sięgnął po tytuł w klasyfikacji rocznej T2. Maciej Stańco został sklasyfikowany na trzeciej pozycji wśród benzynowych T1. Katarzyna Jankowska po niedzielnych awariach znów wróciła do gry i dzień zakończyła z pucharem za II miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Węgier.

Niedziela przyniosła wiele nieoczekiwanych zmian. Od rana nad Nagykallo zbierały się chmury, a po południu zaczęło lać. Duet w Łukaszewski/Duhanik przed ostatnią pętlą tracił ponad minutę do Imre Fodora, ale kierowca z Olsztyna wykorzystał trudne warunki i dogonił rywala, który zakończył ściganie wpadnięciem do rowu i awarią. Dwa kolejne miejsca podium zajęli Antal Fekete i Tomáš Ouředníček, do którego cały czas zbliżał się Piotr Białkowski, także jadący Hummerem. Po awarii silnika z dalszej rywalizacji zrezygnował Tomas Horanksy - liderujący w T2, a jego miejsce zajął Robert Kufel, który popisał się czystą jazdą.

W niedzielę rozegrano cztery odcinki specjalne, te same co dzień wcześniej o łącznej długości 170 km. Podczas drugiej sekcji zaczęła się ulewa, która zamieniła suche szutry w śliskie i błotniste. Do mety rajdu dotarły wszystkie polskie załogi.

Marcin Łukaszewski - Ciekawa runda bo walka trwała do końca. Przed ostatnią sekcją sporo traciliśmy do kierowcy Rangera, ale spadł deszcz i to mi pomogło. Lubię jeździć na śliskim, miałem dobre opony, więc postawiłem wszystko na jedną kartę. Przyspieszyłem, Ford został gdzieś w krzakach, a my wygraliśmy.

Piotr Białkowski - Bardzo fajny rajd, trudny technicznie, a ostatni odcinek po oberwaniu chmury stał się bardzo wymagający. Można powiedzieć, że samochód płynął, a nie jechał i trzeba było uważać w każdym momencie. Startowałem na końcu w największym deszczu i myślę, że właściwy dobór opon miał tu duże znaczenie. W mojej klasie nie było dużej konkurencji, ale cieszy fakt, że dużo się uczę i zbliżam się do tych najszybszych konkurentów z generalki.

Robert Kufel - To był ciężki rajd, mieliśmy dużo przygód, ale najważniejsza jest meta. Cieszę się z pierwszego miejsca tym bardziej, że na Węgrzech jeszcze nie startowałem. Ten rajd był zupełnie inny niż rozgrywane u nas w Polsce bo nie prowadził po poligonach, a zwykłych, gruntowych drogach. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i zadowolony z realizacji planu.

Maciej Stańco - Po raz drugi startowałem w Nagykallo i podobnie jak przed rokiem nie ustrzegłem się błędów. Cały czas się uczę, chcę jechać jak najszybciej. Trasy na Węgrzech nie należą do łatwych, a moje tempo pomimo przygód było całkiem niezłe, więc już samo osiągnięcie mety w tej sytuacji jest sukcesem.

Katarzyna Jankowska - Pomimo wielu przygód udało się ukończyć ten bardzo trudny i nowy dla mnie rajd. Może nie mam powodów do dumy, ale determinacja i chęć walki jaką się wykazaliśmy, to powód do dumy. To był świetny trening, a w przyszłości chętnie wrócę na węgierskie trasy.

Wyniki:
1. Marcin Łukaszewski/Magdalena Duhanik-Persson (PL) BMW GPR 4:21.27
2. Antal Fekete/György Tóth (H) Toyota Hilux +7.47
3. Tomáš Ouředníček/Pavel Vaculík (CZ) H3 Evo I +21.16
4. Piotr Białkowski/Bartosz Momot (PL) H3 Evo III +21.37 (1. TH)
5. Maciej Stańco/Artur Kołodziej (PL) Chevrolet S10 +56.01
6. Imre Varga/Ferenc Szegedi (H) Nissan KingCab +58.53
7. Robert Kufel/Remigiusz Klein (PL) Nissan Navara +1:06.41 (1. T2)
8. Sándor Sebestyén/Attila Csató (H) Toyota Land Cruiser +1:11.27 (2. T2)
9. Mariusz Andrych/Michał Trzciński (PL) Toyota Land Cruiser +1:31.08 (3. T2)
10. Josef Macháček (CZ) Klement Mosquito +4:03.48 (1. T3)
13. Katarzyna Jankowska/Grzegorz Jankowski (PL) Nissan Navara +7:43.20 (5. T2)

Klasyfikacja CEZ T1:
1. Komornicki 100; 2. Ourednicek 98; 3. Lukaszewski 90; 4. Zapletal 66; 5. Stańco 40.
Klasyfikacja CEZ T2:
1. Kufel 108; 2. Sebestyen 77; 3. Andrych 77; 4. Ulrich 74; 5. Jankowska 40
Klasyfikacja CEZ TH:
1. Białkowski 124.
Dodaj do:

(robo)
Offroad /
2021-04-10 22:38:00Sukces Hołowczyca w Drawsku Pomorskim2020-07-30 13:48:00Patrycja Brochocka - kobieta za kierownicą potężnej rajdowej terenówki2020-07-28 13:07:00Puchar Świata FIA wraca na rajdowe trasy2020-07-27 10:04:00Toyoty zdominowały Rajd Baja Szczecinek 20202020-07-25 17:25:00Bardzo dobre wyniki zawodników ORLEN Team w Baja Szczecinek2020-07-15 13:48:00Wysoka Grzęda Baja Poland - najważniejszy rajd w sezonie2020-04-29 09:28:00Zmiany w kalendarzu rajdów terenowych. Co z Baja Poland?2020-04-03 13:26:00Jak Toyota pomogła Fernando Alonso odnaleźć radość z motorsportu2019-12-19 10:14:00Jak Sebastian Rozwadowski przygotowuje się do Rajdu Dakar2019-12-18 19:34:00Dakar 2020 - Kierunek Dżudda!
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies