| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Witas i Kuśnierz wygrali Rajd Elmot | Piętnaście załóg stanęło na starcie pierwszej w tym sezonie eliminacji Rajdowego Pucharu Peugeot. Rajd Elmot okazał się trudną próbą, mimo to metę osiągnęło aż dwanaście pucharowych samochodów Peugeot 206 XS. Pierwszymi liderami klasyfikacji RPP zostali Łukasz Witas i Michał Kuśnierz.
Jak podkreślali na starcie do rajdu wszyscy kierowcy, najbardziej obawiali się pogody. Co prawda deszcz nie padał, ale nad stadionem w Świdnicy wisiały ciężkie chmury. Dobór opon wydawał się więc loterią: wszyscy zawodnicy krążyli wokół samochodów konkurentów, przyglądając się uważnie, jakie ogumienie założyli oni na felgi.
Pierwszymi liderami zawodów zostali Łukasz Witas i Michał Kuśnierz. Na niespełna 13-kilometrowym odcinku specjalnym numer jeden wyprzedzili oni Łukasza Szterleję i Marka Lisickiego o 5,4 sekundy oraz Marcina Paseckiego i Tomasza Sprutka o 8,8 sekundy. Wielkimi pechowcami okazali Piotr Starczukowski i Joanna Madej, którzy choć metę OS-u osiągnęli, musieli się po nim wycofać z rywalizacji na skutek defektu.
Na następnych odcinkach nadal ton walce nadawali Witas i Kuśnierz oraz Szterleja i Lisicki. Ci drudzy objęli nawet prowadzenie po OS-4, ale odpowiedź rywali była natychmiastowa: na piątej próbie Witas odrobił starty, powracając na pierwsze miejsce. Po I etapie strata Szterleji do konkurentów wynosiła 11,2 sekundy. Z zawodów, po wypadnięciu z trasy na ósmym OS-ie wycofali się Piotrowie Kasprzycki i Depa.
Drugi etap był popisem dwóch załóg. Witas i Kuśnierz jechali bardzo rozsądnie i mądrze taktycznie, kontrolując sytuację. Do ataku przystąpił natomiast aktualny wicemistrz Polski Dariusz Poloński, z pilotem Tomaszem Króliczkiem. Dynamiczna, wręcz agresywna jazda pozwoliła im zniwelować dość duże straty poniesione podczas pierwszego etapu i po przedostatnim odcinku specjalnym wyprzedzić Szterleję i Lisickiego. Interesująca rywalizacja trwała też o kolejne lokaty, różnice dzielące poszczególne załogi były nieznaczne i klasyfikacja zmieniała się niemal po każdym OS-ie. Z walki odpadli Piotr Leoniec i Krzysztof Maskalan.
- Rajd bardzo fajny, dobrze zorganizowany - powiedział na mecie Łukasz Witas. Lubię takie odcinki specjalne. Jechało nam się świetnie. Mieliśmy chwilę niepokoju - na przedostatnim OS-ie "złapaliśmy kapcia" i przez pięć kilometrów jechaliśmy na feldze. To moje pierwsze zwycięstwo w Pucharze Peugeot! Jestem szczęśliwy.
- Start udany - stwierdził Dariusz Poloński. Rajd bardzo fajny. Wczoraj trochę straszyła pogoda, na szczęście obyło się bez niespodzianek. "Rzutem na taśmę" udało nam się wskoczyć na drugie miejsce. Pierwsza trójka dojechała bardzo "ciasno", więc do końca było bardzo ciekawie. Wczoraj straciłem zbyt dużo, aby wygrać. Mam poważne zastrzeżenia co do organizacji rajdu, konkretnie do ustawienia "dojazdówek". Na tym terenie jest dużo ograniczeń szybkości do 40 km/godz., a jeździmy zgodnie z przepisami. Później brakowało nam czasu na wszystko, nawet na dopięcie kombinezonu. To absurd !
- Po ubiegłym sezonie stęskniłem się bardzo za metą, stąd plan był taki, aby się na niej koniecznie znaleźć - mówił Łukasz Szterleja. Z zainteresowaniem śledziliśmy jazdę nowych zawodników, którzy dołączyli do rywalizacji w tym sezonie - wiemy, że są szybcy. Cieszymy się, że nie tylko udało nam się nawiązać z nimi walkę, ale i pokonać ich. Powodem do satysfakcji jest i to, że w początkowej fazie rajdu udało nam się walczyć o pozycję lidera, nawet ją zajmować. Trzecia pozycja to dobry prognostyk na dalszą część sezonu.
W tym roku łączna długość odcinków specjalnych Rajdu Elmot, uznawanych przez wszystkich za klasyczne, była znacznie większa niż w latach ubiegłych. Na mecie wszyscy byli zadowoleni. Co prawda pierwsza eliminacja wykazała, że na razie lepsi są "wtereani" - zawodnicy, którzy mają już za sobą starty w Pucharze Peugeot w poprzednich latach (pierwsze pięć miejsc w klasyfikacji), ale widać, że debiutanci nie czują respektu dla rutyniarzy i potrafią także jeździć szybko. To zapowiada wielkie emocje w kolejnych rajdach !
Klasyfikacja Rajdowego Pucharu Peugeot 2004:
1.Łukasz Witas / Michał Kuśnierz - 25
2.Dariusz Poloński / Tomasz Króliczek - 22
3.Łukasz Szterleja / Marek Lisicki - 20
4.Marcin Dobrowolski / Michał Dobrowolski - 18
5.Marcin Pasecki / Tomasz Spurek - 16
6.Jarosław Drewiczewski / Zbigniew Cieślar - 14
7.Tomasz Porębski / Rafał Gnatek - 12
8.Grzegorz Kostka / Rafał Fiołek - 10
9.Kamil Butruk / Adam Mendoń - 8
10.Piotr Wypych / Majka Szpotańska - 6
11.Jarosław Bakuła / Maciej Sysakiewicz - 4
12.Marcin Pogorzelski / Tomasz Wysocki - 2
13.Piotr Starczukowski / Joanna Madej - 0
13.Piotr Kasprzycki / Piotr Depa - 0
13.Piotr Leoniec / Krzysztof Maskalan - 0
ip |
2004-05-13 21:34:00Fiat Selenia Rally Team po Rajdzie Elmot2004-05-12 09:56:00Majcher i Leśniak po 32 Rajdzie Elmot2004-05-11 11:25:00NOVOL Rally Team: Zwycięstwo pisane złotą czcionką2004-05-11 11:17:00Pechowy Elmot dla Pelikańskiego2004-05-11 11:06:00Witas i Kuśnierz wygrali Rajd Elmot2004-05-11 10:43:00Bębenki po Rajdzie Elmot2004-05-10 18:59:00Elmot: Bezkonkurencyjny Kuzaj !2004-05-10 18:51:00Manta Hawk Rally Team sięga po zwycięstwo2004-05-09 09:46:00Załoga EFL Corsa Rally po Rajdzie ELMOT2004-05-09 09:38:00Sienkiewicz Motorsport na mecie Rajdu Elmot2004-05-08 10:30:00EFL Corsa Castrol Rally po I etapie Rajdu ELMOT2004-05-08 10:25:00Subaru Poland Rally Team Po I Etapie2004-05-08 09:21:00Sienkiewicz Motorsport po I etapie Rajdu Elmot2004-05-07 15:13:00Debiut Subaru Poland Rally Team2004-05-06 23:49:00Elmot rozpoczyna Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 20042004-05-05 19:39:00Sienkiewicz Motorsport przed Rajdem Elmot2004-05-05 17:22:00Witas: Najważniejsze są punkty2004-05-03 21:15:00Manta / Hawk Rally Team przed Rajdem Elmot2004-04-22 20:46:00Witas: Z tarczą w ręce!2004-04-22 16:09:00Manta / Hawk Rally Team przed Elmotem2004-04-22 16:02:00Rajd Elmot otwiera Mistrzostwa Polski |
|  | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |