| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
4:0 dla Lexus'a LC w Super GT | Lexus LC GT500 kontynuuje swą fantastyczną passę w wyścigach japońskiej serii Super GT. W czwartej turze zawodów, rozegranej w miniony weekend na torze Sportsland SUGO, załogi jadące Lexusami zajęły miejsca pierwsze i trzecie. To już czwarte pod rząd zwycięstwo flagowego coupe japońskiego producenta aut klasy premium w tych wyścigach.
W niedzielnym wyścigu jako pierwsza do mety dotarła jadąca Lexusem LC GT500 załoga Denso Kobelco SARD LC500 w składzie Heikki Kovalainen i Kohei Hirate. Trzecie miejsce na podium zajęła ekipa LeMans WAKO’S, drużyna Au TOM’S ukończyła wyścig na siódmym miejscu, zaś załoga KeePer TOM’S była dziesiąta.
Po czterech rundach Super GT w klasyfikacji zespołów pierwsze pięć miejsc zajmują kolejno załogi Lexusów LC GT500 – LeMans WAKO’S, KeePer TOM’S, au TOM’S, SARD i Zent Cerumo – przed zespołami jeżdżącymi Hondami NSX-GT i Nissanami GT-R.
Przypomnijmy, że w czerwcu załoga Au TOM’S (Kazuki Nakajima, James Rossiter) zdobyła pierwsze miejsce w rozegranej na torze Autopolis trzeciej rundzie Super GT. Na początku maja w poprzedniej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć startujących w wyścigu zajęło sześć pierwszych miejsc.
Następna, piąta runda Super GT odbędzie się za dwa tygodnie na torze Fuji.
Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.
Auto o rozstawie osi 2750 mm waży nieco ponad 1020 kg. Mimo znacznych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC. (robo) | 2023-06-16 23:41:00Radosław Ćwięczek po raz 10-ty na Magurze!2023-06-16 22:18:00Ruszył jubileuszowy wyścig górski Magura Małastowska2023-05-05 10:23:00Radosław Ćwięczek - Debiut wyścigach górskich w 4x4!2023-04-12 17:44:00Ruszają wyścigi górskie2023-03-23 17:01:00Inter Europol Competition - Celem jest mistrzostwo European Le Mans Series2023-03-16 16:23:00Kuba Śmiechowski - Zawsze jedziemy po wygraną!2022-07-29 22:00:00Sobotnia pogoda ustawi wyniki w Limanowej2022-07-29 11:16:00Waldemar Kluza wraca do ścigania, w mistrzowskim Mitsubishi Lancerze2022-07-17 19:22:00Krupa i Juhas wygrywają na Słowacji2022-07-13 16:11:00Mistrzowie wracają do Limanowej |
| | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |