Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2007-10-30 20:41
Japonia - statystyki
W ten weekend byliśmy świadkami kolejnych zmagań w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Rajd Japonii, wbrew oczekiwaniom wielu, nie przyniósł rozstrzygnięć w klasyfikacji generalnej. Na nie musimy poczekać prawdopodobnie do następnego rajdu. Teraz chciałbym zająć się małą statystyką dotyczącą minionej rundy.

W rajdzie zaplanowano dwadzieścia siedem prób podzielonych na trzydniowe etapy. Podczas pierwszego etapu na dziesięciu odcinkach specjalnych zwycięstwo odniosło siedmiu kierowców. Oprócz Loeba, Gronholma, Sordo i Hirvonena, czyli kierowców z najważniejszych teamów, wygrywali także Latvala, Araujo oraz Xevi Pons. Tylko dwaj kierowcy wygrali po dwa razy w ten dzień. Był to Jarii – Matti Latvala oraz Mikko Hirvonen.

Drugiego dnia podobnie jak dzień wcześniej na dziesięciu odcinkach specjalnych wygrywało pięciu rajdowców. Zaskoczeniem może być bardzo dobra postawa Pettera Solberga. Wygrał on aż cztery odcinki specjalne, z czego trzy pod rząd. Dwa razy wygrywał kierowca Citroena Dani Sordo.

Siedem odcinków specjalnych trzeciego dnia bezsprzecznie padło łupem załóg Citroena. Cztery razy wygrywał Sebastien Loeb, który dzień wcześniej odpadł z rajdu i powrócił na trzeci etap w Suprally. Dwa razy wygrał jeszcze Sordo, a raz jadący w Focusie, Villagra.

Podsumowując oesowe zwycięstwa można stwierdzić, że najbardziej skutecznymi kierowcami byli Sordo oraz Loeb. Wygrali po sześć odcinków specjalnych. Cztery Petter Solberg, co biorąc pod uwagę jego wcześniejsze pechowe starty jest całkiem dobrym wynikiem. Na tym tle kierowcy Forda wypadają dość blado, tylko 5 razy byli najszybsi.

Liderzy rajdu zmieniali się czterokrotnie i tutaj Ford tym razem jest górą. Od pierwszego do trzeciego odcinka prowadził Latvala, na tej próbie zmienił go Gronholm i od czwartego do piątego odcinka znów generalce przewodził Latvala. Od OS 6 do OS 27 prowadzenie dzierżył Hirvonen.

Jak widać z powyższych danych na odcinkach specjalnych najszybsi byli głównie kierowcy Citroena. Niestety w rajdach bywa tak, że ten, kto wygrywa poszczególnie próby nie koniecznie jest liderem w klasyfikacji generalnej, co widać po końcowym wyniku rajdu. Hirvonen wygrał „zaledwie” trzy próby, ale to on zwyciężył w całym rajdzie.


Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1:
OS1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus);
OS2: Marcus Grönholm (Ford Focus);
OS3: Sébastien Loeb (Citroën C4);
OS4: Dani Sordo (Citroën C4);
OS5: JM. Latvala;
OS6 i OS7: Mikko Hirvonen (Ford Focus);
OS8: D. Sordo;
OS9: Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer);
OS10: Xévi Pons (Subaru Impreza).

Etap 2:
OS11: S. Loeb;
OS12: M. Hirvonen;
OS13: D. Sordo;
OS14, 15 i OS16: Petter Solberg (Subaru Impreza);
OS17: D. Sordo;
OS18: P. Solberg;
OS19 i 20: Frédérico Villagra (Ford Focus).

Etap 3:
OS21: S. Loeb;
OS22: D. Sordo;
OS23, OS24 i OS25: Loeb;
OS26: D. Sordo;
OS27: F.Villagra.

Najskuteczniejsi:
D. Sordo i S. Loeb, 6 najlepszych czasów;
P. Solberg 4;
M. Hirvonen i F. Villagra 3;
JM Latvala 2;
M. Grönholm, X. Pons i A. Araujo po 1.

Kolejni liderzy rajdu:
OS1 do OS2: JM. Latvala;
OS3: M. Grönholm;
OS4 do OS5: JM. Latvala;
OS6 do OS27: M. Hirvonen.

Klasyfikacja końcowa 4 Rajdu Japonii

1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 h 23 min 57,6 s
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 37,4 s
3. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4 min 33,7 s
4. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 6 min 37,9 s
5. L. Perez-Companc/JM Volta (Ford Focus) + 6 min 40,4 s
6. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 7 min 04,3 s
7. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 11 min 15,3 s
8. Y. Taguchi/T. Sato (Mitsubishi Lancer) + 20 min 40,1 s
9. G. Pozzo/D. Stillo (Mitsubishi Lancer) + 21 min 53,0 s
10. A. Araujo/M. Ramalho (Mitsubishi Lancer) + 24 min 13,5 s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 14/16:
1. Ford, 189 punktów;
2. Citroën Total, 155 pkt;
3. Subaru, 73 pkt;
4. Stobart, 71 pkt;
5. OMV Kronos Citroën, 43 pkt;
6. Munchis, 14 pkt.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 14/16:
1. M. Grönholm, 104 punkty;
2. S. Loeb, 100 pkt;
3. M. Hirvonen, 84 pkt;
4. D. Sordo, 53 pkt;
5. P. Solberg, 38 pkt;
6. H. Solberg, 34 pkt;
7. C. Atkinson, 29 pkt;
8. JM. Latvala, 24 pkt;
9. M. Stohl, 12 pkt;
10. F. Duval, 12 pkt;
11. T. Gardemeister, 10 pkt;
12. J. Kopecky, 10 pkt;
13. D. Carlsson, 9 pkt;
14. M. Wilson, 6 pkt;
15. G. Galli, 5 pkt.

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2007-10-30 20:41:00Japonia - statystyki2007-10-29 22:01:00Stobart VK M-Sport Ford Rally Team po Rajdzie Japonii2007-10-29 21:59:00OMV Kronos Citroen po Rajdzie Japonii2007-10-29 20:08:00Japońskie podium Citroëna i Sordo2007-10-28 15:37:00Po Rajdzie Japonii2007-10-27 13:02:00Po II dniu Rajdu Japonii2007-10-26 18:25:00Po I dniu Rajdu Japonii2007-10-24 22:11:00Stobart VK M-Sport Ford Rally Team przed Rajdem Japonii2007-10-24 22:09:00OMV Kronos Citroen przed Rajdem Japonii
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies