| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Kuzaj - nie dał szans rywalom... | Leszek Kuzaj pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, jadący najnowszą ewolucją Subaru Impreza N12, znokautował swoich rywali w zakończonym w minioną sobotę Rajdzie Magurskim. Zeszłoroczny Mistrz Polski znakomicie rozpoczął tym samym nowy sezon. Zdobyty komplet punktów może w ostatecznym rozrachunku, pod koniec sezonu posiadać olbrzymią wagę, tym bardziej, że Kuzi zaplanował na ten rok bardzo napięty harmonogram startów, zgłaszając się do Mistrzostw Świata w kategorii Production Car WRC.
Prawie dwie minuty i 13 sekund dłużej podróżowali Tomasz Kuchar z Jakubem Gerberem w nieco starszej wersji Subaru Impreza. Nowa rajdówka jest w tracie przygotowywania i być może będzie już gotowa na Rajd Dolnośląski.
Trzecie miejsce zdobył Sebastian Frycz, który tym razem wystartował autem napędzanym na dwie osie - Mitsubishi Lancer Evo VIII (+2:26.1). Wszystko wskazuje na to, że niebawem przesiądzie się do najnowszego Fiata Punto Super 2000. Fiat Auto Poland, będący sponsorem strategicznym Sebastiana, celuje wysoko i nie wyklucza także walki o czołowe miejsca w klasyfikacji generalnej. Tym bardziej cieszy wywalczone trzecie miejsce.
Michał Sołowow "wyjeździł" dopiero czwarte miejsce, a należał do grona faworytów tej imprezy. Kielczanin pracowicie rozpoczął sezon startując w Rajdzie Szwecji i Rajdzie Arktycznym. Jednak na magurskich odcinkach dopadł go pech. Najpierw awaria dyferencjału, później wizyta w rowie na siódmym odcinku specjalnym. Zwycięstwa na trzech odcinkach nie były już w stanie zrekompensować tak dużej straty czasowej.
Wielu kibiców wiązało ogromne nadzieje z Mistrzami w klasie N4, braćmi Bębenkami z Bochni. Okazało się, że śliska nawierzchnia nad wyraz im nie służyła, dodatkowo awaria dyfra, a gwoździem do trumny była dwuminutowa kara za dwunastominutowe spóźnienie na punkt kontroli czasu.
Warto wspomnieć o Michale Kościuszce, który jako jedyny wystartował w klasie Super 1600. Postępy w rzemiośle rajdowym tego młodego krakowianina są nad wyraz widoczne. Trening w Szwecji zaprocentował w Polsce skuteczną rywalizacją z faworyzowanymi na luźnych nawierzchniach autami czteronapędowymi. Niebawem miała miejsce prezentacja nowej broni Juniora, jaką jest Suzuki Swift Super 1600. Tym samochodem będzie bronił tytułu mistrzowskiego z zeszłego roku.
Wielkie słowa uznania należą się dla Łukasza Witasa z Michałem Kuśnierzem. Co prawda nie udało im się dotrzeć do mety w Gorlicach, ale to co pokazali na odcinkach specjalnych zasługuje na słowa uznania. Po szóstym odcinku specjalnym ustępowali jedynie Leszkowi Kuzajowi i zapowiadało się na nie małą sensację. Niestety czar prysł już na kolejnym odcinku, kiedy to ich niemłody już Mitsubishi Lancer w końcu odmówił posłuszeństwa.
Obiecująco zaprezentowała się młodzież startująca "zerówkami" tuż przed czołowymi kierowcami RSMP. Jazdę Kajetana Kajetanowicza można by śmiało porównać z lataniem. Zachwycała zarówno szybkość jak i płynność i opanowanie. Kierowca nieobciążony żadną rywalizacją pokazał wszystkim kibicom to na co czekali, pokonując niemal wszystkie zakręty przepięknymi slajdami. Zapewne pomagały mu w tym opony z dwukrotnie dłuższym kolcem niż te, na które zezwala zawodnikom regulamin RSMP. Uwagę skupiała również bardzo szybka jazda Łukasza Habaja. Obydwie załogi dysponowały zaledwie Peugeotami 206.
Rajd Magurski, w iście zimowych warunkach, otworzył tegoroczny krajowy sezon rajdowy. Rajd ten, wzorem zeszłorocznego Rajdu Wawelskiego, obsłużył dwie rundy zaliczane do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajdowego Samochodowego Pucharu PZM. Zeszłoroczna, pierwsza edycja tej imprezy, zebrała wiele pochlebnych opinii, dzięki nim rajd otrzymał awans do rangi mistrzostw Polski.
Rywalizacja rozpoczęła się w piątek, kiedy to zawodnicy pokonali 47 kilometrów trasy. W sobotę tuż przed godziną dziewiątą rano wystartował drugi, zdecydowanie dłuższy etap o łącznej długości odcinków specjalnych prawie 130 kilometrów.
2 Rajd Magurski, który zadebiutował w Mistrzostwach Polski, zgromadził na starcie 39 załóg. Dzięki systemowi "SupeRally", który również był nowością w Polsce, kilku zawodników mimo problemów na trasach odcinków, mogło kontynuować jazdę. Ostatecznie do mety rajdu, dojechało 36 ekip.
W sobotę rundę RSP PZM rozpoczął odcinek "Ropa". Zawodnicy rywalizujący w "pucharze" startowali bezpośrednio po ostatniej załodze z RSMP. Pokonali sześć odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 91 kilometrów. Najkrótszy czas uzyskali Marek Strzelecki z Marianem Brożyniakiem, startujący Daewoo Nubirą. Jednak to nie oni świętowali sukces, gdyż badanie kontrolne przeprowadzone po rajdzie wykazało, że ich samochód posiada niezgodności z homologacją i decyzją ZSS zostali wykluczeni. Zwyciężyła wolniejsza o zaledwie 0.4 sekundy załoga Jan Chmielewski / Krzysztof Janik (Opel Astra). Drugie miejsce zajęła załoga Tomasz Kramarczyk / Michał Trela (Opel Astra), którzy stracili do zwycięzcy 56.1 sek. Bednarski Łukasz i Rechnio Michał startujący Citroenem Saxo finiszowali na trzeciej pozycji (+1:46.3).
Wyniki końcowe RSMP:
1 Leszek Kuzaj / Maciej Szczepaniak Subaru Impreza N4 +0.0
2 Tomasz Kuchar / Jakub Gerber Subaru Impreza N4 +2:12.9
3 Sebastian Frycz / Maciej Wodniak Mitsubishi Lancer N4 +2:26.1
4 Michał Sołowow / Maciej Baran Mitsubishi Evo VIII N4 +2:38.3
5 Michał Bębenek / Grzegorz Bębenek Mitsubishi Evo VIII N4 +4:09.2
6 Maciej Lubiak / Maciej Wisławski Mitsubishi Lancer N4 +5:06.5
7 Michał Kościuszko / Jarosław Baran Suzuki Ignis A6S +6:46.8
8 Petrenko Vladimir / Zagoriy Glib Mitsubishi Evo VIII N4 +7:02.3
9 Tomasz Czopik / Łukasz Wroński Mitsubishi Evo VIII N4 +10:05.0
10 Stefan Karnabal / Bartłomiej Boba Mitsubishi Lancer N4 +12:24.1
... ... ... ... ...
Wyniki końcowe RSP PZM:
1 Chmielewski / Janik Opel Astra A7 +0.0
2 Kramarczyk / Trela Opel Astra N3 +56.1
3 Bednarski / Rechnio Citroen Saxo A6 +1:46.3
4 Orski / Chmiel VW Golf A7 +2:44.8
5 Trojan / Wódkiewicz Opel Kadet A7 +5:55.1
6 Trembicki / Kaczmarek Opel Astra A7 +5:59.8
7 Mikołajczyk / Mikołajczyk Fiat Seicento A0 +6:49.1
8 Brzykcy / Borowiczka Citroen Saxo N2 +7:06.7
9 Lempert / Całek Opel Astra N3 +7:47.3
10 Zygmunt / Zygmunt Suzuki Swift N1 +8:15.3
... ... ... ... ...
Rob |
2006-02-17 23:25:00Kuzaj - nie dał szans rywalom...2006-02-17 09:30:00AMK Tarnów po Rajdzie Magurskim2006-02-17 09:15:00Brzykcy/Borowiczka po 2.Rajdzie Magurskim2006-02-17 09:03:00Marcin Bełtowski po Rajdzie Magurskim2006-02-17 08:58:00Paluszki Beskidzkie po Rajdzie Magurskim2006-02-14 11:30:00Witas: Sukces mimo wszystko2006-02-14 08:14:00Bracia Bębenek po 2. Rajdzie Magurskim2006-02-14 08:07:00Trójmiasto wygrywa w górach2006-02-14 08:05:00Wesem RT po Rajdzie Magurskim2006-02-12 12:07:00Kuzaj, Kuchar a trzeci Frycz2006-02-12 12:05:00Strzelecki z Brożyniakiem zwyciężają "puchar" na Magurskim2006-02-12 11:28:00Karnabal i Boba po 2. Rajdzie Magurskim2006-02-12 10:49:00Sołowow po I etap magurskiego2006-02-12 10:31:00LOTOS Team Race&Rally - inauguracja sezonu radowego2006-02-12 10:29:00Kościuszko ośką punktuje w generalce2006-02-11 10:20:00Pechowy początek Mancina2006-02-10 21:15:00Marcin Bełtowski przed Rajdem Magurskim2006-02-10 11:34:00Kłopoty ze śniegiem na trasie Rajdu Magurskiego2006-02-10 11:29:00Kościuszko i Baran przed Rajdem Magurskim2006-02-10 11:26:00Mancin: Szybciej niż w Szwecji2006-02-09 10:27:00Rajd Magurski - panujemy nad zimowym żywiołem2006-02-08 21:15:00Bracia Bębenek przed 2. Rajdem Magurskim2006-02-08 21:11:00Mera Rally Rent: Gorlice zapraszają!2006-02-08 10:21:00Brzykcy/Borowiczka przed 2.Rajdem Magurskim2006-02-07 12:47:00Rajd Magurski tuż tuż !2006-02-07 09:55:00Pelikański: Na cztery łapy2006-02-07 09:49:00Mancin: Magurski w Subaru |
|  | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |