Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2019-06-25 08:56
Nie tylko "generalka"
Choć oczy kibiców i obserwatorów są zwrócone przede wszystkim na zawodników walczących o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, to walka w polskiej rundzie mistrzostw Europy będzie się toczyć na wielu frontach.

W rajdach samochodowych zawodnicy ścigają się różnymi samochodami. Podczas każdej z imprez kibice mogą oglądać zarówno załogi w mocnych, wyczynowych samochodach, jak mniejszych i tańszych autach przeznaczonych dla kierowców, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę. Nie inaczej będzie podczas PZM 76. Rajdu Polski. Gra o zwycięstwo będzie się toczyć w wielu klasach.

FIA ERC 1 Junior
W poprzednich sezonach mistrzostw Europy ta kategoria nazywała się FIA ERC Junior U28. Zmianie uległa jednak tylko nazwa, a zasady oraz koncepcja pozostały niezmienione. Jest to klasa stworzona z myślą o młodych (wiek do 28 lat) kierowcach, którzy dysponują samochodami klasy R5, czyli najbardziej zaawansowanymi rajdówkami dopuszczonymi do europejskiego czempionatu. Do końcowej klasyfikacji liczą się cztery najlepsze wyniki wywalczone w sześciu rundach.

ERC 2
Kategoria dla maszyn mających więcej wspólnego z drogowymi samochodami. Samochody zaliczane do tej klasy muszą być w dużym stopniu oparte o seryjne, dostępne w salonach modele. Auta wciąż mają turbosprężarkę i napęd na cztery koła – mowa tutaj chociażby o Mitsubishi Lancerach czy Subaru Imprezach. Od sezonu 2019 w tej kategorii dopuszcza się również samochody typu R4-K oraz RGT. Pierwsza grupa to rajdówki wyposażone w pakiet przeróbek przygotowany przez firmę Oreca, a druga to tylnonapędowe auta rajdowe oparte m.in. o takie modele jak roadster Abarth 124 czy coupe Toyota GT 86.

ERC 3
W tej kategorii zobaczymy samochody z napędem na jedną oś i silnikami o pojemności 1,6 litra. Te auta mogą być napędzane jednostkami z turbodoładowaniem, jak na przykład Renault Clio R3T lub wolnossącymi silnikami – jak najliczniejsze w tej klasie auta R2 (np. Peugeot 208 R2, Ford Fiesta R2 czy Opel Adam R2). Rywalizacja w tej klasie toczy się także w ramach ERC 3 Junior, czyli młodzieżowych mistrzostw dla kierowców w wieku do 27 lat.

Abarth Rally Cup
Nowością w tym sezonie FIA ERC jest Abarth Rally Cup – rozgrywki wprowadzone z myślą o zawodnikach, którzy chcą się ścigać jednakowymi samochodami z tylnym napędem. W tym wypadku ich bronią są włoskie Abarthy 124 Rally. To piękne nawiązanie do rajdowej historii. Na początku lat 70. Fiat zbudował rajdową wersję roadstera 124 Spider. Lekki i zwinny samochód, w rękach szybkich kierowców był skuteczną rajdową bronią. W sezonie 1972 Włoch Raffaele Pinto zdobył tym modelem mistrzostwo Europy, triumfując po drodze także w Rajdzie Polski. Rok później, na listę triumfatorów polskiego klasyka wpisał się kolejny kierowca w tym samochodzie – Niemiec Achim Warmbold. Fiatami 124 Spider startowali także Polacy, a w tym roku w Abarth Rally Cup mamy też „biało-czerwoną” załogę – Dariusza Polońskiego i Łukasza Sitka.

Klasyfikacja zespołowa
Każda z ekipy może zgłosić maksymalnie trzy samochody do klasyfikacji zespołowej niezależnie od kategorii, w której te auta startują. Dwie najlepsze załogi zdobędą punkty do klasyfikacji, a maksymalna liczba „oczek” to 50 – po 25 dla aut czteronapędowych i 25 w przypadku samochodów z napędem na jedną oś.

ERC Ladies’ Trophy
Kategoria dla Pań, która ma zachęcić je do aktywnego udziału w sporcie motorowym. Punkty przyznawane są za miejsca zdobyte w danych kategoriach. Klasyfikacja Pań obowiązuje podczas każdego rajdu, zaś do końcowo-rocznego wyniku liczone są cztery najlepsze imprezy.
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / RSME /
2019-08-16 13:51:00Poloński i Sitek o jeden punkt za liderami2019-05-05 13:47:00Poloński i Sitek na podium Abarth Rally Cup2019-05-03 09:36:00Poloński - Sitek ruszają do walki w ERC Abarth Rally Cup2019-04-20 23:31:00Kompaktowa trasa Rajdu Polski + informacje o karnetach2018-11-09 18:17:0076 Rajd Polski w mistrzostwach Europy 20192018-09-13 07:53:0056 załóg na liście zgłoszeń Rajdu Polski2018-07-23 20:18:0015 odcinków specjalnych 75 Rajdu Polski2018-07-06 09:34:00Nowości i zmiany w Rajdzie Polski2017-11-23 17:37:00Rajd du Var z dwiema załogami zespołu Rallytechnology
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra14.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
1Rajd Monte Carlo24.01.2019
2Rajd Szwecji14.02.2019
3Rajd Meksyku08.03.2019
4Rajd Korsyki29.03.2019
5Rajd Argentyny25.04.2019
6Rajd Chile10.05.2019
7Rajd Portugalii30.05.2019
8Rajd Sardynii13.06.2019
9Rajd Finlandii01.08.2019
10Rajd Niemiec22.08.2019
11Rajd Turcji12.09.2019
12Rajd Walii03.10.2019
13Rajd Katalonii24.10.2019
14Rajd Australii14.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies