Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-06-28 22:49
Ogier z dużą przewagą w Rajdzie Polski
Sebastien Ogier z zespołu Volkswagen Motorsport pewnie zmierza po swoje 5. w sezonie i 21. w karierze zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Aktualny mistrz świata o minutę wyprzedza swojego zespołowego kolegę Andreasa Mikkelsena liderując w LOTOS 71. Rajdzie Polski. Przed czterema niedzielnymi oesami trwa zacięta walka o najniższy stopień podium. Nadal mają niego szanse: Thierry Neuville, Mikko Hirvonen, Juho Hanninen i Jari-Matti Latvala, który po uszkodzeniu zawieszenia na pierwszej pętli stracił półtorej minuty. LOTOS 71. Rajd Polski nie układa się szczęśliwie dla polskich załóg jadących samochodami WRC. Po wczorajszym odpadnięciu z walki Michała Sołowowa, w sobotę rywalizację przedwcześnie zakończyli Krzysztof Hołowczyc i Robert Kubica.

Walkę na najdłuższym w LOTOS 71. Rajdzie Polski etapie rozpoczął liczący zaledwie 6,75 km odcinek Chmielewo, który był rozgrywany również w 2009 roku, gdy polski klasyk po raz ostatni stanowił rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Zgodnie z przewidywaniami ton rywalizacji nadali kierowcy Volkswagen Motorsport. Tym razem najszybszy był Andreas Mikkelsen, który do 0,4 s zniwelował swoją stratę do liderującego Sebastiena Ogiera. Trzeci czas uzyskał kierowca Citroena DS3 WRC Mads Ostberg, dzięki czemu umocnił się on na trzeciej pozycji. Chmielewo to odcinek dobrze znany Robertowi Kubicy. To właśnie na nim w 2013 podczas testów przed LOTOS 70. Rajdem Polski krakowianin zaliczył dachowanie. Tym razem obyło się bez błędów i Kubica ze Szczepaniakiem uzyskali 7. czas nadal utrzymując swoją 8. pozycję w klasyfikacji generalnej.

Na pierwszym przejeździe liczącego 14,41 km odcinka Stare Juhy wielu kierowców popełniło błąd na śliskiej partii wytyczonej po kostce. Jednym z niewielu zawodników, który ustrzegł się błędu w tym miejscu był Mads Ostberg. Dzięki temu Norweg odniósł swoje drugie oesowe zwycięstwo w LOTOS 71. Rajdzie Polski. Największym pechowcem tej próby był Andreas Mikkelsen, który już na samym początku obrócił swojego Volkswagena Polo R WRC i stracił niespełna 13 sekund. To pozwoliło Ogierowi na powiększenie swojej przewagi nad swoim kolegą z zespołu do 10,1 sekundy. Po relatywnie słabym początku rajdu, pewność siebie odzyskał Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC), który na 0,6 sekundy zbliżył się do zajmującego 8. miejsce Roberta Kubicy.

Trzynasty odcinek specjalny nie był szczęśliwy dla trzykrotnego zwycięzcy Rajdu Polski, Krzysztofa Hołowczyca. Na liczącej 15,76 km próbie Babki kierowca Forda Fiesty RS WRC zaliczył dachowanie i wycofał się z rywalizacji. Po raz kolejny dobry czas zanotował Thierry Neuville, który wyprzedził Roberta Kubicę i awansował na 8. pozycję. Po błędzie na poprzedniej próbie, tym razem bezbłędny przejazd zaliczył Sebastien Ogier sięgając po piąte oesowe zwycięstwo w LOTOS 71. Rajdzie Polski. Jego największy rywal i zarazem kolega z zespołu Volkswagen Motorsport, Andreas Mikkelsen nie mógł odnaleźć właściwego rytmu tracąc do obecnego mistrza świata 4,1 sekundy. Na skutek wypadku cypryjsko-austriackiej załogi Panikos Polykarpou/Gerald Winter (Citroen DS3 R3) odcinek został przerwany. Kolejnym zawodnikom nadano czas Zbigniewa Staniszewskiego (8:27,2 s).

Czternasta próba to najdłuższy w rajdzie oes Gołdap liczący aż 35,17 km. Zgodnie z przewidywaniami to właśnie na tym odcinku doszło do największych dramatów w czołówce. Pierwszym pechowcem był Elfyn Evans, który zatrzymał się tuż przed metą z uszkodzonym przednim zawieszeniem. Walijczyk został zmuszony do skorzystania z systemu Rally2. Kris Meeke przebił oponę i stracił ponad 2 minuty spadając z 5. na 11 miejsce. Na tej samej próbie jego kolega z fabrycznej ekipy Citroena, Mads Ostberg uderzył w kamień, dachował i urwał lewe przednie koło. W samochodzie Norwega doszło również do uszkodzenia klatki bezpieczeństwa i nie było mowy o skorzystaniu z systemu Rallu2. Jari-Matti Latvala miał podobną przygodę. Po uderzeniu w głaz Fin ukończył oes z uszkodzonym lewym przednim amortyzatorem, który przebił maskę. Stojący w poprzek drogi samochód Ostberga w dużym stopniu zwolnił Sebastiena Ogiera, który stracił ponad 18 sekund do Mikkelsena. Całej sprawie przyjrzał się jednak dyrektor zawodów, który po analizie międzyczasów Ogiera postanowił nadać mu czas 17 min 21,7 s co oznaczało, że mistrz świata podniósł do sześciu liczbę oesowych zwycięstw w LOTOS 71. Rajdzie Polski. Podobnie było na kończącej pierwszą sobotnią pętle odcinku Baranowo. Ogier ponownie uzyskał najlepszy czas powiększając przewagę nad Andreasem Mikkelsenem. Na tej samej próbie niespełna półtorej minuty stracił Jari-Matti Latvala. Fin nie zdołał naprawić uszkodzonego zawieszenia i spadł na 7. pozycję za Roberta Kubicę.

Popołudniowa sobotnia pętla rozpoczęła się od kolejnego zwycięstwa Sebastiena Ogiera, który powiększył przewagę nad Mikkelsenem. Na drugim przejeździe próby Stare Juchy swoją jazdę zakończyli Robert Kubica z Maciejem Szczepaniakiem. Nieco ponad 3 km po starcie Polacy urwali prawe tylne koło w swoim Fordzie Fiesta RS WRC. Tym razem najlepszy czas uzyskał Thierry Neuville, który znacznie przybliżył się do swojego kolegi z zespołu Hyundaia Juho Hanninena zajmującego najniższy stopień podium. Na dwóch kolejnych próbach padał deszcz, jednak zawodnicy nie zgłaszali problemów z przyczepnością. Na obu oesach najszybszy okazał się Jari-Matti Latvala i po problemach z zawieszeniem, Fin ponownie włączył się do walki o najniższy stopień podium. Na drugim przejeździe najdłuższego w rajdzie odcinka Gołdap awarię hamulców miał Andreas Mikkelsen. 25-letni Norweg stracił ponad 40 s do Ogiera i przestał się liczyć w walce o końcowe zwycięstwo. Po kończącym sobotni etap LOTOS 71. Rajdu Polski superoesem Mikołajki Arena, na którym Ogier wygrał po raz trzeci przewaga mistrza świata nad zespołowym kolegą wynosiła już ponad minutę.

W WRC 2 nadal prowadzi Ott Tanak, który wypracował sporą przewagę nad innym kierowcą Forda Fiesty R5 Jari Ketomą. W Junior WRC przed niedzielnym etapem lideruje Stephane Lefebvre z ponada dwuminutową przewagą nad Alaistairem Fischerem.

Po trzech dniach rywalizacji przed zawodnikami jest już tylko niedzielny etap LOTOS 71. Rajdu Polski składający się z czterech odcinków specjalnych o łącznej długości niespełna 50 km. Najważniejszy z nich z pewnością będzie drugi przejazd oesu Baranowo, który będzie stanowił tzw. Power Stage i to na nim zawodnicy będą mogli zdobywać dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw. Zwycięzca LOTOS 71. Rajdu Polski pojawi się na mecie imprezy równo o godz. 14.00.


Wypowiedzi po OS 18 - "Babki 2" (15.76 km):

PROKOP/TOMANEK
„Pada deszcz, ale nawierzchnia nie jest śliska. Być może gdy na kolejnym oesie będzie mokro to skorzystamy na tym.”

SOLBERG/MINOR
„Deszcz mi odpowiada. Nawierzchnia nadal jest sucha i przyczepna. Nie mam żadnych problemów z samochodem.”

PADDON/KENNARD
„Na tej pętli staram się skoncentrować na swojej jeździe. Nadal jednak zbyt mocno jadę uślizgami i tracę czas.”

NEUVILLE/GILSOUL
„Padał deszcz i widoczność była ograniczona. Nawierzchnia robi się coraz bardziej śliska i dodatkowo paruje przednia szyba.”

HIRVONEN/LEHTINEN
„Nie był to najlepszy odcinek. Mogłem jechać znacznie szybciej. Cały czas nanoszę poprawki w opisie trasy.”

HANNINEN/TUOMINEN
„Nie jest łatwo jechać w takich warunkach. Straciłem sporo czasu, ciężko odnaleźć pewność siebie.”

LATVALA/ANTTILA
„Jestem bardzo zadowolony. Tempo było bardzo dobre.”

OGIER/INGRASSIA
„Pada deszcz, ale nawierzchnia jest nadal sucha. Staram się jechać ostrożnie i nie podejmować ryzyka.”

MIKKELSEN/FLOENE
„Pada deszcz, ale nadal czerpię radość z jazdy. Spodziewam się, że na kolejnej próbie będzie bardzo ślisko.”

TANAK/MOLDER
„Nic wielkiego się nie dzieję. Moim celem jest pozostanie na drodze i konsekwentnie go realizuję.”

KETOMAA/LINSTROM
„To był bardzo szybki i zdradliwy odcinek. Miałem problem ze znalezieniem odpowiedniego rytmu.”



Wypowiedzi po OS 19 - "Gołdap 2" (35.17 km):

PROKOP/TOMANEK
„Mieliśmy problem z maską, która cały czas się otwierała. Było to szczególnie dokuczliwe na szybkich zakrętach i nie mogłem jechać z maksymalną prędkością.”

SOLBERG/MINOR
„Bardzo mocno cisnąłem. Jestem zadowolony. Mimo deszczu nawierzchnia wcale nie była bardzo mokra”

PADDON/KENNARD
„To nie był najlepszy czas. Nie jestem zadowolony. Nie wiem co się stało, ponieważ przyczepność była dobra i samochód spisywał się w porządku.”

NEUVILLE/GILSOUL
„Walka o trzecie miejsce jest bardzo zacięta. W niektórych miejscach jechałem może zbyt ostrożnie, ale starałem się nie podejmować ryzyka.”

HIRVONEN/LEHTINEN
„Cały czas walczymy o miejsce na podium. Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej. Wieczorem mam zamiar przejrzeć nagrania z zapoznania z trasą i poprawić swoje notatki.”

HANNINEN/TUOMINEN
„Miałem problem z układem kierowniczym. Na szybkich partiach nie jest to problem. Kłopot zaczyna się gdy wjeżdżam w wąskie partie lub w koleiny.”

MEEKE/NAGLE
„Na pierwszym przejeździe tego odcinka złapałem kapcia i przez jego większość jechałem wolno. To oznacza, że dopiero na drugim przejeździe pokonywałem ten oes na pełnej prędkości i to był problem.”

LATVALA/ANTTILA
„Jechałem na 100 procent swoich możliwości. Po prostu leciałem przez odcinek. Atakowałem z całych sił.”

OGIER/INGRASSIA
„Nie wiem dlaczego Andreas jechał wolno. Widziałem to na międzyczasach i postanowiłem jechać ostrożnie. Jeżeli w nocy będzie padał deszcz, jutro może być bardzo zdradliwie na odcinkach.”

MIKKELSEN/FLOENE
„Nie jestem zadowolony. Miałem awarię hamulców. Nie wiem co się stało. Pedał hamulca całkowicie zapadał się w podłogę. W tej sytuacji walka o wygraną skończyła się.”



Wypowiedzi po OS 20 - "SSS Mikolajki Arena 3" (2,5 km):

PROKOP/TOMANEK
„Rankiem miałem trochę problemów. Później było lepiej. Próbowałem gonić Henninga, ale okazało się, że jest to niemożliwe.”

SOLBERG/MINOR
„To był dobry długi dzień. Bardzo podobał mi się ostatni odcinek. Jestem bardzo zrelaksowany przed ostatnim etapem.

PADDON/KENNARD
„To był dobry dzień pełen nauki. Wiem, że muszę jeszcze mocno popracować nad opisem trasy.”

NEUVILLE/GILSOUL
„Plan na dzień wykonany. Awansowaliśmy z 10. na 3. miejsce. Jechałem dość szybko i odzyskałem swój normalny rytm. To był również dobry dzień dla Hyundaia. Wszystkie trzy samochody są na mecie etapu.”

HIRVONEN/LEHTINEN
„Cały czas walczę o podium. Wciąż jest szansa, aby wywalczyć trzecie miejsce.”

HANNINEN/TUOMINEN
„Jeżeli miałbym szukać jakichś pozytywów to jedynym z nich jest to, że nauczyłem się jeździć z uszkodzonym układem kierowniczym.”

MEEKE/NAGLE
„Nic nie widziałem. Jari wyrzucił sporo kurzu w moją stronę, który zakrył mi całą przednią szybę.”

LATVALA/ANTTILA
„To był ciężki dzień. Po uszkodzeniu zawieszenia odzyskałem pewność siebie. Popołudniowa pętla była naprawdę dobra. Wszystko może się jutro wydarzyć.”

OGIER/INGRASSIA
„To był świetny dzień. Jutro jest jeszcze dzień. Pogoda może nam spłatać figla. Postaram się jednak wykorzystać wypracowaną przewagę.”

MIKKELSEN/FLOENE
„W tym momencie skupiamy się na drugim miejscu. Dzień nie był idealny. Miałem problemy z hamulcami i ponadto na niektórych odcinkach nie mogłem odnaleźć odpowiedniego rytmu.”


LOTOS 71. Rajd Polski – klasyfikacja po OS 20:
1. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC 2: 08min 47.3 s
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Floene (NOR) Volkswagen Polo R WRC 2: 09min 49.1 s
3. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC 2: 11min 07.8 s
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Fiesta RS WRC 2: 11min 18.5 s
5. Juha Hänninen (FIN)/Tomi Tuominen (FIN) Hyundai i20 WRC 2: 11min 32.5 s
6. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC 2: 11min 32.9 s
7. Hayden Paddon (NZL)/John Kennard (NZL) Hyundai i20 WRC 2: 12min 57.6 s
8. Henning Solberg (NOR)/Ilka Minor (AUT) Ford Fiesta R5 WRC 2: 13min 16.8 s
9. Kris Meeke (GBR)/Paul Nagle (IRL) Citroën DS3 WRC 2: 13min 20.3 s
10. Martin Prokop (CZE)/Jan Tomanek (CZE) Ford Fiesta R5 WRC 2:14min 05.9 s
Dodaj do:

(robo)

2014-07-03 10:04:00Udany występ Kornickiego na Polskim2014-06-30 16:14:00Trzy załogi Hyundai Shell WRT dojechały do mety Rajdu Polski2014-06-30 12:11:00Komentarz Hołka po rolce na OS 132014-06-29 17:45:00Konferencja po Rajdzie Polski2014-06-29 14:43:00Sebastian Ogier zwycięzcą LOTOS Rajdu Polski2014-06-28 22:49:00Ogier z dużą przewagą w Rajdzie Polski2014-06-28 18:09:00Sobota pechowa dla Polaków – urwane koło Kubicy2014-06-28 13:25:00Pogrom na "Gołdapie" (OS 14)2014-06-28 12:09:00Pechowy 13-ty OS dla Hołka2014-06-28 11:40:00Przedwczesny koniec Macieja Oleksowicza w Rajdzie Polski2014-06-28 10:00:00Chmielewo dla Mikkelsena2014-06-27 22:57:00Ogier kończy kolejny dzień jako lider2014-06-27 22:34:00Problemy z silnikiem u Macieja Oleksowicza2014-06-27 14:59:00Odwołane dwa odcinki na Litwie2014-06-27 14:55:00M.Oleksowicz: Margionys to najcieższa próba w rajdzie2014-06-27 13:42:00Ogier przejmuje pozycję lidera Rajdu Polski (po OS6)2014-06-27 12:45:00Rolka Sołowowa na Litwie i koniec rajdu2014-06-27 10:27:00Mikkelsen liderem Rajdu Polski2014-06-26 23:17:00Oleksowicz mile zaskoczony trasami2014-06-26 22:45:00Pierwszy dzień Rajdu Polski dla Ogier2014-06-26 18:33:00Dach Kubicy na OS 2, Mikkelsen liderem2014-06-26 11:55:00Jari-Matti Latvala najszybszy na testowym2014-06-25 21:25:00Maciej Oleksowicz: 24 zróżnicowane oesy2014-06-25 19:20:00Skrócony odcinek 5 i 7 Rajdu Polski2014-06-25 17:40:00Bogata Historia polskiej rundy WRC2014-06-25 16:27:00Nowe malowanie Sołowowa + konkurs2014-06-25 07:24:00Mówią przed Rajdem Polski2014-06-24 12:04:00Coyote pomoże Bryanowi Bouffie na LOTOS 71.Rajdzie Polski2014-06-23 07:58:00Kubica na Polski z nowym malowaniem2014-06-13 10:32:00Rajdowe kroniki 1921 - 2014. Rajd Polski2014-06-11 22:33:00Hołek i Kubica o Polskim 20142014-06-03 07:29:0071 załóg w LOTOS 71. Rajdzie Polski2014-05-21 18:16:00LOTOS 71. Rajd Polski zaprasza2014-05-20 22:13:00Testy Hyundaia w Polsce2014-05-15 22:22:00Hanninen w Rajdzie Polski2014-05-02 14:38:00Rozpoczęła się sprzedaż biletów na LOTOS 71. Rajd Polski2014-04-30 09:51:00Oleksowicz: Operacja - Rajd Polski2014-04-22 20:15:00Premier Litwy Honorowym Patronem Rajdu Polski2014-04-15 08:32:00Rajd Polski - Honorowy Patronat Prezydenta RP2014-04-08 19:50:00Michèle Mouton zapoznała się z trasą Rajdu Polski2014-02-24 22:19:0023 odcinki specjalne Rajdu Polski i sensacyjny Gołdap2013-12-05 13:07:00Rajd Polski w Polsce i na Litwie2013-09-27 20:42:00Rajd Polski w WRC 2014 r.
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies