| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Po I dniu Rajdu Japonii | Po dwóch rajdach asfaltowych przychodzi kolej na rajd Japonii – 14 rundę MŚ. Szybkie, wąskie i śliskie drogi bez naturalnie wytyczonego szlaku – to wizytówka tej eliminacji. Pierwszą edycję wygrał Petter Solberg, jednak rok później odpadł na przedostatniej próbie uderzając w kamień, wtedy zwycięstwo odniósł Marcus Gronholm, a Sebastien Loeb przypieczętował swój drugi tytuł mistrza świata. W 2006 roku do drugiej pętli drugiego dnia rajdu prowadził Gronholm, ale seria błędów spowodowała, że rekordowe – 27 – zwycięstwo odniósł Seb.
W tym roku organizatorzy przewidzieli 27 odcinków specjalnych, w tym aż 10 pierwszego dnia. Dla lidera mistrzostw świata - Marcusa Gronholma może być to rajd na wagę tytułu mistrza, musi wygrać, żeby przed następnym w kalendarzu rajdem Irlandii mieć przewagę nad Loebem. Francuz natomiast może już tylko atakować, jakakolwiek pozycja za Finem stawia go w kiepskiej sytuacji przed nadchodzącymi rundami mistrzostw. Ten rajd to niezmiernie ważna runda dla teamu Subaru. Japoński zespół chciałby się świetnie zaprezentować przed własną publicznością, a Petter Solberg marzy z pewnością o podium, podobnie zresztą jak Chris Atkinson, który swoje jedyne miejsce w pierwszej trójce osiągnął właśnie tutaj – w 2005 roku.
Pierwszy etap rozpoczął się już o godzinie 7:33 lokalnego czasu, a całą rywalizację przestawiamy jak zwykle, próba-po-próbie.
OS 1 - Pawse Kamuy Reverse 1 – pierwszym liderem rajdu jest Jari-Matti Latvala, drugi jest Loeb, a trzeci Atkinson. Grönholm jest piąty, ale traci tylko 1,9sek.
OS 2 - Cup Kamuy 1 – na próbie zwycięża Grönholm, Loeb ślizga się po oblodzonej nawierzchni, jest dopiero ósmy i spada na 4 miejsce w generalce, liderem jest nadal Latvala.
OS 3 - Kimun Kamuy 1 – najdłuższa próba pada łupem Loeba, drugi ze stratą 4,4sek. Jest Grönholm, a trzeci Latvala i traci pozycję lidera – jest drugi ze stratą 1 sekundy do dwukrotnego mistrza świata. Podium dopełnia kolejny Fin – Mikko Hirvonen.
OS 4 – Rikubetsu 1 – czwarty oes i czwarty zwycięzca – tym razem jest to Dani Sordo, wyprzedza na tym oesie o 0,4sek. Hirvonena i o pół sekundy Pettera Solberga. Sensacją jest jednak dopiero 77 czas Grönholma! Fin wypada z trasy, traci minutę i spada na 8 miejsce w rajdzie! Zachodzi podejrzenie, że klatka bezpieczeństwa w jego Focusie WRC jest uszkodzona i Fin może zostać wycofany przez zespół.
OS 5 – Pawse Kamuy Reverse 2 – Grönholm nie wyjeżdża z parku serwisowego i wycofuje się z rajdu! Dobre wieści dla Loeba, któremu wystarcza zajęcie 5 miejsca w rajdzie, by zrównać się z Finem punktami, jednak jego zadanie będzie cięższe niż zwykle, gdyż nadal ma przed sobą dwa Fordy, ten nadprogramowy to auto Latvali, który zresztą wygrywa kolejny oes z Loebem i umacnia się na prowadzeniu.
OS 6 – Cup Kamuy 2 – ta próba to kompletna porażka zespołu Subaru. Japoński team zajmował przed nim miescja poza pierwszą piątką, lecz najgorsze miało dopiero nastąpić. Na dojazdówce w rajdówce Solberga skrzynia biegów zakleszczyła się na „szóstce” , a na oesie z trasy wypadł Chris Atkinson. Na odcinku tryumfował Hirvonen, drugi był Seb, a trzeci ze stratą 7,6sek. Latvala tracąc jednocześnie prowadzenie w rajdzie.
OS 7 – Kimun Kamuy 2 – najszybszy jest znów Hirvo, drugi Loeb (+5,5sek.) a trzeci Latvala (+7,3)
OS 8 – Rikubetsu 2 – pierwszy jest Sordo, lecz za nim stara kawalkada Hirvo-Jari-Matti-Seb w niewielkich odstępach czasowych.
OS 9 –Obihiro 1 – od dawna w mistrzostwach świata nie było takiej sensacji – odcinek specjalny wygrywa auto grupy N! Najlepszy czas ustanawia Portugalczyk Armindo Araujo w N-grupowym Lancerze! Jest szybszy od Daniego Sordo o 0,4sek. Latvala jest dopiero 23, traci 3,4sek. do Loeba i swoją drugą pozycję.
OS 10 – Obihiro 2 – zwycięża Pons przed Sordo (+0,6), Argentyńczykiem Villagrą (+0,7), który zremisował próbę z Loebem. Araujo jest piąty.
Jedyny Polak w rajdzie – Leszek Kuzaj jadący z Craigiem Parry jest 6 w klasifikacji grupy N i traci tylko 0,2 sek. do poprzedzającego go zawodnika, ale do lidera już 1:46,6 min.
WYNIKI PO I DNIU RAJDU JAPONII:
1. HIRVONEN 1:00:30.8
2. LOEB 1:00:41.1 +10.3
3. LATVALA 1:00:44.5 (+3.4) +13.7
4. SORDO 1:01:11.4 (+26.9) +40.6
5. H. SOLBERG 1:01:19.2 (+7.8) +48.4
6. STOHL 1:02:00.8 (+41.6) +1:30.0
7. PONS 1:02:33.4 (+32.6) +2:02.6
8. PEREZ COMPANC 1:02:51.6 (+18.2) +2:20.8
(...)
17. KUZAJ 1:07:36.5 (+0.2) +7:05.7 (wacek) |
2007-10-30 20:41:00Japonia - statystyki2007-10-29 22:01:00Stobart VK M-Sport Ford Rally Team po Rajdzie Japonii2007-10-29 21:59:00OMV Kronos Citroen po Rajdzie Japonii2007-10-29 20:08:00Japońskie podium Citroëna i Sordo2007-10-28 15:37:00Po Rajdzie Japonii2007-10-27 13:02:00Po II dniu Rajdu Japonii2007-10-26 18:25:00Po I dniu Rajdu Japonii2007-10-24 22:11:00Stobart VK M-Sport Ford Rally Team przed Rajdem Japonii2007-10-24 22:09:00OMV Kronos Citroen przed Rajdem Japonii |
|  | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |