Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2019-08-21 10:15
Drifting dotarł do… kopalni! Paweł Trela drugi w Iron Drift King
Drifting podbija świat. Ta nietypowa dyscyplina motorsportu dociera do różnych zakątków globu. W ostatni weekend zawitała nawet do dawnej kopalni odkrywkowej w Niemczech. Drugie miejsce na międzynarodowych zawodach Iron Drift King zdobył Polak - Paweł Trela.

Wielkie górnicze machiny i auta do driftu

Niemieckie Ferropolis przyciąga niezwykłym klimatem. Niegdyś znajdowała się tutaj kopalnia odkrywkowa rudy żelaza. Dzisiaj jest niemal całkowicie zalana, a po obiekcie pozostała jedynie niewielka wyspa połączona ze stałym lądem wąskim przesmykiem. Obok dawnych budynków i potężnych suwnic stoją tutaj monstrualnych rozmiarów maszyny górnicze - największa z nich mierzy ponad 30 metrów wysokości, a każda waży tysiące ton. Właśnie w takim industrialnym klimacie odbyły się zawody Iron Drift King.
“To chyba największa zaleta driftingu. Zawody można zorganizować praktycznie wszędzie, co w przypadku rajdów czy wyścigów jest nie do pomyślenia. Driftowałem już na dachu galerii handlowej, na stadionie piłkarskim, a nawet na szutrowej nawierzchni na torze żużlowym. Ale w takim miejscu byłem pierwszy raz. To coś niesamowitego” - opowiada Paweł Trela

Rywalizacja pod ścianami

Polskiemu drifterowi przypadła do gustu nie tylko atmosfera Ferropolis. Już od pierwszego przejazdu treningowego było widać, że na ustawionej tutaj trasie Trela czuje się bardzo dobrze. Kiedy inni zawodnicy dopiero ostrożnie badali jej układ, kierowca z Warszawy już na centymetry zbliżał tył swojego nietypowego Opla GT do betonowych ścian. Zony, czyli strefy punktowane znajdowały się tuż pod nimi, więc na jasnym betonie szybko zaroiło się od śladów zderzaków i tylnych lamp. Formę “Trolla” doskonale potwierdziły kwalifikacje, w których kierowca zdobył aż 90 punktów i zajął pierwsze miejsce.
“Trasa w Ferropolis przypadła mi do gustu. Choć ten tor nie jest szybki, to otoczenie betonowych ścian wymaga ciągłej jazdy na krawędzi, a taką lubię najbardziej. Na dodatek konfiguracja z trzema długimi łukami daje świetne warunki do bliskich pojedynków. A moje auto jest szybkie i bardzo zwrotne, więc świetnie radzi sobie na małych, technicznych torach” - mówi polski drifter.

Przygody ze sprzęgłem

Zwycięstwo w kwalifikacjach sprawiło, że Trela rozpoczął zawody od rywalizacji z ostatnim zawodnikiem na liście startowej - Piotrem Kozłowskim. Po pokonaniu swojego rodaka kierowca Opla GT trafił na Brytyjkę Tessę Whittock. Ten pojedynek również zakończył wygraną, ale zwycięstwo zostało okupione poważną awarią. “W pierwszym przejeździe kopnąłem pedał sprzęgła, by ustawić auto w trasie i poczułem nietypowy skok obrotów. Domyślałem się, co się święci. Problemem było właśnie sprzęgło. Przez radio dałem znać zespołowi co się dzieje i gdy tylko zjechałem do alei serwisowej zaczęliśmy działać. Szybka naprawa nie rozwiązała całkowicie problemu, ale pozwoliła mi ukończyć zawody” - relacjonuje kierowca. W Top 8 polski drifter spotkał się z Andreasem Stabergiem, a pojedynek o finał wygrał z Niemcem Axelem Mackiem.

Zaskakujący wynik

Walkę o tytuł Iron Drift King zwieńczył pojedynek Treli z Juhą Poytalaakso. Tutaj również nie obyło się bez przygód. Tuż za wejściem w trasę Fin z impetem wjechał w bok samochodu polskiego kierowcy. Sędziowie ocenili, że do zderzenia doprowadził błąd Polaka, bo ich zdaniem nie powinien zwalniać w tym miejscu. Decyzja zadecydowała o wyniku rywalizacji i zdziwiła wielu kibiców i kierowców, w tym samego Trelę. “Cały dzień hamowałem dokładnie tak samo, w strefie do tego przewidzianej. Niestety w finale sędziowie mieli inne zdanie. Pech chciał, że Juha był blisko i uderzył we mnie. Myślę, że nawet gdybym był bardziej z przodu, to i tak nie wyrobiłby się na tym zakręcie” - mówi polski drifter, który ostatecznie zajął drugie miejsce.
W czasie ceremonii wręczenia nagród doświadczonego zawodnika spotkała bardzo miła niespodzianka. Przez cały wieczór Pawłowi Treli zawzięcie kibicowali inni drifterzy z Polski, którzy przyjechali do Niemiec, by następnego dnia na tej samej trasie wystartować w zawodach Drift Masters European Championship. Polacy nie tylko zdzierali gardła w czasie przejazdów, ale zaraz po rozdaniu pucharów porwali Trelę i zaczęli entuzjastycznie podrzucać. Jednak dla polskiego driftera i jego zespołu to nie był koniec intensywnego dnia. Ekipę czekało jeszcze zrzucenie skrzyni biegów i wymiana zepsutego sprzęgła.

Pojedynek z liderem europejskiej serii
Nocna naprawa zakończyła się powodzeniem i następnego dnia kierowca ponad 800-konnego Opla GT mógł ruszyć do walki w Drift Masters. Świetny wynik w Iron Drift King gwarantował dziką kartę umożliwiającą kolejny start w tej europejskiej serii. W pierwszej parze kierowca z Warszawy spotkał się z liderem cyklu, Duane McKeeverem. To był już drugi pojedynek zawodników w tym sezonie - pierwszy zakończył się wygraną Treli. Niestety plany powtórzenia wyniku pokrzyżowała awaria. “W połowie drugiego przejazdu stanąłem na gazie i auto nagle straciło moc. Jak się później okazało zawinił główny wyłącznik prądu, który po prostu przestał łączyć. Nigdy wcześniej nie spotkała mnie tak głupia awaria” - tłumaczy drifter.

“Choć nie brakowało przygód, będę bardzo dobrze wspominał zawody w Ferropolis. Dziękuję wszystkim za niesamowity doping oraz całemu mojemu zespołowi za wsparcie w trudnych chwilach” - podsumowuje Paweł Trela. Chociaż sezon driftingowy chyli się już ku końcowi, to charyzmatycznego kierowcę będziemy mogli jeszcze oglądać za kierownicą. W ten weekend Trela wystartuje w Trackwood Drift Festival na Węgrzech, a we wrześniu czekają go starty w międzynarodowym wydarzeniu Gymkhana Grid oraz finałowej rundzie Driftingowych Mistrzostw Polski. Niejeden komplet opon obróci się w dym!
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi / Drift /
2019-08-18 11:48:00Kuba Przygoński kończy drift na Autodromie Pomorze na TOP 42019-07-19 11:03:00Kuba Przygoński z ORLEN Team zadebiutuje na torze w Czechach2019-04-15 20:15:00Bartek Ostałowski tuż za podium podczas Drift Kings na Węgrzech2019-04-09 12:00:00Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?2018-11-08 13:32:00Czy samochód driftingowy nadaje się do jazdy na czas?2018-07-09 15:18:00Kuba Przygoński najlepszy w drifcie w Słomczynie2018-05-29 08:20:00Elektryczne auto do driftu ze wsparciem BMZ Poland2018-05-24 13:54:00Bartosz Ostałowski i Igor Sikorski nominowani w plebiscycie "NIEPRZECIĘTNI"2018-05-21 14:52:00Paweł Trela rozpoczyna driftingowy sezon z pucharem
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra14.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
1Rajd Monte Carlo24.01.2019
2Rajd Szwecji14.02.2019
3Rajd Meksyku08.03.2019
4Rajd Korsyki29.03.2019
5Rajd Argentyny25.04.2019
6Rajd Chile10.05.2019
7Rajd Portugalii30.05.2019
8Rajd Sardynii13.06.2019
9Rajd Finlandii01.08.2019
10Rajd Niemiec22.08.2019
11Rajd Turcji12.09.2019
12Rajd Walii03.10.2019
13Rajd Katalonii24.10.2019
14Rajd Australii14.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies