Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-12-28 10:35
Dariusz Łuczyński o mijającym sezonie
Sezon był udany, choć nie obyło się bez kłopotów – Dariusz Łuczyński, zawodnik Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski podsumowuje miniony sezon:

Jak oceniasz miniony sezon?
Sezon był udany. Opolskie Racing Team w którym mam zaszczyt jeździć zdobył Mistrzostwo Polski, ja ukończyłem tegoroczne mistrzostwa na 3 miejscu w klasie A-2000, co jest dobrym wynikiem biorąc pod uwagę mój ograniczony budżet. Wynik mógłby być lepszy gdyby nie fakt, że dwie eliminacje nie ukończyłem z powodu awarii a dwie rundy organizatorzy odwołali. Zabrakło też mojego ulubionego wyścigu na Górze Świętej Anny, gdzie nawierzchnia nie nadaje się już do ścigania. Dla niektórych nie do przeskoczenia okazał się również wszędobylski kryzys. Organizatorom zabrakło pieniędzy i nie odbyły się zawody w Rościszowie. Jednak mimo tych wszystkich trudności uważam że sezon mogę zaliczyć do udanych, chociaż pewien niedosyt pozostał.

Kryzys dotknął również twój zespół Europol Race Team.
Zgadza się. Nie dysponowaliśmy odpowiednią skrzynią biegów, od Cisnej jechaliśmy na seryjnej. Miała ona zdecydowanie za długie przełożenia i w efekcie nawroty musieliśmy pokonywać na jedynce! Brakowało też opon, co dało się szczególnie we znaki w Limanowej gdzie warunki pogodowe spłatały nam figla i trzeba było mieć miękkie-nowe deszczówki. W Sopocie zabrakło kocy do grzania opon. W efekcie w niedzielny poranek opona „puściła”, postawiło mnie bokiem i szansa na dobry wynik przepadła. Wszystkie te wydarzenia niewątpliwie łączyły się z brakiem odpowiednich funduszy a to z kolei było spowodowane obecną sytuacją gospodarczą w naszym kraju.

W zeszłym roku obyło się bez większych awarii, ten sezon nie był już tak udany pod względem niezawodności.
W Korczynie rozsypała się skrzynia biegów. Radek Ćwięczek w nocy przywiózł moją zapasową skrzynię z Krakowa, ale po zamontowaniu okazało się, że była wadliwa. To było okropne doświadczenie, choć okazało się, że w tak trudnej sytuacji mogę liczyć na pomoc kolegów, z którymi na co dzień rywalizuję na trasie. Jeszcze raz specjalne podziękowania dla wyżej wspomnianego Radka Ćwięczka, Moniki Zawodny, której mechanicy reanimowali moją Xsarę - Bartka Soji, Marcina Nowaka i Przemka Porębskiego.

Czy tak poważna awaria na samym początku sezonu nie podcięła ci skrzydeł?
Przyznam szczerze, że troszkę się podłamałem, pierwsze dwie eliminacje sezonu i taki pech. A jak mechanicy rozłożyli skrzynię i okazało się, że nawet główne przełożenie, które kosztuje kilka tysięcy złotych, jest do wyrzucenia, to już wiedziałem, że będzie ciężko ją odbudować. Wprawdzie łudziłem się, że uda mi się kupić jakieś używane przełożenie, ale było nieosiągalne. Niestety to nie są rzeczy, które można kupić w każdym serwisie lub sklepie.

To był już trzeci twój sezon w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Obserwujesz zmiany w organizacji tych zawodów?
Na pewno z roku na rok jest coraz lepiej pod każdym względem, począwszy od bezpieczeństwa, zabezpieczenia tras, lepszej komunikacji organizator-zawodnik skończywszy na dostarczeniu kibicom dodatkowych atrakcji podczas zawodów. Oczywiście można by było zawsze coś poprawić, ale ja osobiście jestem pełen podziwu dla tych ludzi za determinację, zapał i dążenie do celu, bowiem zorganizowanie takiej imprezy w dzisiejszych czasach to nie lada wyzwanie. Oczywiście nie zawsze się udaje (biorąc dwa przykłady z obecnego sezonu: Rościszów, Góra Św. Anny), ale jestem pewien ,że brak tych eliminacji wynikł z przyczyn niezależnych od organizatora. Taka jest po prostu nasza polska rzeczywistość: brak sponsorów lub brak np. odpowiedniej nawierzchni drogi do przeprowadzenia zawodów.

Czy obserwujesz rosnące zainteresowanie zawodami GSMP ze strony kibiców?
Powiedziałbym, że bardzo rosnące zainteresowanie. Jeśli weźmiemy pod uwagę iż na jednych zawodach jesteśmy w stanie zgromadzić od pięciu do dziesięciu tysięcy kibiców na kilkukilometrowej trasie, to naprawdę jest to wspaniały wynik.

Wielu kierowców wyścigowych chce wcześniej czy później zmierzyć się z kierowcami rajdowymi. Bierzesz pod uwagę przejście do RSMP?
Zmierzyć się z doświadczonymi kolegami z RSMP tak od razu to może za dużo powiedziane, ale po kilku rajdach jeśli nauczyłbym się „słuchać pilota”, to pewnie próbował bym już się ścigać. A tak poważnie to bardzo bym chciał wystartować w któreś eliminacji RSMP bo to właśnie na rajdach wychowałem się jako kibic i mam nadzieję że jeszcze kiedyś tego dokonam.

Masz już sprecyzowane plany na przyszły sezon?
Niestety znowu musimy wrócić do kwestii finansowych. Jeśli uzbieram odpowiedni budżet to chciałbym walczyć o mistrzostwo Polski w swojej klasie w GSMP. Na razie jestem optymistycznie nastawiony ponieważ ze strony Citroena Opole, Abpol Company Polska i firmy C.B marka Corotop padły wstępne deklaracje kontynuacji współpracy w sezonie 2010. Co będzie dalej to czas pokaże. Korzystając z okazji pragnę podziękować wszystkim sponsorom za wsparcie moich startów w sezonie 2009 bo to dzięki nim mogę realizować swoje ambicje sportowe i istnieć w tym pięknym sporcie.

Czego ci życzyć w przyszłym sezonie?
Tego żebym mógł się skupić na rywalizacji sportowej a nie martwić się o opony,skrzynie itp... jednym słowem odpowiedniego budżetu.

Rozmawiał Robert Nalepka, Europol Race Team
Dodaj do:
Informacja prasowa: (Europol Team)
Wyścigi / GSMP /
2019-06-13 17:28:0061 zgłoszeń w pierwszym terminie na Magurę2019-05-12 20:17:00Janik znów najszybszy w Załużu2019-05-11 19:27:00Szymon Łukaszczyk wygrywa I Rundę GSMP2019-05-11 00:26:00Roman Baran gotowy do startu w Załużu2019-05-10 22:56:0092 kierowców na starcie 45 Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego2019-05-10 12:35:00Szymon Łukaszczyk jeszcze mocniejszy w sezonie 20192019-05-09 22:25:00Konrad Biela przed nowym - czas na Mitsubishi2019-05-09 20:17:00Wilusz rozpoczyna nowy sezon GSMP2019-05-09 19:13:00Kluza stawia na Skodę2019-05-06 16:35:00W Załużu Vaclav Janik z numerem 1
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra14.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
1Rajd Monte Carlo24.01.2019
2Rajd Szwecji14.02.2019
3Rajd Meksyku08.03.2019
4Rajd Korsyki29.03.2019
5Rajd Argentyny25.04.2019
6Rajd Chile10.05.2019
7Rajd Portugalii30.05.2019
8Rajd Sardynii13.06.2019
9Rajd Finlandii01.08.2019
10Rajd Niemiec22.08.2019
11Rajd Turcji12.09.2019
12Rajd Walii03.10.2019
13Rajd Katalonii24.10.2019
14Rajd Australii14.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies