Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2019-12-20 17:57
Zespół Rallytechnology do Projekt E - serii dla samochodów w pełni elektrycznych
Zespół Rallytechnology z Rybnika, wielokrotni zwycięzcy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski,z dumą ogłasza nadejście nowej ery w działalności firmy i historii całego polskiego sportu motorowego. Znany i doceniany na świecie zespół rajdowy postanowił podjąć nowe wyzwanie i jako pierwszy w Polsce wziąć udział w sezonie 2020 w nowej serii E, przeznaczonej dla w pełni elektrycznych samochodów.

W planach jest start w całym sezonie i wystawienie dwóch samochodów, począwszy od pierwszego wyścigu na kultowym belgijskim torze Spa-Francorchamps. Kluczowa, w podjęciu decyzji, była możliwość zbudowania własnego projektu samochodu, na bazie gotowego układu napędowego i regulaminu zakładającego redukcje kosztów.

Robert Gabryszewski (szef zespołu Rallytechnology): Nasza firma rozwinęła się dzięki budowaniu i startach w samochodach grupy N. Chcemy wrócić do tworzenia własnych samochodów, a to właśnie umożliwia idea Projektu E. W połączeniu z całkowicie elektrycznym układem napędowym STARD i regulacjami obniżającymi koszty, ten projekt oferuje dla nas doskonałą okazję do rozwoju, jako konstruktorzy i jako zespół. Widzimy w tym wielką szansę, aby być stać się jednym z pionierów w tej dziedzinie i jednocześnie aby przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Rallycross to cykl doskonale nam znany, dlatego od samego początku naszym celem jest oferowanie usług na najwyższym poziomie.

Przygotowany przez STARD napęd samochodu elektrycznego można w łatwy sposób zaadaptować do podwozia R5 i takie właśnie rozwiązanie zastosujemy. Koszty przygotowania gotowego samochodu są tylko nieznacznie wyższe od kosztów jednego z trzech naszych R5. Jednocześnie, zestawiając to z bardzo niskimi kosztami eksploatacji samochodu w specyfikacji Projektu E oraz naszą zoptymalizowaną strukturę pracy, jestem pewien, że będziemy w stanie zaoferować bardzo konkurencyjne zestaw.

Pierwszy z kierowców, który wspólnie z nami dołączy do projektu, jest już potwierdzony, ale nasz plan przewiduje wystawienie w pierwszym sezonie dwóch samochodów. Zainteresowanie jest bardzo duże i od momentu prezentacji, przed dwoma tygodniami, samochodu przez ekipę STARD na odcinkach specjalnych warszawskiego Rajdu Barbórka, przeprowadziliśmy wiele ozmów z polskimi zawodnikami. Istnieje również duże zainteresowanie kierowców z zagranicy, które będziemy chcieli przeanalizować.

Zespół planuje przygotować pierwszy samochód i rozpocząć testy już w marcu 2020 roku. Jak najwcześniejsze rozpoczęcie testów i uruchomienie nowego projektu będzie kluczowe dla nowej serii. Bycie jednym z pierwszych zespołów oferujących klientom możliwość startu w wyścigach samochodów elektrycznych jest bardzo ważne dla Rallytechnology. Po zdominowaniu sceny rajdowych Mistrzostw Polski, wypracowanemu przez lata współpracy, z takimi kierowcami, jak Kajetan Kajetanowicz (wicemistrz WRC2 z sezonu 2019) oraz zbudowaniu zespołu zdobywającego doświadczenie w wielu różnych obszarach, teraz Rallytechnology określa Projekt E, jako pierwszą w historii możliwość stworzenia dla prywatnych zespołów samochodów elektrycznych dysponujących wysokimi osiągami.

Robert Gabryszewski: - Na scenie rajdowej jesteśmy bardzo dobrze znani, odnosimy również duże sukcesy odkąd rozpoczęliśmy działalność w 2006 roku. Nasza firma dobrze prosperuje, jednak od kilku lat szukamy nowych możliwości w motorsporcie. Elektryczne samochody, z naszego punktu widzenia, zdecydowanie są przyszłością. Aż do teraz, z powodu niewyobrażalnych kosztów niemożliwym wydawało się dla prywatnego zespołu nawet pomyśleć o wyścigach samochodów elektrycznych. Ta elektryczna seria w Rallycrossie wraz z zbudowaniem samochodów jest pierwszą przystępną finansowo opcją ścigania się dla takich prywatnych zespołów jak nasz. Trochę to trwało, ale czekaliśmy na taką właśnie możliwość. Zdecydowanie, następny rok będzie dla nas ekscytujący.
Dodaj do:

(robo)
Rajdy / Inne /
2019-12-13 11:29:00Debiut Bieli w Hyundai i20 R52019-12-11 11:28:00Trela pokazał na Barbóce 800-konne auto do driftu2019-12-07 23:48:00Kajetanowicz i Szczepaniak: Królowie Karowej 2019!2019-12-07 22:20:00Awans o 23 pozycje Wróblewskiego w Rajdzie Barbórka2019-12-07 14:00:00Kajetanowicz i Szczepaniak liderami Rajdu Barbórka 2019!2019-12-05 18:57:00Gabryś i Gryc w stawce Rajdu Barbórka2019-12-04 22:21:00Subaru Poland Rally Team przed Rajdem Barbórka2019-12-04 15:04:00Start Barbórki w Galerii Młociny2019-11-25 22:50:00Kajetanowicz podziękuje kibicom na Barbórce
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies