Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
34 Rajd Argentyny
V runda WRC08-11.05.2014Liczba odcinków: 14
Całkowita długość rajdu: 406.12 km
Informacje
Oficjalna strona
Lista zgłoszeń
Wyniki końcowe
Typowanie wyników
2014-05-14 21:44
Meeke i Nagle na podium w Argentynie
Kris Meeke i Paul Nagle, brytyjska załoga, która wyróżniła się zajęciem trzeciego miejsca w otwierającym bieżący sezon Rajdzie Monte Carlo, ponownie zapewniła sobie miejsce na podium, utrzymując do mety trzecią pozycję w Rajdzie Argentyny.

Mads Østberg, cierpiący z powodu bolesnej kontuzji ręki, po OS12 wycofał swego Citroëna DS3 WRC z dalszej walki.

Dzięki zapewnieniu sobie miejsca na podium po raz czwarty na pięć dotychczasowych rund bieżącego sezonu, zespół Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team umacnia się na drugim miejscu w klasyfikacji producentów Rajdowych Mistrzostw Świata.

Mads Østberg, który w sobotę po południu, na 9. odcinku specjalnym rajdu, doznał kontuzji ręki wskutek uderzenia ramieniem kierownicy gwałtownie wracającej do wyjściowej pozycji, w niedzielę rano przystąpił do walki, zmagając się z dokuczliwym bólem. Cierpienie i niesprawność ręki odebrały mu jednak szansę na dalsze awans w klasyfikacji generalnej i po OS12, w porozumieniu z zespołem, Norweg wycofał się z rajdu.

Załoga Kris Meeke i Paul Nagle, już od piątku klasyfikowana na trzecim miejscu ze znaczną przewagą nad najbliższym z konkurentów, skutecznie realizowała aż do mety strategię uważnej, regularnej jazdy. Dzięki uniknięciu wszelkich błędów jadący Citroënem DS3 WRC Brytyjczycy zdobyli w Argentynie swoje drugie w tym sezonie miejsce na podium.

Po zakończonej w ten sposób piątej rundzie sezonu Mads Østberg (48 pkt) dzieli z innym zawodnikiem trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata. Punkty zdobyte za dzisiejsze trzecie miejsce dają Krisowi Meeke awans na szóstą pozycję w tabeli (32 pkt). Zespół Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team umacnia się w roli wicelidera w klasyfikacji producentów.
Następna runda WRC, Rajd Włoch, odbędzie się w dniach od 6 do 8 czerwca na Sardynii.

POWIEDZIELI NA MECIE:
Kris Meeke: „Bardzo mi zależało na dobrym wyniku w Rajdzie Argentyny. Ogromnie się starałem jechać z maksymalną precyzją, by nie podejmować nawet pozornie niewielkiego ryzyka. Wiedziałem, jaką mam przewagę i wykorzystywałem z niej każdą sekundę, by jak najbardziej zwiększyć prawdopodobieństwo pomyślnego dotarcia do mety. Rywalizacja była trudna, ale wynik uważam za fantastyczny! Dedykuję go wszystkim członkom mojego zespołu. Wierzyliście we mnie, a ja byłem wam winien ten sukces!”

Mads Østberg: „Wczoraj, na trasie przedostatniego odcinka specjalnego, wracająca kierownica uderzyła mnie mocno w prawą rękę. Dzisiaj próbowaliśmy kontynuować jazdę pomimo poważnej kontuzji, jaką odniosłem. Niestety, w pewnej chwili ból ręki stał się nie do zniesienia, a jazda z użyciem tylko lewicy do prowadzenia samochodu – zanadto niebezpieczna. Upieranie się przy pozostaniu na trasie byłoby w tej sytuacji nierozsądne. Omówiliśmy to z zespołem i wspólnie podjęliśmy decyzję, że po pierwszym przejeździe odcinka El Condor przerwiemy nasz udział w rajdzie”.

Marek Nawarecki (zastępca szefa zespołu Citroën Racing): „Rajd ten okazał się szczególnie skomplikowany. Kris w formacie Rajdowych Mistrzostw Świata walczył w Argentynie po raz pierwszy. Nauczył się trasy odcinków specjalnych, zrobił dobre notatki i znalazł na trasie właściwy rytm jazdy. Od chwili, gdy wysunął się na trzecią pozycję, umiejętnie utrzymywał się na niej, czego efektem jest zajęte na mecie miejsce na podium. Odnośnie Madsa, pierwsze badania lekarskie wskazują na to, że kontuzja ręki nie jest zbyt poważna. Okres pozostający do Rajdu Sardynii wykorzysta on na jej wyleczenie i wszystko wskazuje na to, że będzie mógł wystartować w tej rundzie. Celem zespołu jest wystawienie we Włoszech dwóch załóg fabrycznych z zadaniem regularnej, skutecznej jazdy, która przyniesie kolejne punkty za wysokie miejsca w czołówce”.


Migawki z trasy

OS1 – Superoes Fernet Branca (6,04 km). Odcinek rozpoczynający rajd startuje we czwartek po południu. Po dwóch przejazdach trasy superoesu najlepszy czas zalicza Sébastien Ogier przed Madsem Østbergem. Kris Meeke zajmuje ósme miejsce.

OS2 – Santa Catalina / La Pampa 1 (27,09 km). Po zapoznaniu wiele załóg skarży się na warunki drogowe na tym odcinku. Rzeczywiście, już na pierwszych kilometrach odpadają z walki Mikko Hirvonen oraz Mads Østberg, a Dani Sordo traci prawie trzy minuty. Sébastien Ogier jest ponownie najszybszy, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę. Kris Meeke z czwartym czasem awansuje na piątą pozycję w klasyfikacji generalnej rajdu.

OS3 – Ascochinga / Agua de Oro 1 (51,88 km). Oesy o długości ponad 50 km to wielka rzadkość we współczesnych rajdach. W Rajdzie Argentyny odcinek na tak długim dystansie pokonywany jest dwukrotnie. Po ponad 38 minutach jazdy najszybszy jest na nim Jari-Matti Latvala, który dzięki temu wychodzi na pozycję lidera w klasyfikacji rajdu, przed Sébastiena Ogier. Kris Meeke z piątym czasem umacnia się na zajmowanym miejscu.

OS4 – Santa Catalina / La Pampa 2 (27,09 km). Sébastien Ogier, autor najszybszego przejazdu, odzyskuje prowadzenie, ale jego nowa przewaga nad Jari-Matti Latvalą wynosi mniej niż sekundę. Kris Meeke zachowuje regularność i trzyma się piątej pozycji.

OS5 – Ascochinga / Agua de Oro 2 (51,88 km). Jari-Matti Latvala, szybszy od swojego kolegi z zespołu na tym długim oesie, kończy pierwszy pełny dzień rajdu jako lider, przed Sébastienem Ogier. Andreas Mikkelsen i Thierry Neuville zatrzymują się na trasie odcinka. Kris Meeke zalicza, w porównaniu do pierwszego przejadu tego oesu, czas znacznie poprawiony względem wyniku zwycięzcy i umacnia się na trzecim miejscu w klasyfikacji.

OS6 – San Agustin – Villa del Dique 1 (39,99 km). Andreas Mikkelsen wraca do rywalizacji zgodnie z zasadą Rally 2 i wygrywa oes przed Latvalą, który znowu wysuwa się w Argentynie na pozycję lidera. Mads Østberg zalicza piąty czas; Kris Meeke jest siódmy. Defekt turbosprężarki spowalnia na trasie Daniego Sordo.

OS7 – Amboy – Yacanto 1 (39,16 km). Rozgrywany w deszczu odcinek wygrywa Latvala. Mads Østberg z czwartym czasem nadrabia stracone pozycje, awansując na trzynastą. Kris Meeke jedzie systematycznie, trzymając się trzeciego miejsca.

OS8 – San Agustin – Villa del Dique 2 (39,99 km). Jeszcze jedna wygrana oesowa Latvali, który tym samym umacnia się w pozycji lidera. Mads Østberg jest na oesie czwarty, a w klasyfikacji zbliża się do pierwszej dziesiątki. Kris Meeke gładko, bezbłędnie pokonuje drugi przejazd oesu San Agustin.

OS9 – Amboy – Yacanto 2 (39,16 km). Latvala na pozycji lidera nie zwalnia i znowu wygrywa odcinek. Jego przewaga w klasyfikacji generalnej przekracza już trzydzieści sekund. Mads Østberg, walcząc z silnym bólem ręki, zajmuje na oesie Amboy czwarte miejsce; Kris Meeke jest siódmy.

OS10 – Superoes 2 (6,04 km). Obydwaj kierowcy fabryczni zespołu Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team wygrywają swoje pojedynki. Østberg pokonuje Mikkko Hirvonena, a Meeke Elfyna Evans. Najlepszy czas oesu notuje Thierry Neuville przed Østbergiem.

OS11 – Giulio Cesare – Mina Clavero 1 (22,07 km). Mikko Hirvonen, startując jako pierwszy na bardzo śliskiej nawierzchni, zalicza pierwszy w niedzielę najlepszy czas oesowy. Na czele klasyfikacji Jari-Matti Latvala utrzymuje wyraźną przewagę 16 sekund. Jadący we mgle Kris Meeke pilnuje zajmowanego trzeciego miejsca. Mads Østberg pokonuje trasę oesu pomimo dotkliwego bólu prawej ręki.

OS12 – El Condor – Copina 1 (16,32 km). Po pierwszym przejeździe oesu El Condor w klasyfikacji generalnej rajdu nie zachodzą żadne zmiany. Najszybszy okazuje się ponownie Mikko Hirvonen; Kris Meeke i Mads Østberg zachowują zajmowane pozycje.

OS13 – Giulio Cesare – Mina Clavero 2 (22,07 km). Mikko Hirvonen nadal jedzie na pierwszej pozycji startowej i znowu popisuje się wygraną oesową. Mads Østberg uzgadnia z zespołem swoje wycofanie się z rajdu, nie staje na starcie tego oesu i zmierza prosto do parku serwisowego skorzystać z pomocy lekarskiej.

OS14 – Power Stage El Condor (16,32 km). W stale utrzymującej się mgle trzy dodatkowe punkty za zwycięstwo oesowe na Power Stage zdobywa Sébastien Ogier, wyprzedzając Finów Mikko Hirvonena i Jari-Mattiego Latvalę, zwycięzcę rajdu. Kris Meeke zalicza siódmy czas i po raz pierwszy staje na podium rajdu rozgrywanego na nawierzchni szutrowej.
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)
2014-05-14 21:44:00Meeke i Nagle na podium w Argentynie2014-05-12 22:37:00Trzy Volkswageny na czele klasyfikacji generalnej WRC2014-05-11 20:30:00Latvala wygrywa Rajd Argentyny2014-05-11 10:35:00Latvala nadal ucieka2014-05-10 20:27:00Latvala powiększa przewagę2014-05-10 13:51:00Latvala liderem po OS52014-05-09 07:42:00W Argentynie rządzi Ogier2014-05-07 21:42:00Citroen przed Rajdem Argentyny2014-05-06 22:29:00Kubica zapowiada zmianę podejścia2014-05-06 22:19:00Volkswagen z wielką wolą zwycięstwa przystępuje do Rajdu Argentyny
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies