Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2019-10-29 15:05
Premiera auto rajdowego sterowanego 2 joystick’ami
Wyjątkowy moment premiery jedynego na świecie auta WRC adaptowanego na potrzeby kierowcy wyścigowego sparaliżowanego w 95%, za nami. Oficjalny launch HOOLIGANA, bo tak swój nowy samochód nazwał Sebastian Luty, odbył się podczas Warsaw Motor Show 2019 w podwarszawskim Nadarzynie
w ostatni weekend października. Wydarzenie, które poruszyło świat motorsportu, to dzieło Avalon Extreme, jedynego w Polsce projektu popularyzującego sporty ekstremalne, w tym motorsport, wśród osób z niepełnosprawnościami.

HOOLIGAN na torze
W niedzielę 27 października na scenie głównej targów Warsaw Motor Show odbyła się oficjalna premiera nowego auta ze stajni Avalon Extreme. To jedyne auto rajdowe tej klasy przystosowane do potrzeb osoby
z niepełnosprawnością, które było można podziwiać podczas jednych z największych targów samochodowych i imprez motoryzacyjnych w Europie. HOOLIGAN, bo taką ksywkę nadał samochodowi właściciel, to Hyundai i20 WRC Proto. Silnik generujący moc 500 KM, napędy zeszperowane PPG, sekwencyjna skrzynia biegów KAPS.

Załoga złożona z mechaników, elektroników i programistów zbudowała i przeprowadziła adaptację auta kategorii WRC Proto. Joysticki zamiast kierownicy i pedałów podłączone do komputera, unikatowy system mechanizmu automatycznego wyczynowego sprzęgła oraz hydraulicznego sterowania skrzynią sekwencyjną obsługiwaną łopatkami. Ze względu na ryzyko tak zwanego przebicia biegu i przekręcenia silnika, musiało powstać oprogramowanie, które spowoduje, że kierowca nie będzie mógł w podbramkowych sytuacjach, przez przypadek zmienić biegu – wszystko przystosowane do specjalnych potrzeb kierowcy, jakim jest Sebastian Luty. To bardzo duże wyzwanie przede wszystkim dla informatyków zaangażowanych w ostatni, przedtestowy etap prac.

HOOLIGAN jest o pół tony lżejszy od Bestii (poprzedniego samochodu rajdowca). 1190 kg z innym rozłożeniem masy (na środek, nie na przód, jak to miało miejsce w Mitsubishi) i komponenty stricte wyczynowe to dosłowna petarda na torze.

Sebastian Luty, ambasador Avalon EXTREME Racing: - Zbudowanie auta kategorii WRC Proto z przystosowaniem do potrzeb osoby z jakąkolwiek niepełnosprawnością to skomplikowany proces. Ze względu na niestandardowe wymagania dla takiego auta rajdowego, praca nad nim trwała ponad rok. 9 miesięcy budowania, po czym kolejne 3 miesiące to etap testów – jazda, powrót do warsztatu, poprawki i kolejne testy.

Sport jest jeden
Fundator i założyciel Fundacji Avalon, w ramach której realizowane są działania Avalon EXTREME, Sebastian Luty to prawdopodobnie jedyny na świecie w 95% sparaliżowany kierowca (z mocnym porażeniem rąk), który na torach rywalizuje i niejednokrotnie wygrywa z pełnosprawnymi kierowcami. W sezonie 2019 wystartował ponad 20 razy i już pięciokrotnie w tym roku wjeżdżał wózkiem na podium.

Sebastian Luty: - Ostatnie 3 sezony przejeździłem Mitsubishi Lancer Evo X. Jednak to ciężkie auto nie pozwalało mi na dalszy rozwój i osiąganie jeszcze bardziej spektakularnych wyników na torze. Dlatego zdecydowałem się na budowę nowego wyczynowego auta i przystosowanie go do swoich potrzeb. Teraz sekwencyjna, ultra wyczynowa jednostka udźwignie wszystkie przeciążenia.

Sebastiana od zawsze ciągnęło do sportów związanych z wysokim poziomem adrenaliny. Poprzez działania
w Avalon EXTREME walczy na wiele sposobów z aktualnym wizerunkiem osób z niepełnosprawnościami
w Polsce. To właśnie z jego inicjatywy powstała Liga Avalon EXTREME Racing, która zrzesza kierowców
z niepełnosprawnościami i daje im możliwość pielęgnowania motorsportowej pasji oraz udziału
w profesjonalnych zawodach. Sukcesy kierowcy takiego jak Sebastian stanowią z pewnością świetną inspirację.

Motorsport to tylko jedna z odsłon projektu Avalon EXTREME. W ramach projektu działają także sportowcy z kilku innych „ekstremalnych” dyscyplin, takich jak rugby, drift, workout oraz soaring. Poprzez swoje działania, chcą oni zachęcać inne osoby z niepełnosprawnościami do próbowania sił w aktywnościach podnoszących poziom adrenaliny we krwi. Jednocześnie zależy im, aby udowodnić, że sport osób z niepełnosprawnościami może być równie ekscytujący i fascynujący, co ten uprawiany przez osoby w pełni sprawne. Sebastian Luty oraz jego wyczyny w Bestii, a wkrótce też w HOOLIGANIE, są tego najlepszym przykładem.

Parametry HOOLIGANA - HYUNDAI i20 WRC Proto

DANE TECHNICZNE:
Silnik 4B11T 2,0 Turbo, specyfikacja R4
Skrzynia biegów KAPS sekwencyjna, łopatki
Rodzaj napędu AWD, szpery PPG
Masa własna 1190 kg

OSIĄGI:
Moc maksymalna 480 KM przy 5800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 3450 obr/min
Przyspieszenie (0-100 km/h) 2,8 sek.
Prędkość maksymalna 225 km/h

DODATKOWE:
Prowadzenie PARAVAN Space Drive II, 2 joysticki
Elektronika Ecumaster: EMU Black, PMU, ADU 7”
Klatka bezpieczeństwa IRECO CrMo FIA
Zawieszenie R4, ÖHLINS TPX/TTX
Układ hamulcowy APRacing
Układ paliwowy ATL
System gaśniczy SPARCO
Komunikacja STILO
Wyposażenie Kierownica OMP Quick Release
Pasy 6-pkt Schroth + HANS
Produkcja DUDA MOTORSPORT
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / Inne /
2019-12-20 17:57:00Zespół Rallytechnology do Projekt E - serii dla samochodów w pełni elektrycznych2019-12-13 11:29:00Debiut Bieli w Hyundai i20 R52019-12-11 11:28:00Trela pokazał na Barbóce 800-konne auto do driftu2019-12-07 23:48:00Kajetanowicz i Szczepaniak: Królowie Karowej 2019!2019-12-07 22:20:00Awans o 23 pozycje Wróblewskiego w Rajdzie Barbórka2019-12-07 14:00:00Kajetanowicz i Szczepaniak liderami Rajdu Barbórka 2019!2019-12-05 18:57:00Gabryś i Gryc w stawce Rajdu Barbórka2019-12-04 22:21:00Subaru Poland Rally Team przed Rajdem Barbórka2019-12-04 15:04:00Start Barbórki w Galerii Młociny2019-11-25 22:50:00Kajetanowicz podziękuje kibicom na Barbórce
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies