Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-02-09 21:01
Szwecja dla Fina
Jari-Matti Latvala zwyciężył w Rajdzie Szwecji. Drugie miejsc uzyskał trzeci kierowca VW, Andreas Mikkelsen. Najwyżej sklasyfikowany z Polaków został Michał Sołowow na 17. miejscu.

Hubert Ptaszek zajął 23. miejsce, a Robert Kubica znalazł się o jedno miejsce dalej na 24.


Robert Kubica: Szwecja okazała się biało-czarna. Biało-czarna była pogoda oraz przebieg naszego rajdu.

Zaczęliśmy od dwóch dni testów na dwóch różnych drogach. Przejechaliśmy dużo kilometrów, ale dla mnie po kilku przejazdach na testach jazda robi się bardziej torowa, niż rajdowa. Dlatego właśnie testy nie odzwierciedlają tego, co nas czeka - bo później trzeba startować na OS-ach, które pokonuje się po raz pierwszy. Możemy się przygotować, ale nie w stu procentach, ponieważ tylko warunki bojowe, czyli rajd i dłuższe odcinki dają sporo nauki i dużo nowych doświadczeń.

Sam rajd zaczął się dla nas naprawdę dobrze. Jechaliśmy dosyć pewnie, nie podejmując ryzyka i jak na pierwszy start w tych warunkach szło nam bardzo dobrze. Niestety na 12. OS-ie popełniłem dość głupi błąd i lądując ze skręconymi kołami zahaczyłem o bandę śnieżną, która mnie wciągnęła. Po tym jechało się już tak średnio. Po raz kolejny wylądowaliśmy w zaspie, bo wybrałem złą linię jazdy na jednym z zakrętów.

W ostatnim dniu byliśmy pierwszym autem na drodze. Wieczorem poprzedniego dnia dosypało śniegu, ale była duża odwilż i zrobiła się taka maź pośniegowa - dla pierwszego samochodu na trasie jedna wielka ślizgawica. W dodatku poznałem jeszcze jedną trudność Rajdu Szwecji. Znacząco zmieniła się trasa w porównaniu z zapoznaniem. Widocznie po opadach pług wyznaczył trochę inną drogę i czasami bandy znajdowały się w miejscach, w których nie było ich wcześniej. To zmieniało trochę promień zakrętu i na 20. OS-ie poległem właśnie na tym. Był to długi zakręt, na którym nie mieliśmy opisanego zacisku. Albo tam powstał, albo po prostu go przeoczyłem na zapoznaniu. Jechałem też zbyt wyścigową linią. Nawyki, które wyniosłem z toru, nie pomagają w takich warunkach, jeśli jedziesz spokojnie. Nawet wtedy trzeba jeździć nie płynnie, lecz trochę bardziej bokiem.

Sądzę, że określenie "biało-czarny" jest też dobrym odniesieniem do pogody. Na pierwszej pętli ostatniego dnia jechałem w bardzo trudnych warunkach, a na drugiej trasa zmieniła się w rajd szutrowo-błotnisty i trochę śniegowy. Warunki były ekstremalnie ciężkie, a po tych przygodach spadła też trochę moja pewność siebie. Wiem już, że jeśli mam jechać spokojnie do mety po luźnej nawierzchni, muszę trochę zmienić styl jazdy. Nie mogę jechać tak jak mi się wydaje w odniesieniu do doświadczeń z wyścigów. Gdy nie forsuję auta, zawieszenia, dyfrów czy też opon, zaczyna brakować przyczepności i okazuje się, że mam więcej sytuacji podbramkowych, gdy jadę wolno, niż wtedy, gdybym jechał szybciej.

Mimo to nauczyłem się bardzo wiele w tych ekstremalnych warunkach. Nie była to typowa Szwecja, gdzie zazwyczaj jest lód i wysokie bandy. Temperatura była zazwyczaj dodatnia, a warunki zmieniały się z zakrętu na zakręt i te wszystkie czynniki nie ułatwiły mi zadania. Nasz cel został jednak osiągnięty, bo była nim meta. Oczywiście lepiej byłoby bez tych wpadek, ale cieszą mnie wszystkie przejechane kilometry.

Po raz kolejny podziękowania dla wszystkich kibiców, którzy nam pomagali wydostawać się z zasp. Byłem zaskoczony liczbą polskich kibiców na OS-ach i na dojazdówkach i atmosferą. Serdecznie was pozdrawiam i mam nadzieję, że kiedyś, jeśli znów pojadę do Szwecji, będę w stanie odwdzięczyć się lepszym wynikiem.



Wyniki Rajdu Szwecji:
1. Jari-Matti Latvala 3h00m31.1s
2. Andreas Mikkelsen +53.6s
3. Mads Ostberg +59.5s
4. Mikko Hirvonen +2m26.9s
5. Ott Tanak +3m00.5s
6. Sebastien Ogier +4m29.9s
7. Henning Solberg +4m47.5s
8. Pontus Tidemand +5m38.2s
9. Craig Breen +8m55.4s
10. Kris Meeke +11m18.0s

17. Sołowow +22m16.9
23. Ptaszek +34m10.5
24. Kubica +36m12.4

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2014-02-11 21:22:00Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Szwecji2014-02-09 21:01:00Szwecja dla Fina2014-02-07 21:35:00Pech Ogier i Kubicy2014-02-06 21:32:00Pojedynek jednego zespołu2014-02-05 22:26:00W Szwecji rządzą Volkswageny2014-02-05 11:07:00Hyundai zdetermiowany ukończyć Szwecję
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies