Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-01-11 17:19
ORLEN Team ładuje baterie przed drugą częścią rajdu Dakar!
Po sześciu dniach rywalizacji w rajdzie Dakar zawodnicy ORLEN Team zasłużyli na dzień odpoczynku. W piątkowy wieczór biwak zlokalizowany w argentyńskim mieście Salta położonym prawie 4000 metrów n.p.m. wyglądał spokojnie. Po raz pierwszy serwisy nie musiały śpieszyć się by przygotować maszyny do kolejnego dnia walki.

Sytuacja zmieniła się w sobotni poranek. Rest Day to nie tylko czas na regenerację dla zmęczonych zawodników, ale również odbudowę nadszarpniętych trudem rywalizacji maszyn.

Zawodnikom pierwsze sześć dni dało mocno w kość. Organizator zapowiadał, że poziom trudności rajdu w tym roku wzrośnie i się nie mylił. Najbardziej zmęczenie odczuwają motocykliści, którzy pokonali już 4136 kilometrów (OS 2192). Wśród nich jest jedyny reprezentant Polski - Kuba Przygoński, który plasuje się na wysokim siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej.

- Noc spędziłem w hotelu, w końcu mogłem zregenerować zmęczony organizm. To właśnie komfortowy sen był najważniejszy, jego najbardziej brakuje mi podczas zawodów. Codziennie wstajemy wściekle rano, a odcinki są długie i wyczerpujące. Teraz czeka mnie masaż i przez cały dzień zamierzam odpoczywać. W tym czasie mój motocykl przejdzie gruntowny serwis. Zostaną wymienione wszystkie elementy poza silnikiem. Pozostawiamy jednostkę napędową, bo w przeciwnym razie otrzymałbym 15 minut kary. Sprawdziliśmy kompresję i wszystko jest w porządku – opowiada Kuba Przygoński.

Inaczej trud rywalizacji daje się we znaki Markowi Dąbrowskiemu i Jackowi Czachorowi, którzy po przejechaniu kilkunastu Dakarów na motocyklach w tym roku debiutują w rajdowym Hiluxie. Ich lokata generalna to również 7. pozycja.

- Jestem zmęczony w zupełnie inny sposób niż startując na motocyklu. Jestem przekonany, że jadąc jako kierowca samochodowy w tak dobrze zorganizowanym zespole nie wkładam tyle energii w rywalizację co motocykliści. Ponieważ jednak debiutujemy w aucie to każda rzecz jest dla nas nowością, naturalnie poświęcamy jej więcej czasu i uwagi. Do tego chcemy wypaść jak najlepiej, a na to wszystko wymaga większej energii. Dlatego też ten odpoczynek jest dla nas niezwykle istotny. Podobnie jak dla naszego auta, które jest przebudowywane pod kątem drugiej części rajdu. Przepisy zabraniają jedynie wymiany silnika i oczywiście ramy, reszta zostanie albo gruntownie przebudowana, albo wymieniona na nowe: sekwencyjna skrzynia, oba dyferencjały przedni i tylny, amortyzatory i szereg innych drobniejszych rzeczy – opowiada Marek Dąbrowski.

- Tu nie ma tak dużego wysiłku fizycznego jak na motocyklu. Główny ból jaki odczuwam jest od pasów bezpieczeństwa, które dają o sobie znać na każdym wyboju. Za to jestem bardzo zmęczony psychicznie. Muszę się niewiarygodnie koncentrować, żeby zgrywać tempo dyktowania z trasą i niczego nie pomylić. Dlatego też ten odpoczynek będzie bardzo ważny. Bardzo późno kończymy dzień rajdowy. Zjeżdżamy około 19, później około 2-3 godzin zajmuje mi zrobienie mapki do kolejnego etapu i kładę się spać koło północy, a startujemy już 5-6 rano. Mam to szczęście, że mogę jeszcze dospać na dojazdówce, kiedy Marek już prowadzi, ale on za to nie musi robić mapki więc chodzi chwilę wcześniej spać – dodał Jacek Czachor.

Na regeneracji potrzebuje również niewątpliwie Adam Małysz, który w Dakarze jedzie po raz trzeci. Po sześciu etapach zajmuje świetną dziesiątą pozycję. Załoga ORLEN Team przez pierwsze dni nieustannie walczyła z przeciwnościami losu, jednak wydaje się, że na dzień przed przerwą odnalazła swoje tempo.

- Tegoroczny rajd jest naprawdę ekstremalnie trudny. Dodatkowo doskwierają nam upały, ale weszliśmy już w pewien rytm zawodów. Taki dzień przerwy zawsze trochę rozbija. Mam nadzieję, że jednak nie stracimy naszego tempa i wszystko będzie dalej dobrze szło. Najbardziej dał nam w kość piąty, najdłuższy etap, na którym straciliśmy wspomaganie kierownicy, a dodatkowo trzy razy musieliśmy wymienić koło. Przyjechaliśmy naprawdę wyczerpani po tych wszystkich przygodach, które spotkały nas po drodze. Mam nadzieję, że w tym kontekście trochę odpoczniemy i zregenerujemy siły – mówił Adam Małysz.

Do końca rajdu jeszcze siedem etapów. Jutro na zawodników czeka ponownie długa i niezwykle zróżnicowana trasa w kształcie pętli wokół Salty. OS ma 500 kilometrów. Rozpoczyna się kamienistym podłożem, później rajdowcy wjadą na bardzo szybką część, która przeistoczy się w techniczną partię. Wszystko to rozegra się na wysokości 3500 m n.p.m. Rywalizacja kończy się na rozległym solnym płaskowyżu.
Dodaj do:

(robo)

2014-08-30 19:48:00Baja Poland pod kontrolą Polaków2014-01-19 09:19:00Małysz 13. na mecie Rajdu Dakar2014-01-18 21:40:00Rajd Dakar: Hołek 6-ty, Kaczmarski 9-ty!2014-01-18 21:26:00ORLEN Team najszybszym debiutantem!2014-01-17 22:56:00Dakar: Małysz równym tempem do mety2014-01-17 20:30:00Kaczmarski broni 9-tego miejsca w Dakarze2014-01-17 05:45:00Ten etap był potwornie ciężki!2014-01-17 05:44:00Małysz walczy na Atakamie 2014-01-16 05:48:00Kolejny świetny występ Hołowczyca2014-01-16 05:46:00Szybki Przygoński, awans Małysza2014-01-15 05:35:00Hołowczyc już szósty2014-01-14 21:01:00Zjazd z gór na plażę. Dobre tempo Polaków2014-01-13 22:41:00Powrót do pierwszej 10-tki2014-01-13 22:29:00Kolejny skok w „generalce” – Kaczmarski czternasty na Dakarze2014-01-13 22:19:00Wygrana Al-Attiyaha Awans Małysza2014-01-13 05:56:00Pech i kolejne problemy techniczne2014-01-13 05:51:00Przygoński na piątkę, równe tempo załóg samochodowych2014-01-12 23:27:00Hołowczyc przyśpiesza i awansuje2014-01-12 23:15:00Sainz wygrał etap2014-01-12 22:16:00Drugi oddech Martina Kaczmarskiego – dwunasty na mecie siódmego OS-u Dakaru2014-01-11 18:13:00Kaczmarski na 16-tym w Dakarze!2014-01-11 17:19:00ORLEN Team ładuje baterie przed drugą częścią rajdu Dakar!2014-01-11 05:55:00ORLEN Team w czołowej dziesiątce rajdu Dakar 20142014-01-09 05:48:00Dobra jazda Małysza. Problemy w końcówce2014-01-09 05:45:00Dąbrowski i Czachor trafili w dziesiątkę2014-01-09 05:43:00Liczne przygody Hołowczyca na najdłuższym etapie2014-01-08 05:48:00Hołowczyc kontratakuje - drugi na III etapie!2014-01-08 05:42:00Adam małysz bez problemów2014-01-08 05:39:00Przygoński pnie się w generalce2014-01-07 20:55:00Martin Kaczmarski coraz śmielej2014-01-07 05:35:00Skok Dąbrowskiego i Czachora do topowej dziesiątki2014-01-07 00:13:00Małysz: Pierwsze wydmy pokonane, walczymy dalej!2014-01-06 23:02:00Kaczmarski pnie się w górę2014-01-06 22:59:00Hołowczyc z problemami na drugim etapie2014-01-06 11:53:00Kaczmarski zadowolony z I etapu Dakaru2014-01-06 10:29:00Dąbrowski/Czachor 16, Małysz Marton 22 po I etapie Dakaru2014-01-05 22:34:00Adam Małysz po pierwszym etapie rajdu Dakar 20142014-01-04 10:24:00Adam Małysz na starcie Rajdu Dakar2014-01-03 20:07:00ORLEN Team gotowy do startu w rajdzie Dakar 2014!2013-12-03 10:11:00Ostatnie przygotowania Kaczmarskiego przed Dakarem!2013-03-20 21:48:00Zmiany w Dakarze 2014
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies