Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-03-03 13:31
Wywiad z Dyrektorem Rajdu Warszawskiego
Pod koniec marca Rajd Warszawski zainauguruje Rajdowy Puchar PZM. Rzecznik prasowy Andrzej Karaczun przeprowadził wywiad z dyrektorem 35. Rajdu Warszawskiego Krzysztofem Maciejewskim

Zostałeś dyrektorem Rajdu Warszawskiego, jak do tego doszło ?

Otrzymałem taką propozycję i postanowiłem, przyznam po dłuższym namyśle podjąć się tego wyzwania. Jest to dla mnie debiut w tej roli ale jak powiedziałem, traktuję to jako wyzwanie i zapewniam, że dołożę wszelkich starań aby zrobić możliwie najlepszy rajd.

Debiutujesz w roli dyrektora rajdu RPP ale przecież jesteś dobrze znany w środowisku sportu samochodowego ?

Z rajdami jestem związany w różny sposób od wielu lat, ostatnio pełniłem „etatową” funkcję kierownika OS głównie w imprezach organizowanych przez Automobilklub Polski. Był to między innymi OS Bemowo na Barbórce oraz Super OS na ubiegłorocznym Rajdzie Polski. Funcja dyrektora rajdu to dla mnie duża zmiana ale wydaje mi się, że mam spore rozeznanie w realiach dotyczących zawodników i nie zapominam jak wygląda rajd widziany z perspektywy OS’u a nie biura rajdu.

Czym tegoroczny Rajd Warszawski różni się od poprzedniego ?

Prawie wszystkim poza nazwą. Zaczynając od nowej trasy (jedynie około 30% trasy jest identyczne jak w ubiegłym roku) poprzez lokalizację parku serwisowego i biura rajdu a kończąc na tym, że tegoroczny rajd jest pierwszą w historii łączoną rundą RPP i RD-3L.

W przeciwieństwie do lat ubiegłych trasa jest bardzo skomasowana…

Tak to prawda, jak wspomniałem trasa znacznie różni się od tej z lat ubiegłych. Po pierwsze jest bardzo kompaktowa, liczy około 200km z czego prawie 80 km stanowią odcinki specjalne. Rezygnujemy z OS Maciejowice, wiem, że był to odcinek lubiany przez kibiców ale biorąc pod uwagę stan nawierzchni oraz długość „łączników szutrowych” zdecydowaliśmy, że nie warto dłużej wytyczać na tym terenie OS’u aby nie narażać zawodników na niepotrzebne ryzyko uszkodzenia samochodu.

Czy spodziewasz się dużej frekwencji ?

Bardzo bym się cieszył gdyby frekwencja była duża ale jest to pierwszy rajd w sezonie i nie wiem czego możemy się spodziewać. Z jednej strony wiele jest sygnałów o kłopotach ekonomicznych ale patrząc optymistycznie rajd Warszawski zawsze cieszył się sporym powodzeniem wśród załóg. Jest to pierwsza impreza tej rangi po prawie 4 miesiącach „rajdowego postu” liczę więc, że zawodnicy z utęsknieniem czekają na początek sezonu. Mając na uwadze koszty udziału w rajdzie tak ułożyliśmy jego program aby trwał on jedynie 2 dni. Mam nadzieję, że ta formuła rajdu znajdzie również uznanie załóg rywalizującyh w klasie Gość które co roku licznie brały udział w tym rajdzie. Jest to dla nich okazja do przejechania 80 km odcinków specjalnych, treningu, ustawienia samochodu, pokazania się sponsorom.

Bardzo dobrze układa się Twoja współpraca z władzami miasta Otwocka oraz władzami gmin przez które przebiegać będzie rajd…

Chciałbym bardzo podziękować za pomoc jaka została nam udzielona. Jednocześnie zapraszam kibiców do Otwocka gdzie wraz z władzami miasta przygotowaliśmy wiele atrakcji. W sobotę będą trwały przez kilka godzin imprezy wokół rajdowe zakończone rozegraniem OS’u na ulicach miasta oraz ceremonią mety w samym jego centrum.

Rajd to nie tylko zawodnicy ale też i kibice, jak zamierzasz przyciągnąć ich na rajd ?

Pomysłów mamy bardzo wiele, jednym z nich jest powyżej opisana impreza w Otwocku, planujemy też na stronie rajdu umieścić mapki dojazdu do OS’ów oraz wskazać ciekawe miejsca do oglądania. Wydajemy we współpracy z Tygodnikiem Regionalnym informator rajdu który będzie szeroko kolportowany wśród kibiców tak aby ułatwić im zaplanowanie oglądania rajdu. Dla tych którzy nie mogą przyjechać na rajd zostanie uruchomiony we współpracy z firmą Autoguard oraz portalem www.autoklub.pl system śledzenia załóg na trasie – „wirtualny kibic”. Wymienione działania to tylko część z naszych planów….

Sprawa bezpieczeństwa na rajdzie to jedna z podstawowych spraw dla organizatora…

Tak to dla nas absolutny priorytet. Osoby które zajmują się na naszym rajdzie tymi sprawami są najbardziej doświadczonymi w Polsce. Świadczy o tym fakt. iż są to te same osoby które pracują przy opracowaniu spraw bezpieczeństwa dla eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata – Rajdu Polski. Wprowadzamy standardy bezpieczeństwa wymagane dla rajdów wyższej rangi, jednym z takich rozwiązań jest przygotowanie i wydzielenie specjalnych stref dla widzów. Proszę jednak pamiętać, iż nic nie zastąpi rozwagi jaką muszą mieć ludzie którzy chcą oglądać rajd stojąc przy trasie odcinka specjalnego. Proszę o tym pamiętać aby nie narażać swojego bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa załóg.

Rajd Warszawski inauguruje obchody stulecia Automobilklubu Polski. To dla Ciebie dodatkowe wyzwanie ?

Oczywiście pamiętam o tym jubileuszu. W swoim debiucie na stanowisku dyrektora mogę korzystać z ogromnego doświadczenia jakie posiada nasz klub w organizacji tego typu imprez. Osoby które pomagają mi w przygotowaniu rajdu i którym przy tej okazji jeszcze raz dziękuję za pomoc są naprawdę bardzo dobrze przygotowane do pracy przy organizacji rajdu i mogą zrobić imprezę na miarę klubu który ma sto lat tradycji.

Czego życzyć dyrektorowi ma niecały miesiąc przed rozpoczęciem zawodów ?
No chyba tego aby doba miała więcej niż 24 godziny, ale mówiąc poważnie to tego abyśmy wszyscy wspólnie – zawodnicy, kibice, sponsorzy, osoby zaangażowane w organizację stworzyli dobry rajd. To czy się uda zależy od nas wszystkich

Andrzej Karaczun
Dodaj do:

(robo)

2009-03-31 17:07:00Bracia Kurdysiowie po 35 Rajdzie Warszawskim2009-03-31 17:04:00Ingram / Olszewski po 35 Rajdzie Warszawskim2009-03-31 15:17:00Krzysztof Zelek po 35 Rajdzie Warszawskim2009-03-30 18:31:00Maciejewski: wspaniały dzień2009-03-30 18:14:00bezpiecznerajdy.pl po Rajdzie Warszawskim2009-03-30 07:58:00Oleksowicz: Nie pojedziemy całego cyklu RSMP2009-03-30 07:35:00Załoga AK Królewskigo - Leszczyński/Nowikow wygrywa klasę K5 na 35 Rajdzie Warszawskim - RD-3L2009-03-30 07:31:00Kapłan/Miklaszewski po Warszawskim2009-03-29 14:30:00Szeszko/Jermakow – Warszawski – szybko i krótko2009-03-28 15:32:00Warszawski dla Tutaja2009-03-28 13:44:00Atak Klementowicza, czołówka bez zmian pozycji.2009-03-28 10:40:00Tutaj na czele Warszawskiego2009-03-27 19:13:00Podsumowanie rozmowy Leszka Kapłana w Odcinku Specjalnym2009-03-26 07:01:00Nowe barwy Macieja Cywińskiego w sezonie 20092009-03-25 15:48:00Szeszko/Jermakow/Kopernik – razem na Warszawskim2009-03-25 06:37:00Załoga AK Królewskiego - Leszczyński/Nowikow na 35 Rajdzie Warszawskim - RD-3L2009-03-25 06:34:00Robert Wojciechowski i Krzysztof Janik przed 35.Rajdem Warszawskim2009-03-23 11:42:00Kapłan: Głód jazdy narastał w nas2009-03-22 11:44:0079 w RPP, 15 w RD-3L2009-03-21 19:15:00Rajd na 100-lecie Automobilklubu Polski2009-03-20 12:32:00Zawodnicy Automobilklubu Rzeszowskiego przed Rajdem Warszawskim 2009-03-19 19:43:00Jedenaście załóg w RD-3L!2009-03-17 17:04:0078 załóg w Rajdzie Warszawskim2009-03-16 15:32:00Krzysztof Zelek / Michał Kasina przed 35 Rajdem Warszawskim2009-03-14 00:22:0059 załóg w RPP oraz dwie w rajdowym debiucie, w pierwszym terminie zgłoszeń2009-03-11 10:04:00Zgłoszenie na 35 Rajd Warszawski.2009-03-03 13:31:00Wywiad z Dyrektorem Rajdu Warszawskiego2009-03-02 10:26:00Andrzej Szkuta radzi2009-02-27 15:02:00Krzysztof Maciejewski w poniedziałkowym Rajdowym Czacie
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies