Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-10-15 22:41
Mówią przed Dolnośląskim
Ostatnia runda RSMP startuje już dzisiaj, Oto co mówią zawodnicy przed rajdem: Mateusz Kubat, Łukasz Habaj, Tomasz Gryc, Przemysław Zawada, Maciek Oleksowicz, Dominik Butvilas, Kamil Heller, Grzegorz Musz, Bogusław Browiński.


Mateusz Kubat przed Rajdem Dolnośląskim

W najbliższy weekend na trasach Kotliny Kłodzkiej zostanie rozegrany 24 Rajd Dolnośląski, ostatnia eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Po raz pierwszy na starcie imprezy tej rangi stanie Mateusz Kubat, który dzięki uprzejmości Łukasza Kabacińskiego wystartuje w Subaru Imprezie, przygotowanej w Witek Motorsport. Bochnianin został zgłoszony, jako zawodnik Subaru Poland Rally Team, aby mógł zdobywać punkty w klasyfikacji zespołów sponsorskich.

Mateusz Kubat: Przed nami ostatnia, ale dla nas pierwsza eliminacja RSMP 24 Rajd Dolnośląski. Jestem bardzo szczęśliwy, że udało się zebrać budżet, i zadebiutować w I lidze w Subaru Impreza gr. N.

Mimo że startowałem już tutaj kilkukrotnie, to jednak jest wiele nowości. Praktycznie wszystkie odcinki są dla mnie nowe, nowy samochód, nowe opony, więc przede mną spore wyzwanie, ale z chęcią spróbuję mu sprostać.

Jesteśmy właśnie po krótkich testach i auto wydaje się być bardzo przyjazne, mam nadzieje, że się szybko zaaklimatyzuje i jazda będzie przyjemnością.


Wielkie podziękowania dla całej grupy sponsorskiej: Luma, Qumak, Trans-Ziem, Miloo Electronics, Cama, Talpa, Hal-Mont Konstrukcje Stalowe, Monitor Audio, Audio Świat, Flora, Trelew, Mountval, Kaps, Subaru, Supercar.pl, Witek Motorsport


SKY.pl Rally Team przed Rajdem Dolnośląskim

Rajd Dolnośląski, który w tym roku zamyka rywalizację na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, będzie dla eSKY.pl Rally Team areną zmagań o tytuł drugiego Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej. O ile trzecie miejsce w klasyfikacji sezonu przed startem imprezy jest znaczącym uprzywilejowanie, o tyle strata rywali jest bardzo niewielka, co zapowiada niesamowite emocje.

Łukasz Habaj: Przed Rajdem Dolnośląskim czuję się dobrze. W głowie mam różne myśli odnośnie taktyki, ponieważ z jednej strony, w kontekście Mistrzostw Polski, do wywalczenia jest jeszcze tytuł Drugiego Wicemistrza Polski i będę musiał się bronić przed wściekłymi atakami Tomasza Kuchara, który ma do nas niewielką stratę i będzie chciał ją odrobić. Blisko nas jest również Maciej Oleksowicz i w kontekście sezonu muszę ich pilnować oraz kontrolować. Wiadomo też, że mamy osobną rundę RSMP i dobrze byłoby powalczyć o najwyższe lokaty. W zeszłym roku wygraliśmy tutaj. Rajd Dolnośląski generalnie lubimy i zawsze dobrze nam tu szło. Wydaje mi się, że nasza strategia będzie musiała być wypadkową tych dwóch elementów.

Zapraszamy także do wzięcia udziału w konkursie video. Szczegóły dostępne są na profilu zespołu na Facebooku: www.facebook.com/EskyplRallyTeam.


24. Rajd Dolnośląski rozstrzygnie o tytule mistrzowskim w klasie 3!

24 Rajd Dolnośląski zakończy sezon 2014 w Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Na finał zmagań w RSMP organizator przygotował dla zawodników 11 odcinków specjalnych o łącznej długości nieco ponad 160 kilometrów. Lista zgłoszeń siódmej rundy mistrzostw obejmuje 33 załogi, w tym duet Tomasz Gryc – Przemysław Zawada w Mitsubishi Lancerze EVO IX grupy N, posiadaczy dziewiątego numeru startowego. Zespół Gryc Racing Team prowadzi w aktualnej punktacji klasy 3.

Tomasz Gryc: - Sytuacja punktowa w klasie 3 i przewaga, jaką wypracowaliśmy podczas poprzednich rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski sprawiają, że już przed startem Rajdu Dolnośląskiego jesteśmy bardzo bliscy osiągnięcia z Przemkiem Zawadą wspólnego celu - tytuł Mistrza Polski w klasie 3. W pierwszym sezonie startów samochodem czteronapędowym, jest to dla naszego zespołu nie lada osiągnięcie, z którego jesteśmy bardzo dumni. Mimo to nie zamierzamy podczas finałowej odsłony RSMP zwalniać tempa i chcemy wykorzystać doświadczenia wyniesione z rajdów, które już przejechaliśmy w N-grupowym Mitsubishi, aby jak najlepszym wynikiem przypieczętować udany dla nas sezon Mistrzostw Polski.

Wysokie miejsce na mecie byłoby również wspaniałym podziękowaniem dla wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu zespołu, a szczególnie naszych Partnerów: GRYC, G-SHOCK, NordGlass, Valvoline, Pirelli, Faza, Siso, GoPro, Hitachi, Oshee oraz AutoGT, a także mediów: motofakty.pl, motogratka.pl, Mobility, Antyradio oraz OKtany oraz wiernych i oddanych kibiców, którzy przez cały rok niezawodnie trzymali za nas kciuki.

Przemysław Zawada: Przed ostatnią rundą RSMP – 24. Rajdem Dolnośląskim, mamy bardzo dobre nastawianie. Aby przypieczętować tytuł Mistrzów Polski w klasie 3 wraz z Tomkiem Grycem, muszę (musimy ) być na mecie, ponieważ mam do odliczenia w punktacji dwa rajdy z najmniejszą ilością punktów: Rajd Arłamów jak i Rajd Karkonoski. Liczę, że dobrą pozycją po 11 odcinkach specjalnych ostatniej rundy RSMP, przypieczętujemy wspólny sukces i tym samy podziękujemy Partnerom, kibicom oraz całemu teamowi za pracę jaką wykonali przez cały tegoroczny sezon. Trzymacie za nas kciuki i dopingujcie na trasie rajdu!


Finisz sezonu w Kotlinie Kłodzkiej

Zaplanowany na najbliższy weekend – 16-18 października – 24. Rajd Dolnośląski zakończy zmagania w tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Na starcie tej imprezy staną także Maciek Oleksowicz i Michał Kuśnierz w Fordzie Fiesta R5. Załoga zespołu Inter Cars Castrol TRW nadal ma szanse na podium w klasyfikacji mistrzostw Polski, choć osiągnięcie tego celu na pewno nie będzie łatwym zadaniem.

W punktacji mistrzostw Polski Maciek i Michał zajmują obecnie czwartą lokatę. W sześciu dotychczasowych rundach Oleksowicz i Kuśnierz zgromadzili 133 punkty – o 15 mniej, niż zajmująca trzecie miejsce załoga Habaj/Woś. W Rajdzie Dolnośląskim, tak jak w każdej rundzie RSMP, do zdobycia jest 45 punktów – po 15 za pierwszy i drugi etap oraz za miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów.

Rywalizacja w 24. edycji Rajdu Dolnośląskiego rozpocznie się od mocnego uderzenia, czyli najdłuższego w rajdzie odcinka specjalnego Redux. 23,85-kilometrowa próba ruszy w piątek, 17 października o 11:31. Drugi przejazd tego oesu zaplanowano na 15:47. Piątkowy etap rajdu składa się jeszcze z odcinka Staropolanka (17,68 km, start o 12:30 i 16:46), a zmagania zakończy miejski odcinek specjalny wytyczony na ulicach Kłodzka. 2,24-kilometrową próbę, która rok temu padła łupem Oleksowicza i Kuśnierza, zaplanowano na 19:30.

Ostatnie dni przed startem zawodnicy zespołu Inter Cars Castrol TRW poświęcili na sprawdzenie samochodu oraz trening przed rajdem.

Maciek Oleksowicz: - Podobnie jak w ubiegłym roku na przedrajdowe testy wybraliśmy znany chyba wszystkim odcinek Spalona. Pokonaliśmy około 120 km w bardzo zmiennych i kapryśnych warunkach. Zaczęło się od deszczu, potem wyszło słońce, a następnie znowu zaczęło padać. Przy takiej pogodzie trudno było jednoznacznie porównywać czasy i wrażenia z kolejnych przejazdów, ale z drugiej strony na pewno był to efektywny trening przed rajdem. Myślę, że Rajd Dolnośląski nie oszczędzi nam zmiennej pogody. Zapewne nie przejedziemy całego dystansu po suchej nawierzchni, spodziewam się też sporo błota na trasie i do takich warunków wczorajsze testy dobrze nas przygotowały. Samochód pracował bez większych problemów, a z tymi drobnymi zespół radził sobie na bieżąco. Podczas gdy my będziemy pracować nad opisem na zapoznaniu, mechanicy zrobią kompleksowy przegląd naszej Fiesty. W tym roku będziemy mieli nieco mniej pracy podczas rekonesansu, bo większość trasy opisaliśmy i przejechaliśmy oesowym tempem rok temu. To ułatwi nam pracę. Nadal mamy szansę na miejsce na podium na koniec sezonu RSMP, choć końcowy wynik nie zależy tylko od nas, lecz także od postawy naszych kolegów. Nie wystarczy, że będziemy przed nimi, ważne jest także ile oni zdobędą punktów. Chcemy pojechać ten rajd bardzo szybko i czysto, bo wiemy, że na tych trasach możemy być konkurencyjni. Nie ciąży też na nas duża presja, bo nie walczymy już o pierwsze miejsce w sezonie, co nie zmienia faktu, że nasza ambicją jest wysokie miejsce na mecie w Polanicy.

Środę i czwartek zawodnicy poświęcą na zapoznanie z trasą sześciu odcinków specjalnych. Wszystkie próby, oprócz odcinka Kłodzko, będą przejeżdżane dwukrotnie. Tym samym sportowa rywalizacja będzie się toczyć na dystansie 160 km odcinków specjalnych. Trasa całego rajdu liczy 596 km. Na czwartek (16 października) zaplanowano także oficjalny odcinek testowy oraz ceremonię startu, która rozpocznie się o 19:10, w Polanicy-Zdroju przy sanatorium Wielka Pieniawa.

Dla Maćka Oleksowicza będzie to czwarty w karierze start w Rajdzie Dolnośląskim. Z kolei Michał Kuśnierz pojawi się na starcie tej imprezy po raz piąty.



Finał sezonu Subaru Poland Rally Team

Rozgrywany w dniach 16-18 października 24. Rajd Dolnośląski z bazą w Polanicy-Zdroju zakończy tegoroczny sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Dla kierowcy Subaru Poland Rally Team, Dominika Butvilasa był to rok poświęcony na naukę zupełnie nowej nawierzchni, a postęp Litwina był widoczny z rajdu na rajd. Świadczą o nim m.in. coraz równiejsze tempo jazdy, czasy odcinków specjalnych w czołówce stawki, czy liczne zwycięstwa w klasie. Dla Kamila Hellera był to z kolei pierwszy sezon w którym dyktował rajdowe notatki po angielsku. Podczas Rajdu Dolnośląskiego oprócz duetu Butvilas/Heller, Subaru Poland Rally Team reprezentować będą Mateusz Kubat i Grzegorz Dachowski, zdobywający punkty w klasyfikacji zespołów sponsorskich.

Rajd Dolnośląski rozpocznie się w najbliższy czwartek o 19:10 od startu honorowego w Polanicy-Zdroju przy sanatorium „Wielkia Pieniawa”. Pierwszy odcinek specjalny – niespełna 24-kilometrowy „Redux” – zaplanowano na piątek na godzinę 11:31. Wraz z próbą „Staropolanka” stanowić będą dwie pętle pierwszego etapu. Dzień zakończy odcinek pokazowy „Kłodzko”. Finałowy etap tegorocznych mistrzostw Polski składać się będzie trzech podwójnie przejeżdżanych odcinków specjalnych. W sumie dla zawodników zaplanowano 160 kilometrów oesowych. Ceremonia mety odbędzie się w sobotę o godzinie 16. w Polanicy-Zdroju.

Dominik Butvilas: - W tym sezonie nauczyłem się więcej niż się spodziewałem. Oczywiście, niektóre lekcje były dosyć drogie, inne z kolei nieco mniej kosztowne, ale wszystkie równie istotne. Przeżywaliśmy zarówno wzloty jak i upadki, z pewnością mogę jednak stwierdzić, że startuję do Rajdu Dolnośląskiego jako bardziej kompletny zawodnik. Jestem bardzo wdzięczny całemu Subaru Poland Rally Team oraz naszym kibicom za wsparcie i wiarę we mnie. Celem na najbliższy weekend jest przejechanie czystego rajdu i unikanie dużych błędów. O postępie najlepiej świadczyć będzie nasze tempo oesowe. Wiem, że jeśli wszystko będzie w porządku, to jestem w stanie pojechać bardzo szybko. Dziękuję całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Subaru Import Polska, Keratronik, Raiffeisen Leasing, Lemona Electronics, SJS oraz AIBĖ.

Kamil Heller: - Ten rok minął pod znakiem ciężkiej pracy – nowy kierowca i nowy język wymagały dotarcia. Opis asfaltowy wymaga większej ilości detali niż szutrowy, więc trzeba było nad tym popracować. Ułatwieniem była dla mnie znajomość odcinków, co pomagało również Dominikowi. Całkowite przestawienie się na angielski było dla mnie bezcennym doświadczeniem pozwalającym na dalszy rozwój. Do tej pory sezon był dla nas mieszany, przeżywaliśmy zarówno miłe, jak i niezbyt szczęśliwe momenty, ale przed ostatnim rajdem jesteśmy nastawieni pozytywnie. Trasa tegorocznej edycji Rajdu Dolnośląskiego jest bardzo ciekawa, a organizator postarał się zawrzeć w niej odcinki specjalne o różnej charakterystyce. Nie ma tu aż tylu pułapek co na poprzednich rundach RSMP, ale będziemy musieli zachować czujność, tym bardziej, że zmienna pogoda może utrudnić dobór opon.


Rajd Dolnośląski: Grzegorz Musz i Bogusław Browiński gotowi na walkę o zwycięstwo!

24. Rajd Dolnośląski rozegrany w dniach 16-18 października stanowi ostatnią tegoroczną rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz przedostatnią dla zawodników rywalizujących w ramach Rajdowego Pucharu Polski. Na starcie dolnośląskiego klasyka pojawi się cała czołówka najszybszych kierowców rajdowych w Polsce, a w śród nich zobaczymy Grzegorza Musza i Bogusława Browińskiego, którzy przykleją na swoja Hondę CivicType-R sto drugi numer startowy. Zawodnicy PSB Mrówka Erem Rally Team zmierzą się z dwunastoma rywalami w Klasie 5 i zamierzają powalczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej oraz klasie 5.

Dla zawodników startujących w ramach RPP organizatorzy zaplanowali siedem odcinków specjalnych o łącznej długości blisko osiemdziesięciu kilometrów. Rywalizacja rozpocznie się już w najbliższy piątkowy wieczór od widowiskowego prologu wytyczonego ulicami Kłodzka. Prawdziwe ściganie rozpocznie się jednak w sobotę, kiedy to zawodnicy wyruszą na bardzo trudne i techniczne odcinki specjalne poprowadzone w Kotlinie Kłodzkiej koło Polanicy Zdroju, Wambierzyc czy Radkowa. Grzegorz Musz po ostatnim zwycięstwie w Rajdzie Nadwiślańskim jest w bardzo dobrej formie i planuje powalczyć o najwyższe miejsca. Choć zwycięstwo w rajdzie jest niezwykle ważne, to dla zespołu PSB Mrówka Erem Rally Team najważniejsza jest sytuacja w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski co powoduje, że bardzo istotne będzie znalezienie optymalnej taktyki na cały rajd, o czym opowiedzą zawodnicy :

Grzegorz Musz: Na przedostatnią rundę RPP przenosimy się na Dolny Śląsk, gdzie postaramy się powalczyć o satysfakcjonujący wynik. Tym razem będziemy mieli okazję pokazać się kibicom na medialnym odcinku w centrum Kłodzka, z czego bardzo się cieszymy. Prawdzie ściganie rozpocznie się jednak w sobotę rano i wtedy przekonamy się, w jakiej jesteśmy formie. Bez wątpienia od początku postaramy się narzucić dobre tempo, które po bardzo udanym dla nas Rajdzie Nadwiślańskim szlifowaliśmy także na testach. Postaramy się już od zapoznania zachować maksymalna koncentrację i utrzymać ją do ostatniego odcinka specjalnego rajdu. Wiemy, że Rajd Dolnośląski to bardzo ważne dla nas zawody, na których chcielibyśmy walczyć o zwycięstwo ale mamy świadomość tego, że musimy myśleć w perspektywach całego sezonu. Będziemy więc dobierać taktykę w zależności od tego, jak będzie układała się rywalizacja na odcinkach. W każdym razie możemy obiecać, że damy z siebie wszystko ! Starty naszego zespołu nie byłyby możliwe bez wsparcia naszych partnerów: Grupa PSB Mrówka, EREM, TYTAN, SATYN, , Bolix, Wkręt-Met, PBS Bank oraz Prezydent Miasta Przemyśla.

Bogusław Browiński: Rajd Dolnośląski rozgrywany w najbliższy weekend zapowiada się dla naszej załogi niezwykle fascynująco. Do końca sezonu zostały tylko dwie rundy i tytuł Mistrza Polski jest jak najbardziej możliwy do zdobycia. Cały zespół mocno pracował w niedzielę nad przygotowaniem ustawieniem samochodu i z uśmiechem na twarzach ruszamy do rajdowych zmagań w Polanicy. Jak zwykle zapraszamy wszystkich kibiców do jeszcze mocniejszego dopingu naszej załodze, a my obiecujemy walkę do ostatniego metra. Wszystkim zawodnikom życzymy przyjemnych rajdowych wrażeń i upragnionej mety! Do zobaczenia na Rajdzie Dolnośląskim!
Dodaj do:

(robo)

2014-10-23 14:09:00Mówią po Dolnośląskim2014-10-16 11:58:00Chuchała i Rozwadowski stają do walki o tytuł Mistrzów Polski2014-10-15 22:41:00Mówią przed Dolnośląskim
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies