Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2017-11-22 17:35
40 edycja Dakaru
Sześć tygodni przed startem w Limie Etienne Lavigne przedstawił w Paryżu szczegóły trasy i sportowej rywalizacji w jubileuszowej, czterdziestej edycji Rajdu Dakar, zapowiadając sporą porcję wydm na pierwszych etapach w Peru.

Dystans rajdu z metą w mieście Córdoba w Argentynie to blisko 9000 km, w tym 4500km odcinków specjalnych. Na trasie z Peru przez Boliwię do Argentyny rywalizować będzie 337 załóg.

Motocykle, quady, samochody, pojazdy SxS (Side by Side) i ciężarówki uczestników z Europy przejdą badanie kontrolne w porcie Le Havre we Francji, jeszcze przed wyruszeniem w podróż przez Atlantyk i Kanał Panamski, co będzie wstępem do wielkiej przygody.

Uczestnicy Dakaru stają na starcie tak samo żądni wyzwań i przygód, jak pod koniec lat 70, gdy ścigali się w Afryce, przypomniał Etienne Lavigne, dyrektor rajdu, rozpoczynając prezentację jego 40. edycji. Trasa jubileuszowego Dakaru została ułożona tak, aby spełnić oczekiwania zawodników pragnących ponownie zmierzyć się z pustynią Peru, podobnie jak w latach 2012 i 2013. W styczniu 2018 roku zawodnicy będą ścigać się po malowniczych peruwiańskich wydmach przez 5 dni. Dyrektor sportowy rajdu Marc Coma zapewnił, że w programie tej części imprezy znajdą się „wszystkie możliwe rodzaje wydm, jakie występują w Peru”. Rajd zmieni swój charakter w Boliwii, gdzie uczestnicy będą musieli zmierzyć się z warunkami wymagającymi od poszukiwaczy przygód maksymalnej wytrzymałości. Pięciokrotny zwycięzca rajdu zaprojektował trasę tak, aby emocje rosły, a decydujące odcinki zaplanował w końcówce rajdu na terytorium Argentyny: “Odcinek Super Fiambalá z Belén do Chilecito, który będzie drugą częścią etapu maratońskiego dla motocykli i quadów może przesądzić o wynikach rywalizacji, szczególnie, jeżeli będzie tak gorąco, jak zwykle bywa w tym rejonie,” powiedział Coma.

Na liście zgłoszeń znalazło się łącznie 337 pojazdów. Do grona faworytów w kategorii samochodów będzie należał oczywiście Stéphane Peterhansel, który ma na koncie już 13 zwycięstw, a pierwsze z nich odniósł 30 lat temu! “Mister Dakar” po raz ostatni poprowadzi do boju armadę Peugeota, która w styczniu tego roku zajęła wszystkie miejsca na podium. Jego rywalami będą nie tylko koledzy z zespołu – Sainz, Loeb czy Despres. Na czele zespołu Toyoty, stanie Nasser Al Attiyah, do tej pory niepokonany w tym roku, po nieukończonym Dakarze. Barw teamu X-Raid bronić będą “Nani” Roma, zwycięzca z 2014 roku oraz Mikko Hirvonen i nowicjusz Bryce Menzies, którzy pojadą zupełnie nowymi Mini.

W kategorii motocykli trwać będzie walka o palmę pierwszeństwa po wycofaniu dwóch gigantów tej kategorii – Cyrila Despres i Marka Comy. KTM kontynuował w minionych latach zwycięską passę dzięki wygranym Toby Price’a w 2016 i Sama Sunderlanda w 2017, a teraz nadziejami austriackiej marki będą Matthias Walkner i Antoine Meo. Barw zespołu Yamaha bronić będą Adrien van Beveren, Franco Caimi i Xavier de Soultrait, a Honda liczyć będzie na doświadczenie takich kierowców, jak Paulo Gonçalves i Joan Barreda czy Kevin Benavides i Ricky Brabec – przedstawicieli młodego pokolenia motocyklistów.

"Original by Motul": 28 motocyklistów-mechaników na starcie
Niektórzy motocykliści i kierowcy quadów wystartują w rajdzie poszukując przygody, jak była udziałem pionierów Dakaru. Pozbawieni pomocy ze strony serwisu, będą musieli sami dbać o swoje pojazdy i ich przygotowanie do kolejnego etapu, kosztem czasu na wypoczynek po całym dniu jazdy. Kluczowy partner Dakaru, firma Motul wspiera tych śmiałków, dostarczając im swoje produkty i wyposażenie na biwakach. O palmę pierwszeństwa w tej kategorii walczyć będzie 28 zawodników (w 2017 było ich 19), wśród nich Olivier Pain (trzeci w 2014), którego rywalami będą Jürgen Van den Goorgbergh i Lyndon Poskitt.
Dodaj do:

(robo)
Offroad /
2018-06-05 21:27:00IV runda Pucharu Can-am po raz pierwszy w Legnicy2018-06-02 12:27:00Przygoński drugi na mecie rajdu Kazachstan 2018-05-29 14:34:00Przygoński znów na podium2018-05-24 11:35:00Druga runda Dacia Duster Elf Cup 2018 ponownie w Drawsku Pomorskim2018-04-28 21:46:00II runda SJCAM Super Rally 20182018-04-22 16:55:00Przygoński i Giemza zwyciężają w Katarze2018-04-20 16:47:00Orlen Team nie zwalnia tempa w Katarze2018-02-17 20:01:00Przygoński piąty na półmetku Baja Russia2017-11-24 19:27:00Zginął dyrektor rajdu East African Safari Classic Rally
XII Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 201806-08.04.2018
3 runda RSMP, 4 runda HRSMP08-10.06.2018
Kalendarze:
1Rajd Świdnicki KRAUSE22.04.2018
2Rajd Dolnośląski - Hotel Zieleniec18.05.2018
3Rajd Nadwiślański08-10.06.2018
4Rajd Śląska29.06.2018
5Rajd Rzeszowski09.08.2018
6Rajd Elektrenai07.09.2018
7Rajd Polski21.09.2018
1Bieszczadzki Wyścig Górski11.05.2018
2Wyścig Górski Magura Małastowska15-17.06.2018
3EHC Limanowa27.07.2018
4Banovce – J.Vrsok03.08.2018
5GP Sopot-Gdynia17.08.2018
6Wyścig Górski Czarna Góra31.08.2018
7Wyścig Górski Prządki14.09.2018
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies