Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2006-02-12 10:31
LOTOS Team Race&Rally - inauguracja sezonu radowego
W tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski na trasach rywalizują dwie załogi LOTOS Team Race&Rally. Pierwszy start zawodników miał miejsce w 2. Rajdzie Magurskim; z numerem 3 ruszali do walki wicemistrzowie Polski w klasyfikacji generalnej i mistrzowie grupy N - Michał i Grzegorz Bębenkowie oraz Mariusz Stec, którego w rozpoczynającym się sezonie z prawego fotela wspierać będzie Jacek Rathe.

W pierwszym rajdzie załogi do przejechania miały niemal dwieście kilometrów odcinków specjalnych po bardzo zaśnieżonych i krętych trasach Magury Małastowskiej. Organizator, po raz pierwszy od wielu lat, dopuścił możliwość używania opon z kolcami - to najlepiej świadczy o warunkach, w jakich odbywała się rywalizacja. Załogi LOTOS Team Race&Rally w kolejnych eliminacjach rozpoczętego właśnie sezonu będą jeździły najnowszymi wersjami Mitsubishi Lancer Evo IX, jednak w pierwszej odsłonie rajdowego serialu stanęły na starcie w nieco wcześniejszych wersjach - Evo VIII i Evo VI. Najnowszy Lancer wymaga jeszcze poprawek i po ich wprowadzeniu (i homologowaniu) przez fabrykę samochody zostaną przygotowane dla zawodników LOTOS Team Race&Rally.

Zadaniem obu załóg w pierwszej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2006 było podjęcie rywalizacji o mistrzostwo Polski już od pierwszego kilometra, jednak zarówno dla braci Michała i Grzegorza Bębenków, jak i dla Mariusza Steca z Jackiem Rathe okazało się to bardzo trudne. Od początku w samochodach wystąpiły defekty, które nie tylko postawiły pod znakiem zapytania nawiązanie równorzędnej walki z rywalami, ale też w ogóle dotarcie do mety. Defekt pompy wspomagania układu przeniesienia napędu w samochodzie Michała i Grzegorza Bębenków utrudniał szybkie i płynne pokonywanie zaśnieżonych tras. Wymiana tego podzespołu w warunkach "polowych" trwa długo. Mechanicy serwisu pracowali bardzo szybko, jednak załoga wyjechała dwanaście minut po czasie i otrzymała karę czasową za spóźnienie na jeden z punktów kontroli czasu. Po naprawie auta załoga LOTOS Team Race&Rally jechała bardzo szybko, odrabiając straty do konkurentów. Ostatecznie do metę rajdu Michał i Grzegorz Bębenkowie dojechali jako piąta załoga bardzo licznej i doskonale dysponowanej stawki kierowców w samochodach z napędem na cztery koła. Załoga zdobyła pierwsze 4. punkty w tegorocznych mistrzostwach Polski

Już na pierwszym docinku specjalnym w Lancerze Evo VI Mariusza Steca "zastrajkowała" elektronika. Silnik przestał pracować i przez długie cztery minuty nie dawał się uruchomić. Telefoniczna konsultacja z serwisem i doraźna naprawa wykonana przez załogę na odcinku specjalnym pozwoliła pojechać dalej. Po pierwszym odcinku zostali sklasyfikowani na 38. miejscu ze stratą niemal sześciu minut do zwycięzcy. Kolejne próby przejechali w "awaryjnym" trybie sterowania silnikiem. Dopiero po trzech odcinkach specjalnych składających się na pierwszą, nocną pętlę 2. Rajdu Magurskiego komputer sterujący silnikiem został przywrócony do pełnej sprawności i już do końca rajdu silnik pracował bez zarzutu. Drugiego dnia załoga jechała tempem pozwalającym uzyskiwać regularnie miejsca na początku drugiej dziesiątki stawki. To nieco powyżej możliwości samochodu - Lancer Evo VI jest starszy o dwie a nawet trzy generacje od samochodów, w jakich startowała większość rywali. Na ostatnim odcinku specjalnym zdefektowała skrzynia biegów i załoga zmuszona była skorzystać z systemu Superally. Za każdy nieukończony odcinek specjalny dopisywana jest kara 5 minut, jednak załoga jest klasyfikowana w zawodach. Na mecie 2. Rajdu Magurskiego Mariusz Stec z Jackiem Rathe zajęli 16. miejsce.

Podobnie jak w poprzednim sezonie zawodnicy LOTOS Team Race&Rally stają na starcie po to, aby zwyciężać. Ważniejsza jednak od wygranej jest sportowa rywalizacja, w której zarówno zwycięzca, jak i zwyciężony pozostają rywalami, ale nie przeciwnikami. Zawodnicy LOTOS Teamu wiedzą, że to właśnie atmosfera szlachetnego współzawodnictwa na torach, czy odcinkach specjalnych tworzy niepowtarzalne piękno sportowych zmagań. Tak w pierwszym rajdzie sezonu, jak i w kolejnych imprezach sportów samochodowych, wszyscy zawodnicy zespołu będą starali się walczyć możliwie najlepsze rezultaty, jednak nade wszystko chodzi o to, aby walczyć i zwyciężać w pięknym stylu.
W pierwszej odsłonie rajdowych zmagań obie załogi LOTOS Team Race&Rally osiągnęły metę. Zarówno dla braci Bębenków, jak i dla Mariusza Steca i Jacka Rathe wyniki nie są satysfakcjonujące, jednak warto przypomnieć, że w ostatnich latach zwycięzcy pierwszej eliminacji nie udawało się zwyciężyć w całym sezonie. A ten zapowiada się nadzwyczaj ciekawie; bardzo liczni i świetnie przygotowani konkurenci będą rywalizować w ośmiu eliminacjach. Obie załogi LOTOS Team Race&Rally zamierzają walczyć o najwyższe miejsca i zdobyć tytuły mistrzowskie. Na odpowiedź na pytanie czy ambitne plany załóg LOTOS Team Race&Rally uda się zrealizować i kto po zakończeniu tegorocznego cyklu uhonorowany zostanie mistrzowską szarfą trzeba poczekać do października, kiedy to zakończy się ostatni rajd - Rajd Warszawski. Zawodnicy LOTOS Team Race&Rally gwarantują, że sportowych emocji nie zabraknie.

Sport i bezpieczeństwo
Sporty samochodowe to dziedzina, w której kluczem do sukcesu są przede wszystkim: perfekcyjne opanowanie techniki prowadzenia auta, umiejętność przewidywania zachowania się samochodu
przy zmiennych warunkach pogodowych, panowanie nad własnymi emocjami i wyobraźnia. Wspierając zawodników różnych dyscyplin sportów samochodowych Grupa LOTOS wniosła również swój wkład w zrozumienie, jak ważne dla bezpieczeństwa w codziennym ruchu drogowym są umiejętności i wyobraźnia kierowców.

IP
Dodaj do:

2006-02-17 23:25:00Kuzaj - nie dał szans rywalom...2006-02-17 09:30:00AMK Tarnów po Rajdzie Magurskim2006-02-17 09:15:00Brzykcy/Borowiczka po 2.Rajdzie Magurskim2006-02-17 09:03:00Marcin Bełtowski po Rajdzie Magurskim2006-02-17 08:58:00Paluszki Beskidzkie po Rajdzie Magurskim2006-02-14 11:30:00Witas: Sukces mimo wszystko2006-02-14 08:14:00Bracia Bębenek po 2. Rajdzie Magurskim2006-02-14 08:07:00Trójmiasto wygrywa w górach2006-02-14 08:05:00Wesem RT po Rajdzie Magurskim2006-02-12 12:07:00Kuzaj, Kuchar a trzeci Frycz2006-02-12 12:05:00Strzelecki z Brożyniakiem zwyciężają "puchar" na Magurskim2006-02-12 11:28:00Karnabal i Boba po 2. Rajdzie Magurskim2006-02-12 10:49:00Sołowow po I etap magurskiego2006-02-12 10:31:00LOTOS Team Race&Rally - inauguracja sezonu radowego2006-02-12 10:29:00Kościuszko ośką punktuje w generalce2006-02-11 10:20:00Pechowy początek Mancina2006-02-10 21:15:00Marcin Bełtowski przed Rajdem Magurskim2006-02-10 11:34:00Kłopoty ze śniegiem na trasie Rajdu Magurskiego2006-02-10 11:29:00Kościuszko i Baran przed Rajdem Magurskim2006-02-10 11:26:00Mancin: Szybciej niż w Szwecji2006-02-09 10:27:00Rajd Magurski - panujemy nad zimowym żywiołem2006-02-08 21:15:00Bracia Bębenek przed 2. Rajdem Magurskim2006-02-08 21:11:00Mera Rally Rent: Gorlice zapraszają!2006-02-08 10:21:00Brzykcy/Borowiczka przed 2.Rajdem Magurskim2006-02-07 12:47:00Rajd Magurski tuż tuż !2006-02-07 09:55:00Pelikański: Na cztery łapy2006-02-07 09:49:00Mancin: Magurski w Subaru
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies