Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
2011-06-28 10:43
Mercedes GP po wyścigu w Walencji
Nico Rosberg i Michael Schumacher ukończyli dzisiejsze Grand Prix Europy kolejno na siódmej i 17. pozycji. Nico wykorzystał pełny potencjał swojego bolidu, podczas gdy wyścig Michaela został utrudniony w wyniku kolizji na 15. kółku.

Nico trzykrotnie stawał w boksie, używając następujących opon: używane miękkie, nowe miękkie, używane miękkie oraz średnie. Na pit stopy zjeżdżał na okrążeniach nr: 12, 30 oraz 45. Kolizja Michaela przydarzyła się zaraz po jego pierwszym postoju. Bolid Niemca poślizgnął się i wpadł na tylne koło maszyny Witalija Pietrowa w pierwszym zakręcie.

W wyniku kontaktu zerwało się przednie skrzydło i Schumacher musiał przejechać pełne okrążenie uszkodzonym samochodem, zanim zjechał na dodatkowy pit stop, po nowy nos. Przed incydentem jechał na ósmym miejscu, ale w wyniku kolizji spadł na 20. pozycję i stracił szansę na punkty. Później Michael odbił na pas serwisowyt jeszcze raz, na 31. kółku, aby założyć średnie opony, na których jechał już do końca wyścigu.

Nico Rosberg: - Jestem zadowolony ze swojej siódmej lokaty, ponieważ było to maksimum naszych możliwości. Wyciągnęliśmy z samochodu wszystko, co się dało. Wspaniale było wyprzedzić Jensona na starcie, a potem wybraliśmy dobrą strategię i zjeżdżałem do boksu trzykrotnie. System DRS dobrze sprawdził się tutaj w Walencji, dzięki czemu mogliśmy podziwiać ciekawe manewry wyprzedzania.
Teraz czekają nas nasze dwa domowe wyścigi i musimy mocno naciskać, aby zmniejszyć stratę do najszybszych ekip. Jestem przekonany, że cały team będzie ciężko pracował przed startem na Silverstone i nie mogę się już doczekać występu przed tak wieloma członkami naszego zespołu oraz ich rodzinami.


Michael Schumacher: - Dla mnie nie był to szczególnie satysfakcjonujący wyścig. Jego wynik dla mnie rozstrzygnął się po 15. okrążeniu, kiedy wpadłem w poślizg i najechałem na samochód Pietrowa. Przez to straciłem szansą na punkty, które prawdopodobnie bym dzisiaj zdobył. Nasze tempo wyścigowe powinno umożliwić mi dojechanie do mety mniej więcej na tej pozycji, z której startowałem, ale teraz to już czysta spekulacja.

- Pietrowa zobaczyłem dosyć późno i chodź zdawałem sobie sprawę, że się zbliża, starałem się zahamować jak najpóźniej i przejechać zakręt obok niego. Ale kiedy postanowiłem zmienić plan, zblokowało się przednie koło i wpadłem w poślizg. Dlatego na niego wpadłem i był to oczywiście mój błąd.
Od tamtej pory mój wyścig był praktycznie skończony, a ja musiałem po prostu doprowadzić auto do mety. Teraz już szykujemy się do startu na Silverstone, gdzie odbędzie się domowy wyścig naszego teamu.


Ross Brawn: - Dzisiaj Nico w pełni wykorzystał obecny potencjał naszego samochodu i ponownie przejechał solidny, bezbłędny wyścig. Realistycznie nie mogliśmy oczekiwać niczego więcej i zdobyliśmy cenne punkty. Kolizja Michaela była frustrująca, bo na początku utrzymywał on tempo podobne do tempa Nico i także miał szansą na punktowaną pozycję na mecie.
Pomimo naszych obaw z początku weekendu, dzisiaj ogumienie sprawowało się dobrze i nie doświadczyliśmy żadnych problemów z nadmiernym zużyciem. To dla nas krok naprzód w porównaniu z poprzednimi Grand Prix. Nasze cele są jednak znacznie wyższe niż walka o siódmą lokatę. Nasze działania w kolejnych tygodniach skoncentrują się na poprawie osiągów samochodu, abyśmy mogli nawiązać walkę z ekipami znajdującymi się z przodu.


Norbert Haug: - Siódme miejsce Nico to wszystko, na co mogliśmy dzisiaj liczyć. Dojechaliśmy do mety za trzema czołowymi ekipami, co jest szczytem możliwości dla naszego obecnego pakietu technicznego. Zespół pracuje bardzo ciężko, aby wprowadzić do samochodów planowane udoskonalenia, abyśmy mogli zmniejszyć stratę do sześciu najszybszych obecnie zawodników. Michael miał nieszczęśliwą kolizję we wczesnej fazie wyścigu, a dodatkowy pit stop powstrzymał go od zdobycia punktów.
Dodaj do:

(Kris26)
2011-06-28 10:43:00Mercedes GP po wyścigu w Walencji2011-06-28 10:25:00Nick: Nowe przepisy mogą być korzystne dla zespołu2011-06-26 17:51:00A tymczasem w porcie...2011-06-26 16:08:00Wszyscy nudzą się tak samo2011-06-26 15:42:00Telegram: Vettel zwycięża w GP Europy2011-06-25 17:45:00Potrzeba cudu?2011-06-25 13:51:00Opis kwalifikacji do Grand Prix Europy2011-06-25 12:40:00Vettel najszybszy w III treningu2011-06-24 19:47:00Komu zmiany na lepsze?2011-06-24 16:22:00W II treningu najlepszy Alonso2011-06-24 13:04:00W I treningu najszybszy Webber2011-06-23 19:53:00Czas pokonać pecha!2011-06-22 09:44:00Wypowiedzi przed GP Europy2011-06-20 16:20:00Jeden punkt pomiaru na torze2011-06-18 20:31:00Boullier: Priorytetem jest utrzymanie się w pierwszej czwórce
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies