Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2019-12-03 10:08
Fernando Alonso, Nasser Al-Attiyah, Sebastien Ogier - mistrzowie wybierają Toyotę
Tak wszechstronnego zestawu gwiazd motorsportu nie ma pod swoimi skrzydłami żadna marka. W 2020 roku o światowe tytuły za kierownicą Toyoty powalczą Fernando Alonso, Nasser Al-Attiyah oraz Sebastien Ogier.

Cross-country, wyścigi długodystansowe i rajdy - to trzy fundamenty motorsportowej działalności Toyoty. Japoński koncern w drugiej dekadzie XXI wieku odnosi sukcesy w trzech różnych konkurencjach, a do tego do dyspozycji ma absolutnie najlepszych w swoim fachu. W 2020 roku samochodami Toyoty pojadą mistrzowie nad mistrzami. Dwóch z nich z koncernem jest związanych od kilku lat, Sebastien Ogier przygodę z Toyotą dopiero rozpoczyna. Najdłużej z Toyota Gazoo Racing jest Nasser Al-Attiyah, który do dakarowego Hiluxa przesiadł się przed imprezą w Ameryce Południowej w 2017 roku. Niedługo po nim z wyścigową sekcją związał się Fernando Alonso, który początkowo łączył starty w FIA WEC z jazdą dla McLarena w F1. Obaj byli już spełnieni w swoich dyscyplinach, ale wciąż pragnęli większej liczby zwycięstw. Z Ogierem jest podobnie.

Z Nasserem na podbój Dakaru
Niespełna 49-letni Katarczyk w Rajdzie Dakar ściga się od 2004 roku. Rywalizował jeszcze w Afryce, ale sukcesy zaczął odnosić po przeniesieniu imprezy do Ameryki Południowej. Po raz pierwszy zwyciężył w 2011 roku, swój sukces powtórzył w 2015 roku, a dwa lat później już mknął po bezdrożach za kierownicą Hiluxa. Toyota kilka lat wcześniej postawiła sobie za cel wygrać Rajd Dakar w kategorii samochodów. Al-Attiyah miał być tym brakującym elementem układanki.

Na sukces trzeba było poczekać, ale nie tak długo. W 2018 roku Katarczyk dojechał na drugiej lokacie, ale już w 2019 roku nie miał sobie równych, dojeżdżając Toyotą Hilux na pierwszym miejscu do mety w Limie. Pierwszy triumf japońskiej marki w najtrudniejszym rajdzie terenowym świata stał się faktem, a przed edycją 2020 Al-Attiyah znów jest uważany za największego faworyta.

Alonso po trofea i wyzwania
Motywacje Fernando Alonso były inne. Dwukrotny mistrz świata F1 cierpiał katusze w przeciętnym wówczas McLarenie. Incydentalne starty w USA to było dla niego za mało, chciał ścigać się i wygrywać. W 2018 roku zawarł porozumienie z Toyotą i zaczął dzielić swój czas między F1 i FIA WEC. Z zespołem Toyota Gazoo Racing rywalizował w nowej dla siebie konkurencji - wyścigach długodystansowych, gdzie nie dość, że miał auto z dachem, to jeszcze musiał je dzielić z innymi kierowcami. Dostosowanie się nie trwało jednak długo, a krótka przygoda z wyścigami okazała się bardzo udana - za kierownicą TS050 HYBRID razem z Sebastienem Buemim i Kazukim Nakajimą dwukrotnie wygrał legendarną próbę, a do tego został mistrzem świata w wyścigach długodystansowych.

Przybył, zwyciężył i… zmienił wyścigową Toyotę na terenową. W drugiej połowie 2019 roku, także za namową Nassera Al-Attiyaha, Alonso postanowił spróbować swoich sił w cross-country. Ekspresowy program treningowy był więcej niż udany i Alonso też zobaczymy w Rajdzie Dakar 2020.

Ogier po siódmy tytuł
W toyotowym świecie to nowicjusz, ale w rajdach w ostatniej dekadzie większej gwiazdy nie było. Sebastien Ogier na sezon 2020 związał się z rajdowym zespołem Toyota Gazoo Racing i w Yarisie WRC powalczy o swój siódmy tytuł mistrza świata. Wcześniej dominował zarówno za kierownicą Polo WRC, jak i Fiesty. Po nieudanym powrocie do Citroena, zdecydował się na kolejny zwrot w karierze. Przychodzi do Toyoty, która w WRC ściga się od 2017 roku. Jak na najmłodszy zespół w stawce osiągnięcia są znaczne - pierwsze podium w pierwszym starcie, pierwsze zwycięstwo w drugim starcie, tytuł mistrzów świata producentów w drugim sezonie, a rok 2019 zakończony tytułem mistrzowskim dla Otta Tanaka. Odejście Estończyka zmusiło władze zespołu do radykalnych ruchów i trudno o lepszego kierowcę na lidera zespołu i pretendenta do tytułu niż Ogier.

To prawdziwy rajdowy dominator. Wygrał 47 rajdów WRC ze 149, w których wystartował. 79 razy był na podium, wygrał 583 odcinki specjalne. Sześć razy z rzędu (2013-2018) był mistrzem świata. W tabelach wszech czasów w tych wszystkich kategoriach jest w czołowej dziesiątce. Teraz będzie chciał te osiągnięcia poprawić z Toyotą.
Dodaj do:

(robo)
Rajdy /
2019-12-20 17:57:00Zespół Rallytechnology do Projekt E - serii dla samochodów w pełni elektrycznych2019-12-18 10:35:00Jedyny taki Polak w WRC. "Ja tylko naciskam przycisk"2019-12-13 11:29:00Debiut Bieli w Hyundai i20 R52019-12-11 11:28:00Trela pokazał na Barbóce 800-konne auto do driftu2019-12-10 10:05:00Toyota Yaris WRC Rajdowym Samochodem Roku 20192019-12-09 13:40:00Subaru Poland Rally Team kończy działalność2019-12-07 23:48:00Kajetanowicz i Szczepaniak: Królowie Karowej 2019!2019-12-07 22:20:00Awans o 23 pozycje Wróblewskiego w Rajdzie Barbórka2019-12-07 14:00:00Kajetanowicz i Szczepaniak liderami Rajdu Barbórka 2019!2019-12-05 18:57:00Gabryś i Gryc w stawce Rajdu Barbórka
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies