Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2016-09-22 11:00
Udany Nadwiślański dla Lamota i Olejniczaka
Rajd Nadwiślański, który był 4 rundą Castrol Inter Cars RSMP to już historia. Rajd odbywał się w pięknej scenerii – rozpoczął się w piątek wieczorem na rynku w Kazimierzu Dolnym natomiast ceremonia mety odbyła się w centrum Puław. W rajdzie wystartowali Darek Lamot z Patrykiem Olejniczakiem.

Widowiskowy był również ostatni OS (Power Stage), który biegł ulicami Puław i dzięki temu przyciągnął sporo kibiców. Kierowcy byli bardzo zadowoleni z organizacji rajdu. Organizator zadbał również o kibiców, którzy za pośrednictwem strony www.rajdnadwislanski.pl mogli na żywo śledzić wyniki rajdu, mieli dostęp do interaktywnych map i dodatkowo każdy z OS-ów miał rozrysowane punkty widokowe, na których można było się ustawić aby śledzić zmagania swoich zespołów i bezpiecznie kibicować.

Creogram Rally Team zalicza go do zdecydowanie udanych – załoga współpracowała doskonale, samochód był świetnie przygotowany przez Zespół RallyLab, kibice dopisali i gdyby nie mała przygoda na pierwszym odcinku, walka o podium w klasie stałaby się faktem.

Poprosiliśmy nasz team rajdowy: kierowcę Darka Lamota i pilota: Patryka Olejniczaka o kilka słów podsumowania.

Jakie mieliście cele na Rajd Nadwiślański i czy udało Wam się je zrealizować?
Patryk: Po pierwsze meta, po drugie złapanie swojego tempa (możliwie najszybszego ale pozwalającego na płynną jazdę bez większych przygód). Cele udało się w większości zrealizować, tempo było naprawdę dobre, natomiast wpadka na pierwszym OS-ie była tak naprawdę nieduża (zabrakło może z metr - półtora), ale niestety bardzo kosztowna czasowo.
Darek: Celem było pokonanie jak największej liczby kilometrów, poznanie nowych odcinków i jazda stabilnym tempem unikając większych błędów.
Z perspektywy całego rajdu- zdecydowanie się udało. Pozostaje niedosyt, bo zdarzyły nam się błędy dość kosztowne czasowo. Także jest nad czym pracować.


Jaki OES był dla Ciebie najtrudniejszy?
Patryk: Nie mogę wskazać czy któryś OS był trudniejszy od innych. Odcinki , które przygotował Organizator dawały ogromną frajdę z jazdy - na pewno nie było na tym rajdzie tzw. OS-ów "na przetrwanie", tylko wielka radość z pokonywania kolejnych kilometrów.
Darek: Zdecydowanie pierwszy OES pierwszego dnia. Niestety wyjątkowo nie udało nam się przeprowadzić pełnych testów, nie było też odcinka testowego, także zanim udało się wejść w rytm, prawie zakończyliśmy rajd. Na szczęście udało się wrócić bez szkód materialnych do rywalizacji.
Aha, Power Stage w naszym wykonaniu był dramatyczny. Niestety wyszedł brak koncentracji na ostatnim odcinku. Tak więc pierwszy i ostatni OES nam zdecydowanie nie wyszedł


Jak sprawował się samochód?
Patryk: Samochód sprawował się bez zarzutu i nie zastrajkował nawet po przyjęciu "na dziób" kilku betonowych słupków.
Darek: Rewelacyjnie. Przed rajdem ekipa Rallylab zamontowała nowy silnik po awarii na Rajdzie Rzeszowskim. Nie było żadnych problemów, a dodatkowo udało nam się dobrze dobrać opony.

Co Cię zaskoczyło podczas ostatniego rajdu?
Patryk: Najbardziej zaskoczył mnie fakt, jak bardzo Organizator postarał się o zerwanie z Rajdu Nadwiślańskiego łatki: "prosta kilometr i zakręt 90 stopni - i tak 1000 razy".
Darek: hmm, pozytywnie - nasze tempo drugiego dnia, negatywnie - mój brak wyczucia samochodu na pierwszym odcinku. Pierwszy raz nie pojechałem pełnych testów przed rajdem i zdecydowanie ostatni!

Jak oceniasz rajd - trasy, organizację?
Patryk: Rewelacyjne OS-y oraz wspaniała organizacja, czyli to, co lubimy.
Darek: Absolutnie świetne, wymagające odcinki ze względu na mocno zmienną przyczepność. Promocja tego rajdu w kilku miejscowościach to też dobry pomysł. Bardzo będę oczekiwał tego rajdu w kalendarzu przyszłorocznych Mistrzostw Polski.

Oczywiście chcieliśmy pogratulować zwycięzcom rajdu – Jakubowi „Colinowi” Brzezińskiemu i jego pilotowi Jakubowi Gerberowi oraz zwycięzcom naszej klasy – Dariuszowi Polońskiemu i Grzegorzowi Doboszowi. Mamy nadzieję, że jeżeli rzetelnie przepracujemy rok 2016, będziemy mogli już w najbliższym sezonie nawiązać walkę na OES-ach z najlepszymi w klasie. Czasy już teraz napawają optymizmem i gdyby nie 3 minutowa strata na pierwszym OS-ie, walczylibyśmy o miejsce na podium w klasie.

Teraz rozpoczynamy przygotowania do Rajdu Dolnośląskiego – do zobaczenia na OES-ach.
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / RSMP /
2023-04-12 15:34:00Jakub Matulka rozpoczyna sezon RSMP, LOTTO partnerem tytularnym!2023-04-12 15:33:00Szejowie przedstawiają swój nowy rajdowy projekt2023-04-04 20:58:00Filip Pindel i Krzysztof Pietruszka rozpoczynają wysokim tempem i stają na podium2022-08-30 23:47:0067. Rajd Wisły już za miesiąc!2022-07-10 16:48:00Wróblewski kończy na 6-tym Rajd Zemaitija2022-07-08 04:23:00Gabryś i Dymurski powalczą o litewskie punkty2020-09-25 23:02:00Kto zatrzyma Huttunena?2020-08-10 15:20:00Hyundai Poland Racing odniósł zwycięstwo w debiucie w RSMP 20202020-08-08 00:23:00Grzegorz Grzyb lideruje w Rzeszowie2020-08-07 20:41:00Jarosław i Marcin Szejowie prowadzą w klasie Open 4WD w Rajdzie Rzeszowskim
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies