Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2017-05-23 15:10
Trzecia wygrana Lexus'a LC w Super GT
Jadąca Lexusem LC GT500 załoga Au TOM’S zdobyła pierwsze miejsce w rozegranej na torze Autopolis trzeciej rundzie japońskich wyścigów serii Super GT. To trzecie pod rząd zwycięstwo flagowego coupe japońskiego producenta aut klasy premium w tych zawodach.

Załoga w składzie Kazuki Nakajima i James Rossiter stanęła na szczycie podium, wyprzedzając dwie Hondy NSX-GT i dwa Nissany GT-R – jak widać, tym razem przeciwnicy zmobilizowali się po poprzednich dwóch miażdżących zwycięstwach Lexusów, spychając pozostałe LC na dalsze pozycje.

Przypomnijmy, że na początku maja w poprzedniej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć startujących w wyścigu zajęło sześć pierwszych miejsc.

Po trzech rundach Super GT w ogólnym zestawieniu zespołów załogi jeżdżące Lexusami zajmują pierwsze cztery pozycje, a w zestawieniu kierowców – pięć pierwszych miejsc.

Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.

Auto o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi /
2023-06-16 23:41:00Radosław Ćwięczek po raz 10-ty na Magurze!2023-06-16 22:18:00Ruszył jubileuszowy wyścig górski Magura Małastowska2023-05-05 10:23:00Radosław Ćwięczek - Debiut wyścigach górskich w 4x4!2023-04-12 17:44:00Ruszają wyścigi górskie2023-03-23 17:01:00Inter Europol Competition - Celem jest mistrzostwo European Le Mans Series2023-03-16 16:23:00Kuba Śmiechowski - Zawsze jedziemy po wygraną!2022-07-29 22:00:00Sobotnia pogoda ustawi wyniki w Limanowej2022-07-29 11:16:00Waldemar Kluza wraca do ścigania, w mistrzowskim Mitsubishi Lancerze2022-07-17 19:22:00Krupa i Juhas wygrywają na Słowacji2022-07-13 16:11:00Mistrzowie wracają do Limanowej
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies