Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-03-26 16:43
Citroen Racing Trophy w Polsce
Kilka dni temu na łamach naszej strony informowaliśmy o nowym projekcie Citroena w Polsce – Citroen Racing Trophy. Rywalizacja w Citroen C2 Challenge w ubiegłym roku przyniosła wszystkim sporo emocji i adrenaliny, pod nieobecność innych markowych pucharów projekt Citroena zyskał wielu zwolenników.

KIT do zbudowania rajdowego Citroena C2 był to koszt 22 000€, zawodnicy zdecydowali się na zakup i budowę auta które miało duży potencjał. Pomoc jaką oferował Citroen na rajdzie też przemawiała za tym aby właśnie w Challenge`u wziąć udział. Przed sezonem wstępnie liczono na ok. 10 aut w stawce bo tyle kitów do budowy zostało sprzedanych, zaledwie połowa z tej ilości wyjechała do rywalizacji w cyklu Citroena.

W trakcie sezonu zawodnicy również ponieśli dodatkowe koszta którym musieli sprostać, na początek była zmiana kół, puchar startował na kołach ``15, po pierwszej eliminacji sezonu „Rajdzie Magurskim” padła decyzja o zmianie wymaganych kół na ``16 co wiązało się z oczywiście z dodatkowymi kosztami dla poszczególnych zespołów.

Kolejną zmianą wprowadzoną w trakcie sezonu było zawieszenie które zawodnicy musieli zmienić już na Rajd Elmot – był to kolejny spory wydatek . Jak dobrze widać inwestycje dla uczestników challenge`u nie skończyły się na zakupie auta. Częściowo skutkiem tych zmian była wspomniana już frekwencja w zawodach 5-6 rajdówek to była maksymalna ilość na każdej z eliminacji. Pomimo wszystkich niedociągnięć organizacyjnych wielu zawodników podtrzymywało chęć uczestnictwa w projekcie „C2R2 Challenge”, a znając przypuszczalne koszta utrzymania Citroena C2 zbierali potrzebny budżet aby już w kwietniu wystartować w pierwszej eliminacji sezonu 2009.

W minionym sezonie wśród wszystkich citroenów jeżdżących w klasie tylko jeden był to Citroen C2R2 Max. W tym roku specyfikacja C2R2 Max jest wymogiem do tego aby w ogóle myśleć o startach w cyklu. Na dzień dzisiejszy z naszych informacji wynika, że na miesiąc przed inauguracją sezonu są zaledwie 3 Citroeny C2 R2 Max, a 2 są w budowie . Spora liczba aut z poprzedniego roku które aby jeździły trzeba po raz kolejny doinwestować kwotą 20 000 €, w tej cenie zawodnik dostaje specjalny KIT do przebudowy rajdówki, jest to na pewno spory wydatek dla każdego z zawodników, którzy tak naprawdę od zakończenia sezonu nie byli poinformowani o wymogach posiadania wersji Max do tegorocznych rozgrywek. Dowiedzieli się o tym fakcie wraz z informacją prasową która się pojawiła w mediach kilkanaście dni temu. Sami zainteresowani poinformowali Nas że do tej pory nie dostali oni żadnej umowy na udział w rozgrywach Citroen Racing Trophy.

Pozostaje więc pytanie ile tak naprawdę zawodników zgłosi się do rywalizacji, w przedsezonowych rozmowach nie widać optymizmu wśród zawodników, najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji byłoby dopuszczenie wszystkich citroenów z klasy R2B do startów nie tylko wersji Max, która jak pokazał ubiegły sezon również jest awaryjna ( ukręcające się półosie etc. ). Takie rozwiązanie pasowałoby na pewno wszystkim zawodnikom tym którzy posiadają wersję Max oraz Citroeny z minionego sezonu rajdowego. W wypowiedziach zawodników powtarza się stwierdzenia że, oba auta są tak samo konkurencyjne, w jednej i drugiej specyfikacji powtarzały się te same usterki, więc tak naprawdę dodatkowy koszt na przebudowę jest zbędny, lepiej byłoby zainwestować dodatkowy budżet w części zapasowe”.


Na Rajdzie Krakowskim okaże się ile załóg sprostało wyzwaniu i przebudowali w miesiąc auta na C2R2 Max, miejmy nadzieję, że będzie tych rajdówek oczywiście jak najwięcej. Trwają jeszcze rozmowy Citroen Racing z zawodnikami wszystkie aktualności postaramy się przekazać na łamach serwisu Toprally.pl




Dodaj do:

(mroowa)
Rajdy / RSMP /
2023-04-12 15:34:00Jakub Matulka rozpoczyna sezon RSMP, LOTTO partnerem tytularnym!2023-04-12 15:33:00Szejowie przedstawiają swój nowy rajdowy projekt2023-04-04 20:58:00Filip Pindel i Krzysztof Pietruszka rozpoczynają wysokim tempem i stają na podium2022-08-30 23:47:0067. Rajd Wisły już za miesiąc!2022-07-10 16:48:00Wróblewski kończy na 6-tym Rajd Zemaitija2022-07-08 04:23:00Gabryś i Dymurski powalczą o litewskie punkty2020-09-25 23:02:00Kto zatrzyma Huttunena?2020-08-10 15:20:00Hyundai Poland Racing odniósł zwycięstwo w debiucie w RSMP 20202020-08-08 00:23:00Grzegorz Grzyb lideruje w Rzeszowie2020-08-07 20:41:00Jarosław i Marcin Szejowie prowadzą w klasie Open 4WD w Rajdzie Rzeszowskim
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies