Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2012-10-08 05:53
Dwie godziny emocji
W czwartek wieczorem 27 września 2012 r. na warszawskim torze kartingowym Pole Position Bemowo odbyła się 6 Eliminacja Drużynowych Mistrzostw Warszawy. Na wyścig długodystansowy zorganizowany przez Warszawską Ligę Kartingową stawiło się 7 zespołów liczących po trzech lub czterech zawodników.

Pierwszą częścią rozgrywek były kwalifikacje, w której pierwsze pole startowe wywalczyła drużyna „Tytani”. Z drugiego pola wystartowali „Team Orders”, a trzeciego „Kartingowy Klub Sportowy”. Na dalszych pozycjach ustawiły się drużyny „The Skotars”, „Moralni Zwycięzcy” oraz dwa nowe zespoły „Zbieranina 2012” i „Orzeł 7”. Po krótkiej przerwie wystartował wyścig sztafetowy trwający ponad 2 godziny! Średnio co 15 minut następowały zmiany zawodników i kartów.

W pierwszym zakręcie zrobiło się ciasno, ale walka była bardzo czysta i przez kilka pierwszych okrążeń kolejność zawodników nie uległa zmianie. Na czele stawki od początku wyścigu, aż do 36 okrążenia plasowała się drużyna Tytanów. Na 13 okrążeniu, podczas manewru dublowania zespołu Orzeł 7, doszło do kontaktu i obrócenia lidera, przez co kierowca Tytanów stracił ze swojej przewagi około 4 sekund. Sędziowie natychmiast podjęli decyzję o pokazaniu dublowanej drużynie czarnej flagi, która oznaczała dodatkowy karny pit-stop.

Na drugiej pozycji, tracąc nieco dystans, jechał cały czas zespół Team Orders, który do 36 okrążenia tylko na jedno z nich oddał swoją pozycję, gdy musiał zjechać do pit-stopu. Na zderzaku Team Orders od startu jechał KKS, ale dość szybko zjechali na zmianę kierowcy i po pierwszej serii zjazdów jedynie oni stracili swoją pozycję na rzecz drużyny The Skotars, która wcześniej jechała w bezpośrednim kontakcie za swoimi rywalami. Do drugiej serii pit-stopów The Skotars utrzymywał drugą pozycję doganiając Team Orders, choć miał szansę na awans wyżej już w trakcie swojego pierwszego zjazdu do strefy zmian kierowców. The Skotars wjechali do pit-stopu tuż za Tytanami w odstępie zaledwie 7 sekund. Oba zespoły przez kilkanaście sekund stały obok siebie powodując większe zamieszanie w alei serwisowej. Zawodnik The Skotars nie zauważył, że uruchamiany przez niego zegar odmierzający czas postoju nie wystartował! Przez to postój jego zespołu był o 12 sekund za długi i ich wózek wyjechał na tor na trzeciej pozycji ze stratą 10 sekund do Team Orders. Na 24–27 okrążeniu doszło do kilku wyprzedzeń. Pięknie walczyli o czwartą pozycję kierowcy zespołów Moralni Zwycięzcy i KKS zamieniając się pozycjami w tym czasie dwukrotnie. Do zamiany pozycji doszło również na końcu stawki, kiedy drużyna Orzeł 7 awansowała na 6 pozycję przed zespół Zbieranina 2012. Team Orzeł 7 dublując nawet swoich najgroźniejszych rywali nie oddał swojej wywalczonej pozycji już do końca wyścigu.

Druga seria pit-stopów, podczas której oprócz kierowców drużyny zmieniały także gokarty, doprowadziła do przetasowań w walce o drugą i czwartą pozycję. Na drugie miejsce awansował zespół The Skotars, a na czwarte Moralni Zwycięzcy. W tym czasie na torze szalała drużyna KKS, która odrabiała straty z pierwszej części wyścigu. Udało jej się szybko wyprzedzić Moralnych Zwycięzców i dogonić pierwszą trójkę walczącą zaciekle o prowadzenie w wyścigu.

Kartingowy Klub Sportowy był tak szybki, że po trzeciej serii zjazdów do strefy zmian kierowców, prześcignął zarówno The Skotars, jak również Team Orders. Na 58 okrążeniu KKS znowu dość szybko postanowił zmienić kierowcę spadając na piąte miejsce, ale mając w posiadaniu wciąż ten sam szybki sprzęt, kontynuował ściganie liderujących Tytanów, których tempo w tej części biegu nie było już tak dobre jak na początku. Gdy inne zespoły zaczynały swoje zmiany kierowców, KKS cały czas awansował o kolejne pozycje – na czwartą podczas 61 okrążenia, o oczko wyżej na 63 okrążeniu i na drugą lokatę na okrążeniu numer 67. Okrążenie później na swoją zmianę kierowcy zjechała drużyna The Skotars, która w tym momencie prowadziła, a za ich plecami jechał już KKS, który nie musiał już zjeżdżać. W taki sposób drużyna nr 1 awansował na pozycję lidera. Kilka okrążeń wcześniej prowadzący od początku Tytani zjeżdżając na zmianę swojego kierowcy stracili pierwsze miejsce w stawce wyjeżdżając z alei serwisowej na 4 pozycji, ale później awansowali jeszcze o oczko wyżej po pit-stopie drużyny The Skotars. Podsumowując klasyfikację wyścigu po czwartej zmianie kierowców i drugiej zmianie gokartów, na czele była drużyna KKS, 2. miejsce Team Orders, 3. Tytani, 4. The Skotars, 5. Moralni Zwycięzcy, 6. Orzeł 7 i ostatnie siódme miejsce Zbieranina 2012. W kolejnej części wyścigu nie doszło do większych zmian poza tym, że The Skotars udało się wyprzedzić Tytanów.

Do kluczowych zmian w czołówce doszło w ostatnich trzech częściach eliminacji podczas przedostatniej i ostatniej serii pit-stopów. Na szóstym zjeździe do parku maszyn po raz ostatni były zmieniane gokarty, natomiast między siódmą a ósmą częścią wyścigu zmieniali się wyłącznie kierowcy. Na 89 okrążeniu pozycję lidera obejmuje drużyna Team Orders i jak się okazuje nawet na chwilę jej nie oddają już do końca wyścigu. KKS tym sposobem spada na drugą lokatę. Przyspieszyli Moralni Zwycięzcy, którzy awansują z piątej na czwartą pozycję wyprzedzając tak szybkich po starcie Tytanów. W dalszej części rywalizacji KKS nieco stracił swoje tempo i przegrywa swoją drugą pozycję na 102 okrążeniu z drużyną The Skotars, a 13 okrążeń później zostają również „połknięci” przez Moralnych Zwycięzców, którzy w ten sposób na 6 minut przed końcem wyścigu awansują na najniższy stopień podium.

Walka o pierwsze miejsce trwała 2 godziny, 2 minuty i 14 sekund. Po 121 okrążeniach pierwszy linię mety przekracza zawodnik Team Orders. 10 sekund za nimi pojawiają się drużyna The Skotars, która w ostatniej fazie wyścigu traciła przewagę w tempie prawie 0,5 sekundy na każdym okrążeniu nad Moralnymi Zwycięzcami. Ci ostatni, podczas pogoni za drugą pozycją, „wykręcili” najlepszy czas okrążenia całych eliminacji na przedostatnim 120 okrążeniu. Na mecie zabrakło im jednak do ewentualnego awansu na drugie miejsce aż 6 sekund. KKS wyprzedzony przez Moralnych siedem okrążeń przed końcem wyścigu stracił prawie 8,5 sekundy, natomiast Tytani – czwarta drużyna 6 eliminacji DMW – stracili do poprzedzającej ich drużyny aż 27 sekund. Drużyny Orzeł 7 i Zbieranina 2012 zajęli szóste i siódme miejsce osiągając metę po przejechaniu odpowiednio 112 i 113 okrążeń.

Pełne wyniki Eliminacji oraz klasyfikację generalną można znaleźć na stronie www.wlkart.pl

Kolejna Eliminacja Drużynowych Mistrzostw Warszawy odbędzie się 18 października o g. 19:00 na torze Kart Arena Informacje.

Serdecznie Zapraszamy!

Autor: Piotr Podbielski
Dodaj do:
Informacja prasowa: (Warszawska Liga Kartingowa)
Wyścigi / Karting /
2018-12-31 09:42:00Świetne zakończenie sezonu ROTAX Max Challenge Poland2017-07-28 22:23:00Karol Basz i Michał Kościuszko łączą siły!2017-06-18 18:50:00Curva Grande na trzech kołach2017-04-09 18:07:00Perfekcyjny weekend Basza2017-01-30 10:13:00Solidny początek sezonu Karola Basza2016-12-05 15:01:00Basz odebrał trofeum!2016-11-21 08:21:00Alex Karkosik wygrywa w Formule Gulf w Dubaju2016-11-19 20:46:00Basz wicemistrzem świata!2016-10-02 19:33:00Basz znów zwycięża!2016-09-30 10:29:00Zakończenie Sezonu Kartingowego 2016 CRG Racing Driver Program
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra14.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
1Rajd Monte Carlo24.01.2019
2Rajd Szwecji14.02.2019
3Rajd Meksyku08.03.2019
4Rajd Korsyki29.03.2019
5Rajd Argentyny25.04.2019
6Rajd Chile10.05.2019
7Rajd Portugalii30.05.2019
8Rajd Sardynii13.06.2019
9Rajd Finlandii01.08.2019
10Rajd Niemiec22.08.2019
11Rajd Turcji12.09.2019
12Rajd Walii03.10.2019
13Rajd Katalonii24.10.2019
14Rajd Australii14.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies