Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2016-10-19 09:56
Historyczne zwycięstwo Toyoty Mirai w rajdzie e-Rallye Monte Carlo
Toyota Mirai odniosła spektakularny sukces podczas swojego sportowego debiutu. Artur Prusak i Thierry Benchetrit, mistrzowie świata serii FIA Alternatywnych Energii 2015 i 2016, wywalczyli zwycięstwo w rajdzie e-Rallye Monte Carlo za kierownicą wodorowego sedana Toyoty. Samochód pokonał ponad 1000 km po górzystej trasie między Fontainebleau i Monako, emitując wyłącznie parę wodną.

E-Rallye Monte Carlo 2016 to pierwsza edycja rajdu zeroemisyjnych samochodów, zorganizowanego przez Automobile Club Monaco według przepisów FIA. W imprezie wzięło udział 10 różnych modeli aut elektrycznych i wodorowych 7 marek. Na linii startu stanęły 34 załogi z 8 europejskich krajów.

Francuski oddział Toyoty wystawił trzy wodorowe Mirai. Jednym z nich wystartowali Artur Prusak i Thierry Benchetrit, zwycięzcy Mistrzostw Świata Alternatywnych Energii FIA w sezonach 2015 i 2016, a także rajdu Monte-Carlo Énergies Nouvelles w 2013 roku. Na co dzień polsko-francuski zespół bierze udział w rajdach za kierownicą Toyoty Prius.

Artur Prusak: - Najwyższe miejsce na podium w rajdzie e-Rallye Monte Carlo to dla nas podwójny powód do radości. Zwyciężyliśmy w pierwszej edycji imprezy, która otworzyła nowy rozdział w historii motorsportu. Był to jednocześnie pierwszy start w rajdzie samochodu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Toyota Mirai sprawdziła się świetnie na całej trasie. Auto jest komfortowe, mocne i oszczędne. Bardzo dobrze sobie radziło z utrzymaniem stałego tempa i niskiego zużycia wodoru zarówno na autostradzie, jak i na krętych górskich drogach. Dzięki temu uzyskaliśmy najlepszą punktację, pozostawiając konkurencję daleko w tyle. Nawet w warunkach rajdowych Mirai udowodnił, że może przejechać ponad 500 km na jednym tankowaniu.

Z numerem 1 na linii startu stanął Mirai przekazany przez Toyotę France firmie Air Liquide. Poprowadził go Georges Marsan, mer Monako, który zajął 6. miejsce w tabeli.

Georges Marsan: - Jestem bardzo szczęśliwy, że razem z moim zastępcą, Jacques’em Pastorem, mogę uczestniczyć w pierwszej edycji e-Rallye Monte Carlo za kierownicą Toyoty Mirai. Naszym udziałem w tym wyścigu potwierdzamy zaangażowanie merostwa Monako na rzecz ekologicznej mobilności i zapewniamy nasze wsparcie dla rozwoju samochodów z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Trasa rajdu przebiegała z Fontainebleau do Monako na dystansie 1000 km. Impreza trwała od 12 do 16 października. Firma Air Liquide dostarczyła mobilną stację tankowania wodoru. Podobna stacja działa w Paryżu, w Pont de l’Alma, od listopada 2015 r. Napełnianie zbiorników trwa od 3 do 5 minut, podobnie jak w przypadku konwencjonalnego samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla.

Toyota Mirai jest pierwszym masowym sedanem napędzanym wodorowymi ogniwami paliwowymi. Auto zadebiutowało w grudniu 2014 roku w Japonii. Obecnie jest dostępne także w Stanach Zjednoczonych oraz w siedmiu państwach europejskich: w Niemczech, Danii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Norwegii, Belgii i Holandii.

Samochód jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 154 KM i momencie obrotowym 335 Nm, dostępnym od chwili ruszenia. Mirai przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s i osiąga maksymalną prędkość 178 km/h. Wodór przechowywany w specjalnych zbiornikach o pojemności 12,4 l łączy się z tlenem w ogniwach paliwowych, uwalniając energię. W pełni zatankowane zbiorniki mieszczą 5 kg wodoru pod ciśnieniem 700 barów. Pojazd zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 km, a jego zasięg na jednym tankowaniu wynosi od 500 do nawet 700 km.
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / Inne /
2024-04-12 19:10:00Jeden zespół - dwie Fabie w Memoriale!2023-02-02 11:07:00Wielicki PLATINUM Rajd Memoriał po raz siódmy2022-09-30 18:17:00Radosław Ćwięczek - Powrót do Wisły po 15 latach!2022-07-22 15:59:00Radek Ćwięczek przed Rajdem Małopolskim2022-07-20 12:14:00Blisko 100 załóg w Valvoline Rajdzie Małopolski 2022!2022-07-18 22:26:00Valvoline Rajd Małopolski już w ten weekend!2022-06-27 22:10:00Dziewięć odcinków specjalnych Valvoline Rajdu Małopolski 20222021-05-05 11:14:0028 pozycji na liście zgłoszeń Memoriału JKuliga i M.Bublewicza2021-04-08 22:32:00Zmiana daty PLATINUM 5. Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza2021-03-08 16:32:00PLATINUM 5. Rajd Memoriał z sześcioma odcinkami specjalnymi
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies