Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2008-01-06 16:12Z cyklu Opowiada Jerzy Bajno: Przyczepnośc
Rozmawiając wiele razy z zawodnikami, czy w wyścigach czy w rajdach zauważyłem, że nikt z kierowców nie zdaje sobie sprawy, dlaczego opona wyścigowa potrafi tak świetnie trzymać się nawierzchni asfaltowej.


2007-07-24 15:25Ferrari, F1 i koła.
Ciągła walka o zwycięstwo w wyścigach F1 zmusza konstruktorów zespołów do szukania zysków aerodynamicznych nie tylko w kształtach nadwozi, czy rodzaju skrzydeł i skrzydełek, ale również w środku kół. Jest to chyba najważniejsze miejsce do odzyskania strat aerodynamicznych, ponieważ około 35% całości oporu w czasie jazdy są spowodowane przez koła.

2007-07-17 06:47Zielone F1.
Jeszcze parę lat temu, wyprzedzanie w wyścigach F1 nie było tak trudne jak to jest teraz. Nawet stosunkowo nowe tory wyścigowe są zbudowane w taki sposób, aby wyprzedzanie nie było problemem, wiec dlaczego widzimy tak mało wyprzedzania w wyścigach F1?

2007-04-29 22:37Opowiada Jerzy Bajno: Czy Kubica będzie dobrze się czuł?
Gdy zespoły F1 pokazały swoje maszyny jakimi będą walczyły w 2007 roku, zespól BMW Sauber zwracał wszystkim uwagę, ze najnowszy ich bolid na ten rok, mimo że nie różni się zewnętrznie od zeszłorocznego, to jednak różnica w porównaniu do 2006 jest bardzo duża. Czyżby BMW dbało o to co Robert i Nick czują w czasie wyścigu?

2007-04-21 16:25Z cyklu Opowiada Jerzy Bajno: Za ciepło dla Ferrari
W F1 walczy się o każdy milimetr. Nie tylko kierowcy walczą o 0.001 sek. na torach, ale również konstruktorzy w każdym zespole ryzykują swoimi decyzjami.

Po zwycięstwie Ferrari F2007 w Melbourne, wydawało się, że znowu Czerwoni odjada innym, gdy nagle zespól McLarena wykorzystał w następnych wyścigach słabostkę F2007.

2007-04-20 22:00Z cyklu Opowiada Jerzy Bajno: Ciężar koła
Żeby coś przesunąć, czy cos podnieść, musimy użyć siły, aby to zrobić. W sportach samochodowych jest dokładnie tak samo. Szczególnie w rajdach, gdzie nawierzchnia często jest bardzo nierówna i wykorzystanie jak największej siły, aby jak najszybciej pokonać daną część drogi jest bardzo ważne. A odpowiednie wykorzystanie danej siły jest jeszcze ważniejsze.

2007-04-19 22:23Z cyklu Opowiada Jerzy Bajno ...
... skąd wzięła się przewaga Ferrari na początku sezonu? (wersja poprawiona)

1 / 1
I i II runda GSMP, II runda FIA-CEZ, III i III runda MSR12-14.05.2017
runda EHC, runda GSMP14-16.07.2017
Rundy FIA CEZ, GSMP, MSR28-30.07.2017
Kalendarze:
1Rajd Świdnicki KRAUSE21.04.2017
2Rajd Gdańsk Baltic Cup26.05.2017
3Rajd Rzeszowski03.08.2017
4Rajd Dolnośląski07.09.2017
5Rajd Nadwiślański29.09.2017
6Rajd Śląska13.10.2017
1Bieszczadzki Wyścig Górski12-14.05.2017
2Magura Małastowska23.06.2017
3Wyścig Górski Limanowa14.07.2017
4Banovce – J.Vrsok28.07.2017
5Grand Prix Sopot-Gdynia18.08.2017
6Wyścig Górski Sienna01.09.2017
7Wyścig Górski Prządki15.09.2017
1Rajd Azorów30.03.2017
2Rajd Wysp Kanaryjskich04.05.2017
3Rajd Akropolu02.06.2017
4Rajd Cypru16.06.2017
5Rajd Rzeszów03.08.2017
6Rajd Barum25.08.2017
7Rally di Roma Capitale15.09.2017
8Rajd Liepāja06.10.2017
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
Zapomniałem hasła
Zarejestruj się
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies