Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2019-10-29 15:05
Premiera auto rajdowego sterowanego 2 joystick’ami
Wyjątkowy moment premiery jedynego na świecie auta WRC adaptowanego na potrzeby kierowcy wyścigowego sparaliżowanego w 95%, za nami. Oficjalny launch HOOLIGANA, bo tak swój nowy samochód nazwał Sebastian Luty, odbył się podczas Warsaw Motor Show 2019 w podwarszawskim Nadarzynie
w ostatni weekend października. Wydarzenie, które poruszyło świat motorsportu, to dzieło Avalon Extreme, jedynego w Polsce projektu popularyzującego sporty ekstremalne, w tym motorsport, wśród osób z niepełnosprawnościami.

HOOLIGAN na torze
W niedzielę 27 października na scenie głównej targów Warsaw Motor Show odbyła się oficjalna premiera nowego auta ze stajni Avalon Extreme. To jedyne auto rajdowe tej klasy przystosowane do potrzeb osoby
z niepełnosprawnością, które było można podziwiać podczas jednych z największych targów samochodowych i imprez motoryzacyjnych w Europie. HOOLIGAN, bo taką ksywkę nadał samochodowi właściciel, to Hyundai i20 WRC Proto. Silnik generujący moc 500 KM, napędy zeszperowane PPG, sekwencyjna skrzynia biegów KAPS.

Załoga złożona z mechaników, elektroników i programistów zbudowała i przeprowadziła adaptację auta kategorii WRC Proto. Joysticki zamiast kierownicy i pedałów podłączone do komputera, unikatowy system mechanizmu automatycznego wyczynowego sprzęgła oraz hydraulicznego sterowania skrzynią sekwencyjną obsługiwaną łopatkami. Ze względu na ryzyko tak zwanego przebicia biegu i przekręcenia silnika, musiało powstać oprogramowanie, które spowoduje, że kierowca nie będzie mógł w podbramkowych sytuacjach, przez przypadek zmienić biegu – wszystko przystosowane do specjalnych potrzeb kierowcy, jakim jest Sebastian Luty. To bardzo duże wyzwanie przede wszystkim dla informatyków zaangażowanych w ostatni, przedtestowy etap prac.

HOOLIGAN jest o pół tony lżejszy od Bestii (poprzedniego samochodu rajdowca). 1190 kg z innym rozłożeniem masy (na środek, nie na przód, jak to miało miejsce w Mitsubishi) i komponenty stricte wyczynowe to dosłowna petarda na torze.

Sebastian Luty, ambasador Avalon EXTREME Racing: - Zbudowanie auta kategorii WRC Proto z przystosowaniem do potrzeb osoby z jakąkolwiek niepełnosprawnością to skomplikowany proces. Ze względu na niestandardowe wymagania dla takiego auta rajdowego, praca nad nim trwała ponad rok. 9 miesięcy budowania, po czym kolejne 3 miesiące to etap testów – jazda, powrót do warsztatu, poprawki i kolejne testy.

Sport jest jeden
Fundator i założyciel Fundacji Avalon, w ramach której realizowane są działania Avalon EXTREME, Sebastian Luty to prawdopodobnie jedyny na świecie w 95% sparaliżowany kierowca (z mocnym porażeniem rąk), który na torach rywalizuje i niejednokrotnie wygrywa z pełnosprawnymi kierowcami. W sezonie 2019 wystartował ponad 20 razy i już pięciokrotnie w tym roku wjeżdżał wózkiem na podium.

Sebastian Luty: - Ostatnie 3 sezony przejeździłem Mitsubishi Lancer Evo X. Jednak to ciężkie auto nie pozwalało mi na dalszy rozwój i osiąganie jeszcze bardziej spektakularnych wyników na torze. Dlatego zdecydowałem się na budowę nowego wyczynowego auta i przystosowanie go do swoich potrzeb. Teraz sekwencyjna, ultra wyczynowa jednostka udźwignie wszystkie przeciążenia.

Sebastiana od zawsze ciągnęło do sportów związanych z wysokim poziomem adrenaliny. Poprzez działania
w Avalon EXTREME walczy na wiele sposobów z aktualnym wizerunkiem osób z niepełnosprawnościami
w Polsce. To właśnie z jego inicjatywy powstała Liga Avalon EXTREME Racing, która zrzesza kierowców
z niepełnosprawnościami i daje im możliwość pielęgnowania motorsportowej pasji oraz udziału
w profesjonalnych zawodach. Sukcesy kierowcy takiego jak Sebastian stanowią z pewnością świetną inspirację.

Motorsport to tylko jedna z odsłon projektu Avalon EXTREME. W ramach projektu działają także sportowcy z kilku innych „ekstremalnych” dyscyplin, takich jak rugby, drift, workout oraz soaring. Poprzez swoje działania, chcą oni zachęcać inne osoby z niepełnosprawnościami do próbowania sił w aktywnościach podnoszących poziom adrenaliny we krwi. Jednocześnie zależy im, aby udowodnić, że sport osób z niepełnosprawnościami może być równie ekscytujący i fascynujący, co ten uprawiany przez osoby w pełni sprawne. Sebastian Luty oraz jego wyczyny w Bestii, a wkrótce też w HOOLIGANIE, są tego najlepszym przykładem.

Parametry HOOLIGANA - HYUNDAI i20 WRC Proto

DANE TECHNICZNE:
Silnik 4B11T 2,0 Turbo, specyfikacja R4
Skrzynia biegów KAPS sekwencyjna, łopatki
Rodzaj napędu AWD, szpery PPG
Masa własna 1190 kg

OSIĄGI:
Moc maksymalna 480 KM przy 5800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 3450 obr/min
Przyspieszenie (0-100 km/h) 2,8 sek.
Prędkość maksymalna 225 km/h

DODATKOWE:
Prowadzenie PARAVAN Space Drive II, 2 joysticki
Elektronika Ecumaster: EMU Black, PMU, ADU 7”
Klatka bezpieczeństwa IRECO CrMo FIA
Zawieszenie R4, ÖHLINS TPX/TTX
Układ hamulcowy APRacing
Układ paliwowy ATL
System gaśniczy SPARCO
Komunikacja STILO
Wyposażenie Kierownica OMP Quick Release
Pasy 6-pkt Schroth + HANS
Produkcja DUDA MOTORSPORT
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / Inne /
2019-11-03 14:27:00Dobre tempo Subaru Poland Rally Team w Lausitz2019-10-24 23:35:00Czas na finał w Cieszynie2019-10-15 12:27:00Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino2019-09-27 12:50:00Żubry ze startem i metą w Zakopanem2019-08-27 10:26:00Kolejna edycja Rajdowego Ustronia już 1 września!2019-08-21 16:50:00Dwa tygodnie do Rajdu Polski Historycznego2019-04-12 00:18:00Wymagający debiut Lancerem Radka Ćwięczka2019-04-09 19:17:00Fliśnik i Roik w czołowej szóstce Memoriału2019-04-09 17:59:00Szybkie tempo Stopy i Ślęczki w Memoriale
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra14.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
1Rajd Monte Carlo24.01.2019
2Rajd Szwecji14.02.2019
3Rajd Meksyku08.03.2019
4Rajd Korsyki29.03.2019
5Rajd Argentyny25.04.2019
6Rajd Chile10.05.2019
7Rajd Portugalii30.05.2019
8Rajd Sardynii13.06.2019
9Rajd Finlandii01.08.2019
10Rajd Niemiec22.08.2019
11Rajd Turcji12.09.2019
12Rajd Walii03.10.2019
13Rajd Katalonii24.10.2019
14Rajd Australii14.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies