Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2008-05-20 22:39
Nowa Xsara dla Łuczyńskiego
Do rozpoczynającego się już za niespełna tydzień sezonu wyścigów górskich przygotowuje się Dariusz Łuczyński, zdobywca tytułu II vice Mistrza Polski 2007 w klasie E1 - 1600. Zeszłoroczny Daewoo Lanos, który nie sprawdził się na górskich trasach, za względu na swoją małą moc, został zamieniony na Citroena Xsarę z silnikiem 2 litrów. Nasza redakcja przeprowadziła krótki wywiad z zawodnikiem.

Za Tobą dość udany sezon, jak na debiutanta, zebrałeś zapewne sporo doświadczeń w wyścigach, uzbroiłeś się w nowe auto, jaki jest Twój cel na ten sezon ?
- Sezon na pewno zapowiada się bardzo ciekawie. Nowy samochód, który jest znacznie mocniejszy od tego, którym startowałem w 2007 roku, nowa konkurencja w klasie 2000 i co najważniejsze nowi sponsorzy. Celem jest znalezienie się w pierwszej trójce w swojej klasie. Teoretycznie cel jest prosty, ale praktycznie będzie bardzo trudno go zrealizować. Oczywiście będę dążył do osiągnięcia najlepszych wyników w poszczególnych rundach Mistrzostw Polski, niestety przy obecnej konkurencji i różnicach sprzętowych, jest to bardzo skomplikowane. Teraz, najważniejsze jest, aby jak najszybciej „wjeździć” się w Citroena i nauczyć się nim szybko podróżować. Jeśli uda mi się odpowiednio przygotować samochód i trzymać mocno pedał gazu w podłodze, to pewnie wynik na koniec sezonu będzie satysfakcynujący.

Przez ostatnie tygodnie przygotowywałeś nowe auto do startów, czy auto jest w pełni gotowe do „walki” ?
- Obecnie dość dużym problemem jest to, iż moje auto nie jest tak przygotowane ( dofinansowane), jak bym sobie tego życzył. Samochód ten jest typową N – grupą, jednakże były właściciel wyposażył go w kilka „gadżetów”, które moim zdaniem nie podniosły znacząco jego mocy, a według regulaminu GSMP kwalifikują go do mocniejszej grupy - A 2000. W wyścigach górskich, w grupie A startują samochody, których moc jest znacznie większa, niż 200 koni. Prawie wszystkie są wyposażone w tzw. szperę (mechanizm różnicowy), krótkie skrzynie biegów, a w niektórych modelach są homologowane kołowe skrzynie biegów, które znacznie poprawiają osiągi. Różnice są po prostu kolosalne. Można powiedzieć: samochód - samochodowi nie równy. Moja skromna, mająca 160 koni mocy cytrynka, nie posiada nawet szpery. O kołowej skrzyni biegów nawet nie wspomnę. Dlatego też, mocno zastanawiam się nad usunięciem kilku „gadżetów”, aby wystartować w specyfikacji N. Niestety, wiąże się to ze sporym wydatkiem finansowym.

Po zakupie samochodu spędziłeś nad nim dużo czasu w warsztacie, dopiero niedawno odbyłeś nim pierwsze testy, jakie są Twoje wrażenia ?
- Testy, to może za dużo powiedziane, bo tak na prawdę udało mi się przejechać Citroenem około 20 km. Ale na pewno mogę stwierdzić jedno, auto jest o wiele szybsze od tego, którym ścigałem się w ubiegłym sezonie. Obecnie na pewno musimy popracować nad ustawieniem zawieszenia. Wprawdzie zawieszenie przeszło gruntowną regenerację, niestety nie mam zbyt dużego doświadczenia w tych tematach, dlatego też wspieram się na doświadczeniach moich kolegów z wyścigów, którzy próbują dostosować zawieszenie do mojego stylu jazdy. Po tych kilku kilometrach okazało się też, iż dużo pracy musimy włożyć w ustawienie hamulców. Podczas dohamowania z większych prędkości tył samochodu zaczyna mocno „tańczyć” po drodze, co w rezultacie, w dużym stopniu zwiększa drogę hamowania i jest po prostu niebezpieczne. Obawiam się jedynie tego, że bez zamontowania korektora siły hamowania się nie obejdzie. A z tym możemy nie zdążyć do wyścigu w Cisnej. Tak naprawdę, to właśnie wyścig w Cisnej będzie prawdziwym testem mojej cytryny. Mam nadzieję, że w trakcie sezonu, dzięki wsparciu moich sponsorów, uda nam się na tyle doinwestować samochód, aby powalczyć o czołowe lokaty w swojej klasie.

Doskonale wiemy, że sporty motorowe należą do tej sportowej dziedziny, która wymaga sporych nakładów finansowych. Czy Twój budżet jest już zapięty na ostatni guzik ?
- Na całe szczęście, udało mi się pozyskać część funduszy od firm, które będą mnie wspierały w tym sezonie, co prawda trwają jeszcze rozmowy ze sponsorem strategicznym i mam nadzieję, że niebawem zakończą się pomyślnie. Na obecną chwilę wspierają mnie trzy firmy: Melle - producent m.in. kosmetyków samochodowych K-2, Corotop - producent membran i akcesoriów dachowych, oraz Citroen – Opole, który zapewnił mi dostępność do oryginalnych części oraz serwis mojego samochodu. Pragnę także nadmienić, że w tym sezonie, dwutygodnik Auto-Moto Biznes, oraz portal internetowy TopRally.pl są moimi patronami medialnymi, za co jestem im szczególnie wdzięczny. Nadmienię, że są ze mną od samego początku moich startów.

- Uchylając rąbka tajemnicy, mogę powiedzieć, iż Automobilklub Opolski oraz Łukasz Strzelecki z firmy Racing Team Promotion mocno pracują nad stworzeniem nowego projektu, do którego zostałem zaproszony, co jest dla mnie dużym wyróżnieniem. Jednakże na dzień dzisiejszy jeszcze nie chciałbym zdradzać szczegółów, o których niebawem na pewno się dowiemy. Zapraszam wszystkich kibiców już w najbliższy weekend w Bieszczady do Cisnej, gdzie organizowana jest I i II runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Proszę o gorący doping, który zawsze motywuje mnie do jeszcze lepszej jazdy, a bez was, sponsorów i organizatorów po prostu, tego sportu by nie było.

Z Dariuszem Łuczyńskim rozmawiał Robert Duszyk
fot. Robert Duszyk
Dodaj do:
Informacja prasowa: (Europol Team)

2008-05-30 12:17:00Trasa w Cisnej bardzo mnie zaskoczyła - Marcin Przybyszewski.2008-05-30 12:15:00Na razie uczę się z rundy na rundę - Kuba Bień2008-05-29 16:42:00Paweł Borys zadowolony po Cisnej!2008-05-29 15:25:00"Clio jest świetnym samochodem prowadzi się bardzo ładnie" - Robert Kosiba2008-05-29 10:35:00Nie sądziłam, że uda mi się pokonać konkurencję - Monika Zawodny2008-05-28 22:10:00Dariusz Łuczyński - "Udany debiut Citroena"2008-05-28 19:09:00Sukces Aleksandera Michałowskiego2008-05-28 16:47:00Wypowiedzi po Cisnej2008-05-28 16:29:00"Warunki do ścigania były wprost idealne" - Andrzej Wróbel2008-05-28 08:56:00Drugiego dnia zawodów wszystko było super - Tomasz Strozik.2008-05-27 20:01:00Mikołajczyk: Świetny początek sezonu2008-05-27 15:27:00Sensacyjna I i II Runda GSMP Cisna 20082008-05-26 14:45:00"Dla mnie zawody trochę nieudane" - Piotr Soja2008-05-25 10:45:00Udany start sezonu GSMP2008-05-23 19:47:00Zawodnicy przed GSMP Cisna 20082008-05-22 10:52:00Smutno mi tylko, że deszcz pada - Piotr Soja2008-05-21 11:05:00Grzegorz Duda przed zawodami w Cisnej2008-05-20 22:39:00Nowa Xsara dla Łuczyńskiego2008-05-20 17:21:00Cisna to jedna z najtrudniejszych tras całego sezonu - Tomasz Mikołajczyk2008-05-19 13:41:00"Górale" na start2008-05-14 13:33:00Race Rent Testował w Bieszczadach2008-05-12 07:51:00Kościuszko w WRC ?
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra14.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
1Rajd Monte Carlo24.01.2019
2Rajd Szwecji14.02.2019
3Rajd Meksyku08.03.2019
4Rajd Korsyki29.03.2019
5Rajd Argentyny25.04.2019
6Rajd Chile10.05.2019
7Rajd Portugalii30.05.2019
8Rajd Sardynii13.06.2019
9Rajd Finlandii01.08.2019
10Rajd Niemiec22.08.2019
11Rajd Turcji12.09.2019
12Rajd Walii03.10.2019
13Rajd Katalonii24.10.2019
14Rajd Australii14.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies