Citroën, Loeb i Sordo ruszają po nowe tytuły | Zespół Citroën Total World Rally i jego dwie załogi stają na starcie Rajdu Szwecji, pierwszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2010, z wielką motywacją i najwyższymi ambicjami. Sébastien Loeb i Daniel Elena będą walczyli o siódmy tytuł mistrzowski z rzędu, a Dani Sordo i Marc Martí zamierzają odegrać decydującą
rolę w zdobyciu przez Citroëna szóstego tytułu mistrza wśród producentów.
Po trzech miesiącach przerwy międzysezonowej rywalizacja w Rajdowych Mistrzostwach Świata rusza na nowo! W tym roku pierwsza runda rozegrana zostanie na oblodzonych szwedzkich oesach. Rajd Szwecji, jak zwykle z bazą w Karlstad, prowadzić będzie głównie trasami w regionie Hagfors, gdzie usytuowano park
serwisowy.
Odcinki specjalne o nawierzchni ziemnej, o tej porze roku zaśnieżonej i oblodzonej, są w większości szerokie i szybkie. W takim terenie, z oczywistych względów bardziej odpowiadającym kierowcom z krajów Północy, Sébastien Loeb nie ogranicza się do defensywy. To właśnie w Szwecji sześciokrotny Mistrz Świata wygrał (w
2004 r.) swój pierwszy rajd cyklu WRC na nawierzchni innej niż asfaltowa. W ubiegłym roku doprowadził swoje C4 WRC do mety na pierwszym miejscu w Rajdzie Norwegii. Jednak sam podkreśla, że daleki jest od uważania się za faworyta otwierającej rundy nowego sezonu: „Cieszę się, że zaczynamy sezon od tego rajdu, ale zapowiadają się trudne warunki. Trzeba będzie przede wszystkim uważać, by utrzymać się na drodze, co wcale nie jest takie łatwe, jak przekonałem się w 2008 r. W mojej sytuacji oczywiste jest, że za swój cel uważam zdobycie kolejnego tytułu mistrzowskiego, ale jak pokazał zeszły rok, nigdy nic nie jest z góry przesądzone.”
Dla Daniego Sordo sezon zaczął się już kilka dni temu. W ramach rozgrzewki Hiszpan wziął udział w Rajdzie Arctic Lapland - rundzie otwierającej cykl Rajdowych Mistrzostw Finlandii. Jego start zakończył się pełnym sukcesem. Sordo wygrał w swojej klasie, zaliczając najlepsze czasy na wszystkich oesach „To był znakomity sposób, by zwiększyć moją pewność siebie na tej nawierzchni” – komentuje kierowca.- „Przyznaję, że nie miałem groźnych konkurentów, ale najważniejsze było samo pokonanie trasy – pozwoliło mi na nowo wczuć się w jazdę po śniegu. To było coś innego niż przedsezonowe testy, w czasie których ćwiczyliśmy ciągle na tym samym, znanym na pamięć odcinku. W Finlandii musiałem analizować zachowanie mojego C4 WRC na każdym odcinku z osobna, bo każdy był trochę inny. Trasa bardzo przypominała to, co zobaczymy w Szwecji. Dzięki temu czuję się gotowy do prawdziwego otwarcia sezonu!”
Dani, którego wyniki będą bardzo ważne dla walki zespołu o tytuł w kategorii producentów, stawia sobie taki sam cel, jak w poprzednich sezonach. „W każdym rajdzie muszę być szybki, niezawodny i zdobywać jak najwięcej punktów. O to samo będę się starał w sezonie 2010, ale zamierzam posunąć się trochę dalej.
Bardzo chciałbym w tym roku po raz pierwszy w swojej karierze wygrać rajd WRC. Wiem, że stać mnie na to. Nie określam z góry, czy nastąpi to w rundzie na nawierzchni asfaltowej, czy na szutrowej. Bardzo lubię niektóre rajdy na szutrze, przykładem Meksyk, Nowa Zelandia i Portugalia.”
„Zgodnie z zasadą, że zwycięskiej drużyny się nie zmienia, rozpoczynamy sezon 2010 właściwie bez zmian w porównaniu z latami ubiegłymi. Ten ostatni rok epoki samochodów klasy WRC zapowiada się bardzo ciekawie dla Rajdowych Mistrzostw Świata, a także dla Citroëna, który wystawia prawdziwy zespół gwiazd” –
dodaje Olivier Quesnel, Dyrektor Citroën Racing.- „Kierowcami pięciu C4 WRC będą w tym sezonie Sébastien Loeb, Dani Sordo, Sébastien Ogier, Kimi Räikkönen i Petter Solberg (który wystartuje w barwach własnego zespołu). Wszyscy oni są Mistrzami Świata w różnych klasach i dyscyplinach. To najlepsza wizytówka.”
(Wojciech Fuk) |