Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2011-05-28 13:59
Kwalifikacje do GP Monaco
W stolicy hazardu postawienie na tryumf Vettela podczas kwalifikacji nie było zbyt ryzykowne. Seb wygrał piąte (a nie szóste jak niektórzy uparcie twierdzą) kwalifikacje w tym roku w błyskotliwym stylu racząc nas naprawdę zjawiskowym przejazdem. Niestety ciasny tor zebrał swoje żniwo w postaci Sergio Pereza, który uczestniczył w wypadku przy prędkości około 250 km/h - jest cały i przytomny, ale wyścig obejrzy ze szpitalnego łóżka...

Pogoda w Monaco jest przepiękna i świetnie pasuje do tej krainy hazardu. Jeśli właśnie przegrałeś oszczędności swojego życia (lub jesteś z HRT i 107 to nie Twoja liczba), to czyste niebo odciągnie Cię od samobójstwa, a jeśli właśnie rozbiłeś bank (albo wygrałeś kwalifikacje), to nie będzie lepszego miejsca do fetowania.

Q1 - Na tor najszybciej wyjechały oba bolidy Virgin, Renault oraz Force India. Pojawili się także Michael Schumacher oraz Toro Rosso. Pierwszy czas uzyskał Jerome D'Ambrosio (1:23.192), ale szybko przebił go Michael Schumacher (1:18.176), a chwilę potem Witalij Pietrow (1:18.112). Bijąc rekordy w dwóch sektorach czas Rosjanina rozniósł Jenson Button (1:17.059). Nie mięła Minuta, a 1:16.321 osiągnął Lewis Hamilton, co pobudziło Buttona, by uzyskać 1:15.969. Na 10 minut przed końcem sesji na torze pojawił się lokalny kierowca - Nico Rosberg, który dziś rano rozbił swojego Mercedesa. 1:16.265 oznacza, że mechanicy Petronas Mercedes GP wykonali wspaniałą pracę. Przez długi czas nic się nie działo, aż 1:16.115 wykręcił Sergio Perez co było szóstym czasem, o mniej niż 0.1s. gorszy niż osiągnięcie.... Fernando Alonso. Desperacja ze strony Lotus-Renault, obaj kierowcy wyjechali na tor na super-miękkich oponach, co ostro kontrastuje z zapowiedziami o 'walce o zwycięstwo', które wygłosił przed weekendem Eric Boullier.

Odpadli po Q1:
18. Heikki Kovalainen (Team Lotus) 1:17.343
19. Jarno Trulli (Team Lotus) 1:17.381
20. Jaime Alguersuari (Toro Rosso) 1:17.820
21. Timo Glock (Marussia-Virgin) 1:17.914
22. Jerome D'Ambrosio (Marussia-Virgin) 1:18.736
23. Narain Karthikeyan (HRT) brak czasu
24. Tonio Liuzzi (HRT) brak czasu

Q2 - Pierwsze czasy osiągnęli Schumacher (1:15.850) oraz Massa (1:16.061). Pojawienie się Marka Webbera na torze zmieniło lidera (1:14.587), podobnie jako zakończenie okrążenia przez Lewisa Hamiltona chwilkę później (1:14.275). Vettel wygląda trochę nieswojo na drugim miejscu, ale 1:14.314 nie da mu nic więcej. Hamilton poczuł się pewnie i od razu po osiągnięciu swojego czasu zjechał do boksów, a Vettel pozostał, jednak bez szczęścia, bo zabrakło 0.002 do pokonania czasu Lewisa na następnym kółku. Lotus-Renault grając w wojnę ma w swojej kieszeni same 'dwójki' i 'trójki' bo na supermiękkich oponach ich wyniki są nadal beznadziejne - na pięć minut przed końcem Heidfeld jest 15, a Pietrow ledwo ledwo osiąga P10. Felipe Massa wreszcie awansował z burzowego P9 na P5. Pod koniec o Q3 walczyli Perez, Schumacher, Maldonado i ewentualnie Barrichello. Co ciekawe do Wenezuelczyk był szybszy od Rubensa o około 0.3s. tuż przed końcem sesji. Michael Schumacher wreszcie pojechał dobre kółko (1:14.981), co awansowało MSC na P8.

Odpadli po Q2:
11. Witalij Pietrow (Lotus-Renault) 1:15.815
12. Rubens Barrichello (Williams) 1:15.826
13. Kamui Kobayashi (Sauber) 1:15.973
14. Paul di Resta (Force India) 1:16.118
15. Adrian Sutil (Force India) 1:16.121
16. Nick Heidfeld (Lotus-Renault) 1:16.214
17. Sebastian Buemi (Toro Rosso) 1:16.300

Q3 - Najszybciej z boksów wykaraskał się Michael Schumacher, potem Alonso, Rosberg, Massa, i Button. Pierwszy czas Schumachera to 1:15.020, a na swoim pierwszym kółku bardzo namieszali Rosberg (1:17.104) oraz Alonso (1:18.681). Zaszokował Jenson Button osiągając jako pierwszy 1:13.997. Mark Webber wykręcił 1: 14.019, ale to Sebastian Vettel znów rozgromił stawkę - 1:13.556 i rekordy we wszystkich sektorach! Na 3 minuty przed końcem bez czasu byli nadal Hamilton, Maldonado oraz Perez. Do boksów zjechał Sebastian Vettel, a na 2:26 przed końcem potężny wypadek Sergio Pereza na wyjściu z tunelu wywołał czerwoną flagę. Sauber Meksykanina wpasował się w bandy urywając przednie zawieszenie. Sergio za szeroko wyszedł z tunelu i chcąc powrócić na linię wyścigową wpadł w poślizg, uderzył w barierę po prawej stronie, a potem bez kontroli przeleciał obok szykany i zatrzymał się dopiero na barierach na wyjściu. Nad bolidem zgromadziło się kilkunastu ratowników, który rozłożyli nad wrakiem 'baldachim' i pozornie bez ruchu akcja działa się przez kilkanaście minut. W końcu o 15:09 ambulans ruszył, a gdy poniesiono bolid zobaczyliśmy rozmiar uszkodzeń - prawa strona została kompletnie strzaskana i o ewentualnej odbudowie na jutro nie ma mowy. Jak donosi BBC, Sergio Perez jest cały, przytomny, rozmawia z lekarzami, choć ma kontuzję nóg.
Ale! O 15:33 sesja została wznowiona, a na jej rozpoczęcie czekali jak na świętego Mikołaja Lewis Hamilton, Jenson Button i Nico Rosberg, którzy stali w kolejce do startu nie zważając na stygnące opony. Ostatni na wyjechał z boksów Felipe Massa, na 1:44 przed końcem sesji, a poprawić czas chciał nawet Sebastian Vettel. Lewis Hamilton po drugim sektorze tracił już niemal sekundę do Vettela, więc odpuścił i przestrzelił szykanę na wyjściu z tunelu, osiągając ostatecznie czas 1:15.280 dający dopiero siódme miejsce. Nico Rosberg był jeszcze wolniejszy i wystartuje z ósmego pola.

Wyniki kwalifikacji do GP Monaco:


1. Sebastian Vettel (Red Bull Racing) 1:13.556
2. Jenson Button (McLaren) 1:13.997
3. Mark Webber (Red Bull Racing) 1:14.019
4. Fernando Alonso (Ferrari) 1:14.483
5. Michael Schumacher (Mercedes) 1:14.682
6. Felipe Massa (Ferrari) 1:14.877
7. Lewis Hamilton (McLaren) 1:15.280
8. Nico Rosberg (Mercedes) 1:15.766
9. Pastor Maldonado (Williams) 1:16.528
10. Sergio Perez (Sauber) brak czasu

11. Witalij Pietrow (Lotus-Renault) 1:15.815
12. Rubens Barrichello (Williams) 1:15.826
13. Kamui Kobayashi (Sauber) 1:15.973
14. Paul di Resta (Force India) 1:16.118
15. Adrian Sutil (Force India) 1:16.121
16. Nick Heidfeld (Lotus-Renault) 1:16.214
17. Sebastian Buemi (Toro Rosso) 1:16.300

18. Heikki Kovalainen (Team Lotus) 1:17.343
19. Jarno Trulli (Team Lotus) 1:17.381
20. Jaime Alguersuari (Toro Rosso) 1:17.820
21. Timo Glock (Marussia-Virgin) 1:17.914
22. Jerome D'Ambrosio (Marussia-Virgin) 1:18.736
23. Narain Karthikeyan (HRT) brak czasu
24. Tonio Liuzzi (HRT) brak czasu

107% czasu Q1: 1:20.471
Dodaj do:

(wacek)

2011-05-31 15:51:00Nicka czeka poważna rozmowa 2011-05-30 16:26:00Telegram: Perez wraca do domu2011-05-30 08:03:00Wywiad z Pietrowem2011-05-30 08:01:00Wiadomości o stanie zdrowia Pietrowa2011-05-29 17:45:00Mówią po GP Monako2011-05-29 17:17:00Vettel ograł krupiera2011-05-29 16:12:00Telegram: Vettel 5. raz wygrywa GP w 2011, pierwszy raz w Monako2011-05-28 18:12:00Perez bez większych obrażeń2011-05-28 17:26:00Mówią po kwalifikacjach GP Monako2011-05-28 13:59:00Kwalifikacje do GP Monaco2011-05-28 13:46:00Morelli: Kubica wróci i będzie walczył o podia2011-05-28 13:23:00Trzeci trening dla Ferrari2011-05-28 12:34:00Witalij: Podium podniosło nasze morale2011-05-26 21:26:00Mówią po treningach2011-05-26 15:59:00Pietrow uszkodził bolid2011-05-26 12:15:00Vettel najlepszy na I treningu2011-05-25 16:58:00Mówią przed GP Monako2011-05-24 15:49:00GP Monako - powód istnienia F12011-05-23 19:22:00Co z systemem DRS w Monako?
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies