Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2002-10-18 02:53
Finał Pucharu Peugeota
  Rywalizacja w Rajdowym Pucharze Peugeot będzie głównym wydarzeniem Rajdu Warszawskiego, ostatniej w tym sezonie eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. O ile bowiem rozstrzygnięcia dotyczące tytułu w klasyfikacji generalnej (zwyciężyli Leszek Kuzaj i Erwin Mombaerts w Peugeot 206 WRC) oraz grupie N już zapadły, o tyle walka o miejsca na podium w RPP trwać będzie zapewne do ostatniego odcinka specjalnego zawodów na Mazowszu.
  Głównymi kandydatami do zajęcia pierwszego miejsca w pucharowej rywalizacji są Piotr Adamus i Magdalena Zacharko. Po udanym występie w Rajdzie Karkonoskim, mają obecnie 16 punktów przewagi nad Grzegorzem Grzybem i Maciejem Wilkiem. Oznacza to, że aby powtórzyć ubiegłoroczny sukces (wygrali Rajdowy Puchar Peugeot 106 Rallye), Piotr i Magda muszą dojechać do mety w Warszawie przynajmniej na ósmej pozycji. Oczywiście w sporcie różnie bywa, ale sympatyczna załoga znana jest ze skutecznej jazdy - zarówno w ubiegłym, jak i tym roku, znalazła się na mecie wszystkich rajdów !

  Grzegorz Grzyb i Maciej Wilk wcale nie będą mieli łatwego zadania. Mają szanse na wyprzedzenie rywali, ale jednocześnie muszą bardzo uważać. Ich przewaga nad Maksymilianem Kilanowskim i Rafałem Bożkiem wynosi 17 punktów. Oznacza to, że ich druga pozycja w klasyfikacji może być zagrożona.
Nie tylko jednak rywalizacja o poszczególne miejsca na podium interesować będzie kibiców. Szanse na zajęcie czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Peugeot 2002 ma aż pięć załóg. Łukasza Szterleję i Marka Lisickiego, Adama Pola i Patryka Olejniczaka, Dariusza Polońskiego i Grzegorza Dobosza, Marcina Paseckiego oraz Mariusza Pelikańskiego i Daniela Dymurskiego dzielą niewielkie różnice punktowe.

  Emocji na Rajdzie Warszawskim więc z pewnością nie zabraknie. Do zawodów zgłosiło się ostatecznie czternaście, spośród szesnastu załóg (zabraknie Dariusza Polońskiego, który nie zdołał odbudować samochodu po wypadku na Rajdzie Karkonoskim oraz Marcina Dobrowolskiego). Sympatycy sportu samochodowego zastanawiają się, czy zawodnicy w Peugeot 206 XS odniosą i tym razem tak spektakularny sukces, jak podczas poprzedniej eliminacji. Przypomnijmy, że w Jeleniej Górze w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej znalazły się aż cztery "Lewki", a Mariusz Pelikański i Daniel Dymurski sklasyfikowani zostali na bardzo wysokiej, piątej pozycji !

  A oto powiedzieli kierowcy na kilka dni przed rozpoczęciem imprezy:
PIOTR ADAMUS: Zdobycie tytułu Mistrza Polski w markowej klasie Peugeot w 2001 roku bardzo podbudowało mnie psychicznie. Model 206 XS, którym startujemy w tym sezonie, różni się od samochodu Peugeot 106 Rallye - jest bardziej dynamiczny, bardziej przystosowany do udziału w rajdach. Moje doświadczenie w Rajdowym Pucharze Peugeot procentowało w tym roku - starałem się nie angażować za wszelką cenę w walkę o zwycięstwo w poszczególnych rajdach. Naszym celem była równa jazda i osiąganie mety. Udało się plan zrealizować. A nie było wcale proste - przypomnę, że w tym roku w naszej klasie uczestniczyło w sumie pięciu aktualnych Mistrzów Polski z 2001 roku! Teraz wystarczy nam jedynie dojechać do mety Rajdu Warszawskiego. Mam jednak świadomość, że jest to sport - najlepiej opracowana taktyka niekiedy weryfikowana jest w sposób jednoznaczny przez rzeczywistość... Stąd zamierzamy bardzo solidnie przygotować się do startu. Nasz samochód - odpukać! - nigdy nas nie zawiódł, mam nadzieję, że i my potrafimy odpowiednio się skoncentrować. Jednak o ewentualnym sukcesie porozmawiamy dopiero... 20 października na mecie Rajdu Warszawskiego...

GRZEGORZ GRZYB: W ubiegłym sezonie wywalczyłem tytuł Mistrza Polski w klasie jeżdżąc w Peugeot 306 grupy N. Nie kryję, że moje ambicje sięgały powtórzenia sukcesu w modelu 206 XS. Zdecydowanie "przespałem" jednak początek sezonu. "Odnaleźliśmy" się dopiero w Rajdzie Kormorana i Rajdzie Rzeszowskim, w których to zawodach wygrywaliśmy klasyfikację. W Wiśle i Jeleniej Górze mieliśmy trochę pecha, przyplątały się "głupie" defekty, które sprawiły, że straciliśmy sporo punktów. Rajd Warszawski będzie dla nas bardzo trudną próbą. Z jednej strony mamy teoretyczne szanse na wyprzedzenie Piotra i Magdy. Teoretyczne, bowiem ich przewaga wynosi aż 16 punktów. Z drugiej strony nie możemy "szaleć" - nietrudno bowiem stracić drugie miejsce na rzecz Maksymiliana i Rafała. Ale chyba takie momenty jak ten są najpiękniejsze w sporcie! Najważniejsza jest walka, rywalizacja! Obiecuję, że nie zamierzam się jeszcze poddać - będę walczył do końca !

MAKSYMILIAN KILANOWSKI: W przeciwieństwie do Piotra i Grzegorza, ja debiutuję w tym roku w Rajdowym Pucharze Peugeot. Okazuje się, że aby osiągnąć sukces w klasie markowej, trzeba mieć doświadczenie! Utraciłem swoją szansę na tytuł mistrzowski nie dojeżdżając do mety w Rajdzie Wisły. Tymczasem koledzy punktowali w każdej z eliminacji... Teraz mam 17 punktów straty do Grześka i Maćka i tylko "fuks" może sprawić, że zdobędziemy tytuł pierwszych Wicemistrzów Polski... Czy jestem zadowolony z tego sezonu? Oczywiście odczuwam niedosyt! Ale z drugiej strony - bardzo wiele się nauczyłem, podniosłem swoje umiejętności. Peugeot 206 XS okazał się dobrym samochodem, przystosowanym do udziału w rajdach. Najlepiej o tym świadczy fakt, że Mariusz Pelikański dojechał do mety w Jeleniej Górze na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, a tuż za nim byli Adamus i Grzyb. Mam nadzieję, że w przyszłym roku wypadnę lepiej niż w tym. Póki, co zamierzam wygrać w klasie Rajd Warszawski !
informacja prasowa: Henryk Gawuć
Dodaj do:

2002-10-24 10:21:00Mistrzowski tytuł w N2 dla Karnabala i Pędzikiewicza2002-10-24 10:09:00Finał Pucharu Fiata Seicento w stolicy2002-10-23 00:21:00Gabryś i Baran wygrywają N-kę w Warszawie2002-10-22 15:09:00Rajd Warszawski: Życiowy sukces Bełtowskiego2002-10-22 14:43:00Dytko wicemistrzem Polski !2002-10-22 13:01:00Sebastian Frycz Mistrzm Polski w Trofeum 16002002-10-22 12:21:00Rajd Warszawski: Pelikański / Dymurski drugi raz z rzędu2002-10-22 11:42:00Wicemistrzostwo załogi PTF Rally Team2002-10-22 11:11:00Tomasz Czopik - Sprawiedliwości stało się zadość2002-10-20 17:29:00Paweł i Tomasz Dytko na drugim po I etapie Rajdu Warszawskiego2002-10-20 17:09:00Czopik liderem po I etapie Rajdu Warszawskiego2002-10-19 17:28:00Bełtowski 2 w 1600 po I etapie Rajdu Warszawskiego2002-10-18 10:51:00Adamus / Zacharko przed Rajdem Warszawskim2002-10-18 03:08:00Czopik zachwycony Corollą !2002-10-18 02:53:00Finał Pucharu Peugeota2002-10-17 17:42:00Bełtowski jednak Skodą2002-10-16 16:56:00Rajd ostatniej szansy2002-10-16 12:33:00Zespół EFL - Corsa rally przed 29 Rajdem Warszawskim2002-10-15 23:13:00Czopik i Wroński Corollą w Warszawskim !2002-10-15 22:27:00Kuzyni Dytko Corollą w Warszawskim !2002-10-14 20:52:00Bełtowski wystartuje w Warszawie Citroenem Saxo2002-10-14 00:32:00Warszawski finałem Pucharu Fiata Seicento2002-10-13 23:32:00Harmonogram czasowy 29 Rajdu Warszawskiego
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies