Nivette i Heller triumfują w Dolnośląskim | Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5) zostali nieoficjalnymi zwycięzcami 50. Rajdu Dolnośląskiego. Według nieoficjalnych wyników piątej rundy Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski drugie miejsce zajęli Jakub Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R5), tracąc 44,7s do załogi Skody.
Trzecie miejsce wywalczyli wspomniany Grzegorz Grzyb i Robert Hundla, tracąc 1:25,7s (Skoda Fabia R5). Tuż po rajdzie wyniki zostały jednak zawieszone. Grzyb został wykluczony z rajdu decyzją ZSS (na podstawie punktu 48.2.1 Regulaminu Rajdów Regionalnych FIA). Zawodnik odwołał się jednak do wyższej instancji, czyli Głównej Komisji Sportu Samochodowego, która albo uwzględni odwołanie, albo je odwoła. Na oficjalne wyniki przyjdzie nam jednak poczekać.
Wracając do nieoficjalnych wyników, na czwartej pozycji ukończyli Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec, którzy otrzymali 10 sekund kary na Power Stage (+1:28,0s) i spadli poza podium.
Na Power Stage Kłodzko najszybszy okazał się Brzeziński, który o 1,8s wyprzedził Nivette’a. Trzecie miejsce wywalczył Grzyb (+7,9s), i to ta trójka otrzyma bonusowe 3, 2 i 1 punkt. W 2WD punkty za Power Stage dostaną Byśkiniewicz (3), Bugajski (2) i Uliarczyk (1).
Piąte miejsce w nieoficjalnej klasyfikacji generalnej, pierwsze w 2WD i klasie 4 to Poloński i Dobosz (+8:03,5s), którzy jednocześnie zostali Mistrzami Polski w 2WD. Szóstą pozycję zajęli zwycięzcy klasy 3, Wróbelewski i Spentany (+8:27,2s, Renault Clio R3T), siódmą Jurecki i Trela (+8:31,7s, Peugeot 208 R2), uzupełniając pierwszą trójkę „ośki”.
Na ósmym miejscu uplasowali się Gryc i Kuśnierz (+8:49,8s, Peugeot 208 R2), dziewiąta lokata to zwycięzcy OPEN N, Banasiewicz i Drahan (+8:51,7s, Subaru Impreza), a dziesiątkę zamknęli Stec i Rathe (+9:11,7s, Ford Fiesta Proto).
W OPEN 2WD wygrali Chmielewski z Majewskim (BMW R+ Maxi), w 4F Kręcioch i Borko (Ford Fiesta R2), którzy mogą cieszyć się już z Mistrzostwa Polski. W 4N zwyciężyli Pyra i Pyra (Honda Civic Type-R), w HR3 Janecki z Krzystankiem (BMW 318 IS). W HR4 wygrali Orłowski z Janaszem (Peugeot 106 S16). Trzecie miejsce zajęli Kurp i Grzywaczewski (Honda Civic), którzy sięgnęli po tytuł mistrzowski.
Mistrzami Polski w kategorii zespołów sponsorskich został zespół Rallytechnology.
Nieoficjalna klasyfikacja generalna 50. Rajdu Dolnośląskiego:
1. Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5) 1:30:10,5s
2. Jakub Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R5) +44,7s
3. Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Skoda Fabia R5) +1:25,7s
4. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) +1:28,0s
5. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208 R2) +8:03,5s
6. Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (Renault Clio R3T) +8:27,2s
7. Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208 R2) +8:31,7s
8. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Peugeot 208 R2) +8:49,8s
9. Artur Banasiewicz i Paweł Drahan (Subaru Impreza) +8:51,7s
10. Mariusz Stec i Jacek Rathe (Ford Fiesta Proto) +9:11,7s (robo) |