Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2010-11-25 20:09
Z bolidu wyścigowego na pokazowy
Przychodzi taki czas w życiu każdego bolidu F1, kiedy kończy się ściganie. Taki moment zazwyczaj ma miejsce pod koniec sezonu, kiedy przyszłoroczny bolid wyjeżdża przez drzwi fabryki, aby pokazać się światu jako szybsza, smuklejsza wersja swojego poprzednika.

Ale tutaj w Enstone nasze bolidy nie lądują na wysypisku. Zamiast tego, mogą się cieszyć z całkiem aktywnej emerytury, kiedy stają się bolidami pokazowymi. I właśnie to planujemy zrobić z modelami R30, które będą dalej zabawiać widzów na całym świecie w przyszłym roku.

Już oba bolidy R30, którymi ścigaliśmy się w Abu Zabi, zostały przekazane przez naszą załogę wyścigową w ręce załogi pokazowej, której zadaniem jest zdemontowanie aut i przygotowanie oraz serwis części na przyszły rok. To taka sama procedura, jaką wykonujemy po każdym Grand Prix, która składa się z testów wytrzymałościowych i obciążeniowych, aby upewnić się, że wszystkie części są w bardzo dobrym stanie. Jeśli chodzi o silniki, to zostaną odesłane do Paryża pod koniec tygodnia, a następnie zostaną zastąpione świeżymi jednostkami w przyszłym roku.

Jako że nie będziemy już ścigać się modelami R30, wprowadzimy również kilka modyfikacji, aby przerobić je na specyfikację pokazową. Na przykład, skomplikowane systemy, jak kanał F, nie będą potrzebne, ponieważ na pokazach chodzi nam o zabawienie fanów, a nie pokazanie maksymalnych osiągów. Nikt nie zauważy, że bolid jest wolniejszy o kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu!

Wprowadzimy także kilka poprawek w chłodzeniu auta, ponieważ trudno utrzymać ciągle niską temperaturę w bolidach F1. Ale taki jest problem, kiedy wykonuje się tzw. bączki, a temperatura silnika gwałtownie wzrasta. Aby rozwiązać ten problem, montujemy specjalne wentylatory w bolidach, które umożliwiają nam palenie gumy bez zagotowania silnika!

Oczywiście, końcowym etapem przeróbki bolidu z wyścigowego na pokazowy, będzie świeża warstwa farby z malowaniem na sezon 2011, ale to nie nastąpi przed początkiem nowego roku.

Zespół Renault F1
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)
Formuła 1 / 2010 /
2010-12-23 18:36:00Zmarł ojciec Raikkonena2010-12-08 15:50:00Trochę o technice w F12010-12-06 07:57:00Najciekawsze momenty zespołu Renault F12010-12-01 17:20:00Pastor kierowcą Williamsa2010-12-01 16:50:00Ecclestone "docenia" nowe zespoły2010-11-30 19:10:00Lista startowa F1 na 2011 rok2010-11-29 19:19:00Ja nadal tu jestem2010-11-24 19:13:00Zaczyna się sezon zimowy w Renault2010-11-22 18:32:00A. Sutil zostanie w Force India
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies