Piąta eliminacja Rajdowego Pucharu Peugeot: Trudny Rajd WisłyTradycją Rajdowego Pucharu Peugeot jest, że zawodnicy nie ścigają się w zimie. Starty na zaśnieżonych i zalodzonych nawierzchniach wiążą się bowiem z koniecznością zakupu dodatkowych, drogich opon. Tymczasem w założeniu organizatorów rozgrywki powinny być jak najtańsze, bowiem uczestniczą w nich przede wszystkim kierowcy rozpoczynający dopiero wielką karierę. Stąd też pucharowych samochodów Peugeot 206 XS zabrakło w lutym na trasie Rajdu Magurskiego.
Aby zapewnić odpowiednią liczbę eliminacji organizatorzy RPP postanowili wzorem lat ubiegłych (tak było z Rajdem Rzeszowskim w 2001 roku czy Rajdem Strzelińskim w 2005 roku), włączyć do kalendarza zawody z cyklu Pucharu Polskiego Związku Motorowego. Wybór padł na Rajd Wisły, który rozegrany zostanie w dniach 1 - 2 września.
Rajd Wisły jest jedną z najstarszych imprez samochodowych w naszym kraju, jak obliczyli organizatorzy będzie to już 53. jego edycja. Trasy odcinków specjalnych są bardzo techniczne, wymagające dużych umiejętności i rozwagi. Gdy rajd zaliczany był do rozgrywek RSMP (po raz ostatni jako Rajd Śląski w 2003 roku), ścigali się w nim także uczestnicy Rajdowego Pucharu Peugeot. Tym razem zawodnicy będą mieli do pokonania dziesięć odcinków specjalnych o łącznej długości 76,3 kilometra.
Obserwatorzy zastanawiają się czy na beskidzkich trasach piąte w tym sezonie zwycięstwo odniosą Łukasz Habaj i Jacek Spentany. Prezentują oni od początku sezonu doskonałą dyspozycję, pozostając niepokonanymi.
- Marzy nam się ustanowienie swoistego rekordu: wygranie wszystkich eliminacji - zdradził Jacek. W ubiegłym roku startowaliśmy ze zmiennym szczęściem, zajęliśmy w klasyfikacji siódmą pozycję. Ten sezon mamy bardzo udany, ale jest to efektem bardzo starannych przygotowań do każdych zawodów. Nasz Peugeot jest dotychczas niezawodny! Wydaje się, że nasza sytuacja jest komfortowa, posiadamy już dość znaczną przewagę nad rywalami. Ale doskonale pamiętamy sytuację z ubiegłej jesieni, gdzie Kajtek Kajetanowicz, murowany jak się wydawało zwycięzca, przegrał ostatni rajd i tytuł z Darkiem Polońskim. Mamy świadomość, że puchar rządzi się swoimi prawami, do klasyfikacji zaliczane są wszystkie rajdy, dlatego tak naprawdę najważniejszym dla nas jest dojechanie do mety wszystkich trzech rajdów, które pozostały do końca sezonu...
Habaj i Spentany mają obecnie 28 punktów przewagi nad Radosławem Typą i Wojciechem Żukiem, 32 punkty nad Marcinem i Michałem Dobrowolskimi oraz 40 punktów nad Karolem Piątkowskim i Radosławem Banachem. Do końca sezonu można jednak zdobyć (albo stracić!) za zwycięstwa aż 75 punktów...
Rywalizacja podczas Rajdu Wisły ma jeszcze dodatkowy aspekt: prosto z Beskidów zawodnicy przemieszczą się do Dzierżoniowa, gdzie tydzień później rozegrany zostanie Rajd Nikon, szósta runda RSMP i Rajdowego Pucharu Peugeot. Na krętych trasach zawodów w Beskidach trzeba będzie jechać nie tylko szybko, ale i taktycznie - wypadnięcie z trasy i poważne uszkodzenie samochodu może bowiem wykluczyć załogę z udziału w imprezie w Górach Sowich! W gronie faworytów obok wspomnianych Habaja, Dobrowolskiego i Piątkowskiego, wymienia się także nazwiska innych kierowców: Grzegorza Kostki, Mirosława Włodarczyka, Roberta Romuzgi, Michała Streera czy Jarosława Nowakowskiego.
Jedno jest pewne - rywalizacja w Beskidach będzie bardzo emocjonująca! Ale do tego, że w Rajdowym Pucharze Peugeot zawodników na poszczególnych odcinkach oraz mecie dzielą sekundy, kibice sportu rajdowego w Polsce już się przyzwyczaili...
W piątek 1 września odbędzie się Badanie Kontrolne samochodów, a o godzinie 18-tej przewidziany jest start honorowy do rajdu. Na trasę załogi wyjadą w sobotę 2 września o godz. 8.40, by po niespełna dziewięciu godzinach dojechać do mety. Wyniki rajdu znane będą tego dnia wieczorem.
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
ip |