| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
ECCE Homo dla Oselli | Simone Faggioli, fabryczny kierowca Osella Engineering zwycieżył w 29 edycji zawodów ECCE Homo w czeskim Sternberku. Włoch, jadący doskonałym prototypem OSELLA FA30 pobił również rekord trasy uzyskując doskonały czas 5.40,570.
W najmocniejszej klasie E2 zwycieżył, podobnie jak w całych zawodach Faggioli. Już po sobotnich treningach był murowanym faworytem do zwyciestwa. Jedyną niewiadomą było tylko, czy uda sie pobić rekord trasy należacy do Villarino. Sztuka ta udała się Włochowi już podczas pierwszego podjazdu wyścigowego. W drugim podejździe rekord został jeszcze dodatkowo wyśrubowany i teraz wynosi 2:49,990. W walce nie był mu w stanie zagrozić żaden z kierowcó dosiadających 3 litrowych formuł: Fausto Bormolini, Renzo Napione, László Szász, Dušan Nevěřil czy Otakar Krámský. Ostatecznie drugie miejsce ze stratą 20 sekund zajął Fausto Bormolini (REYNARD 95D). Trzecie miejsce przypadło dla najszybszego z Czechów - Miloše Beneša (RALT RT23 F3000).
Największą popularnością wśród kierowców cieszyła się klasa E1. Zwycięzcą został austriacki kierowca Felix "Pailix" Pailer jadący samochodem Lancia Integrale, o pojemności 4223 cm3. Drugie miejsce zajął również austriak - Andreas Marko, który prowadził samochód marki Audi, typ A4 STW QUATTRO. Trzecie miejsce w klasie zajął miejscowy kierowca Milan Kašpárek który jechał Audi TT-R DTM.
W klasie A zwycięzcą został Václav Janík z zespołu Neutrend Racing, jadący samochodem Mitsubishi Lancer Evo VIII. Ze stratą 14 sekund drugie miejsce zajął Christian Schweiger (Golf Kit Car), a trzecie miejsce w klasie A zajął Jaromír Malýw samochodzie Subaru Impreza Sti.
W klasie N kolejnośc na podium zawodów wyglądał następująco: Roland Wanek (D), Christian Nistoran (RO) i Aleš Prek (SLO).
W klasie SP zwyciężył Lukáš Vojáček (Alfa Romeo 147 TS), drugi był Jiří Los (Opel Astra OPC) a na trzecim miejscu podium zawody ukończył Petr Vojáček (Alfa Romeo 147).
W kategorii pojazdów zabytkowych wygrał Petr Vondrák uzyskując sumaryczny czas 6.56,129. Na drugim miejscu zawody zakończył Luigi Bormolini, z czasem 7.08,828 i trzecie miejsce, pomimo problemów technicznych zdobył Jaroslav Prášek, który jechał samochodem Chevron B42.
29 Ecce Homo sternberk
1. FAGGIOLI Simone OSELLA FA30 2.50,580
2. BORMOLINI Fausto REYNARD 95D 3.00,529
3. BENEŠ Miloš RALT RT23 F3000 3.01,339
4. KRAJCI Jaroslav LOLA B02/50 3.03,870
5. SZÁSZ László NIPPON REYNARD - ZYTEK F3000 3.03,750
6. NAPIONE Renzo REYNARD K02 3.09,029
7. NEVERIL Dušan LOLA B03/50 3.07,199
8. KRÁMSKÝ Otakar REYNARD K-09 3.05,949
9. STANKOVIC Vladimir REYNARD FORD F3000 3.07,600
10. WALDY Hermann REYNARD 94D F3000 3.10,089
11. KOSTRUH David NORMA MF 20 3.16,220
12. ROKYTA Petr MARTINI F2 3.22,290
13. PAILER Felix LANCIA INTEGRALE 3.23,509
14. MARKO Andreas AUDI A4 STW QUATTRO 3.24,300
15. KAŠPÁREK Milan AUDI TT-R DTM 3.26,639
16. PRÁŠKOVÁ Edita DALLARA JSC 301 3.26,100
17. SAINTMARD Gilles DALLARA 393 F3 FIAT 3.30,600
18. JELINEK Michael SUBARU IMPREZA EVO 3.33,540
19. JANÍK Václav MITSUBISHI LANCER EVO VIII 3.32,089
20. MAIER Helmut VW SPIESS GOLF 3.36,850
Punktacja kategoria I
1 Vaclav JANIK (CZ) 65
2 Lukas VOJACEK (CZ) 50
3 Roman HOLOCH (CZ) 42.5
4 Jiri VOVES (CZ) 10 35.5
5 Roland WANEK (D) 30
= Christian SCHWEIGER (A) 30
7 Jiri LOS (CZ) 27
8 José ALCAZAR (E) 25
9 Karel PATOCKA (CZ) 20
10 Ales PREK (SLO) 19.5
Punktacja kategoria II
1 Fausto BORMOLINI (I) 60
= Simone FAGGIOLI (I) 60
3 Renzo NAPIONE (I) 42
4 Otakar KRAMSKY (CZ) 27
= Milan SVOBODA (CZ) 27
6 Laszlo SZASZ (H) 26
7 Jaroslav KRAJCI (SK) 25
8 David KOSTRUH (CZ) 17.5
9 Emanuel PEDRAZZA (A) 10
= Georg PLASA (D) 10
= Jörg WEIDINGER (D) 10
= Vladimir STANKOVIC (SLO) 10
Michał Stabla (heineken) |
2009-06-10 16:54:00ECCE Homo dla Oselli2009-06-05 09:18:00Ecce Homo już w ten weekend2009-01-08 18:41:00Nowinki na temat KW Berg-Trophy |
|  | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |