Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl.
Zwycięstwem załogi Wojciech Kacprzyk/Łukasz Łoniewski zakończył się rozgrywany w sobotę i niedzielę 26. Rajd Magnolii. Jadąca Hondą Civic szczecińska załoga wyprzedziła podróżujący Oplem Astrą GSi duet Marcin Kucharski/Dariusz Bała oraz ubiegłorocznych zwycięzców rajdu - parę Leszek Kurek/Michał Kociuba (Opel Kadett GSi).
Uczestnicy piątej rundy Pucharu Polski Automobilklubów i Klubów rywalizowali na dwudziestu trzech próbach sportowych usytuowanych pierwszego dnia na terenie lotniska w Kluczewie koło Stargardu Szczecińskiego, drugiego zaś w samym Szczecinie. Imprezę zakończyła widowiskowa próba w centrum miasta oraz uroczysta meta na położonym nieopodal deptaku Bogusława. Łączna długość trasy wyniosła dwieście trzydzieści kilometrów, z czego blisko dwadzieścia pięć stanowiły próby sportowe.
W klasie pierwszej zwyciężyli Michał Smejda i Marek Lewandowski. Reprezentująca Automobilklub Tomaszowski załoga wyprzedziła o ponad półtorej minuty zawodników AK Koszalin - Dariusza i Wojciecha Mardzielów - którzy z kolei dzięki lepszemu czasowi na ostatniej próbie, "rzutem na taśmę" wyprzedzili szczeciśką ekipę Michał Szwachła/Emil Deskiewicz.
Klasę trzecią zdominowali kierowcy Suzuki Swiftów. Najszybsi byli olsztynianie - Krzysztof Szut i Włodzimierz Kubasik. Nieco ponad dwadzieścia sekund wolniej trasę pokonała para AK Karkonoskiego - Mateusz Klaczyk i Tomasz Borko. Najniższy stopień podium przypadł w udziale Wojciechowi Wolakowi i Łukaszowi Borko (Fiat Seicento Sporting) z AK Sudeckiego.
Klasa czwarta to z kolei dominacja kierowców podróżujących samochodami marki Honda. Najszybszy był oczywiście zwycięzca klasyfikacji generalnej - Wojciech Kacprzyk. Drugie miejsce w tej klasie i jednocześnie piąte w klasyfikacji generalnej zajęli jadący Hondą CRX szczecinianie - Adrian Grodzki i Klaudia Podkalicka. Takim samym autem podróżowali trzeci w klasie Zdzisław Żniniewicz i Bartosz Wesołek.
W najliczniej obsadzonej klasie piątej najlepszy wynik uzyskali Artur Obuchowski z Przemysławem Plucińskim z Klubu Rajdowego Politechniki Poznańskiej. Mogąca pochwalić się również czwartą pozycją w klasyfikacji generalnej załoga Nissana Sunny GTI-R wyprzedziła rodzinny duet Andrzeja i Błażeja Czekanów (Ford Escort RS) oraz reprezentujących AK Toruński Adama Kornatowskiego i Łukasza Sadłka (Peugeot 309).
Wśród zawodników posiadających licencję najszybsi byli wspomniani już Kucharski i Bała. Drugie miejsce w tej klasie zajęli Kurek z Kociubą, a trzecie (i jednocześnie ósme w "generalce") Maciej Żuchowski i Joanna Paczyńska (Fiat Seicento Sporting). Wszystkie wymienione załogi reprezentowały AK Szczeciński.
Pomimo, że rajd okazał się być wymagającą imprezą - o czym świadczy m. in. liczba trzynastu załóg które z różnych powodów nie ukończyły zawodów - wszyscy zgodnie chwalili organizatorów za dobór ciekawych prób, profesjonalną organizację a także świetną atmosferę. Korzystając z okazji, organizatorzy chcieliby podziękować licznie zgromadzonym załogom oraz kibicom za przybycie do Szczecina i wzięcie udziału w imprezie.
Jednocześnie zapraszamy zawodników i kibiców do odwiedzania strony internetowej rajdu - www.rajd-magnolii.lobez.net - na łamach której można zapoznać się z pełnymi wynikami a także systematycznie umieszczane będą galerie zdjęć i filmów obrazujących zmagania na próbach.