Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2011-07-06 22:00
Jak ustawić R31 na Silverstone
Tor Silverstone to jeden z klasyków Formuły 1. W porównaniu z kilkoma poprzednimi wyścigami tutaj mamy dużo więcej rodzajów trudnych zakrętów – od niezwykle szybkich do dosyć wolnych i technicznych. Przy tak ogromnej różnicy pomiędzy najszybszym i najwolniejszym miejscem na torze zarówno kierowca, jak i jego inżynier wyścigowy stoją przed trudnym zadaniem wydobycia z bolidu maksymalnych osiągów. mówi Dyrektor Techniczny LRGP James Allison.

Ustawienia na Silverstone

Silnik
Układ toru Silverstone jest dla silnika dosyć wymagający ze względu na wysoką średnią obrotów na okrążeniu. Ma to wpływ na zużycie paliwa, ale akurat w tej dziedzinie silnik Renault V8 jest bardzo dobry.

Hamulce
Pod względem hamulców Silverstone jest zupełnym przeciwieństwem Montrealu czy Walencji – tam walczymy z temperaturą, a tu ją podtrzymujemy. Duża liczba szybkich wiraży powoduje małą intensywność użycia hamulców. Jednak kiedy faktycznie trzeba ich użyć, to mogą być niedogrzane i dlatego trzeba dbać o utrzymanie wystarczającej temperatury hamulców, żeby funkcjonowały poprawnie.

Zawieszenie
Mamy nowe zawieszenie przednie do wypróbowania i zamierzamy to zrobić w piątek na jednym z bolidów. Na tym torze nie ma zbyt dużo jazdy po krawężnikach, ani innych elementów jazdy, które zależałyby jakoś szczególnie od zawieszenia – tutaj liczy się przede wszystkim sprawność aerodynamiczna samochodu. Bolid musi być przede wszystkim stabilny w pokonywanych z wielką prędkością wirażach Copse, Maggots, Becketts i Chapel, a to się osiąga poprzez odpowiednie połączenie balansu aerodynamicznego i ustawień zawieszenia.

Tylne skrzydło
Po poprzednich trzech wyścigach ulicznych wracamy w Silverstone do nieco niższych poziomów siły docisku i do maksymalnych wymagań wobec wydajności aerodynamicznej. W Walencji nasze tylne skrzydło z DRSem sprawdziło się dobrze, więc mamy nadzieję, że tak będzie i w Silverstone.

Opony
Tor Silverstone jest dosyć wymagający wobec opon ze względu na szybkie zakręty i pod tym względem nie różni się wiele od Barcelony. Organizatorzy położyli trochę nowej nawierzchni na wirażu Copse, który stanowi najszybszą część toru, co może wpłynąć na zużycie opon. W Pirelli zdecydowano o zastosowaniu opon z mieszanką miękką i twardą.

Przednie skrzydło
Przednie skrzydło bywa tu nieco większe, niż gdzie indziej, żeby utrzymać równowagę bolidu w szybkich zakrętach. Dzięki temu minimalizuje się też podsterowność w zakrętach Brooklands i Luffield, bez czego nie ma mowy o osiągnięciu dobrej prędkości na początku znajdującej się za nimi prostej, a dalej w zakręcie Copse i serii Becketts.

Informacje dotyczące toru
Nowa aleja serwisowa i boksy dla zespołów
Vale jest jednym z najwolniejszych zakrętów z prędkością wejściową 100 km/h
Prędkość przed Stowe wynosi ponad 300 km/h
Problem nierównej nawierzchni na zakręcie Abbey został rozwiązany
Nowy odcinek toru otwarty w poprzednim sezonie został dobrze przyjęty
Minimalizacja nadsterowności w zakręcie Luffield jest niezbędna, jeśli się chce wyjść z dobrą prędkością na prostą, dalej w zakręt Copse i serię zakrętów Becketts, a następnie w zakręt Stowe
Kierowcy muszą pamiętać, żeby się tu nie rozglądać za tablicami!
Pokonywany prawie na pełnym gazie zakręt Copse jest jednym z najbardziej karkołomnych zakrętów sezonu.
W tym roku położono nową nawierzchnię
Ogólny balans bolidu jest kluczowy w serii zakrętów Becketts, w którą w się wchodzi z prędkością ponad 300 km/h
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2011-07-11 17:04:00Ferrari be, Red Bull cacy...2011-07-11 06:40:00Kary w GP Wielkiej Brytanii2011-07-10 23:14:00Przepustnica pozostanie otwarta2011-07-10 18:10:00Mówią po GP Wielkiej Brytanii2011-07-10 17:03:00Brak porozumienia w sprawie dyfuzorów2011-07-10 16:07:00El General Magnifico Fernando Alonso2011-07-10 15:39:00Telegram: GP Wielkiej Brytanii dla Alonso2011-07-09 19:18:00Wypowiedzi po kwalifikacjach do GP Wielkiej Brytanii2011-07-09 13:38:00Udało się drugi raz2011-07-09 12:26:00Trzeci trening dla Vettela2011-07-08 19:17:00Mówią po treningach2011-07-08 13:57:00Nie poszaleją na Silverstone2011-07-08 13:38:00Telegram: Webber najlepszy w I treningu2011-07-06 22:00:00Jak ustawić R31 na Silverstone2011-07-06 20:30:00Sposób na byka?2011-07-06 16:45:00Mówią przed GP Wielkiej Brytanii2011-07-04 19:36:00James Allison o Grand Prix Wielkiej Brytanii.2011-07-02 21:51:00Szczerze z Szefem2011-06-29 22:39:00Oponą w Ferrari?
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies