Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2017-11-10 11:22
Lexus wystartuje w klasie Daytona Prototype international?
Jak podaje amerykański magazyn Racer, Lexus "aktywnie rozważa" możliwość powrotu do wyścigów w klasie IMSA Daytona Prototype international, a szefem projektu jest starszy menedżer Toyota Racing Development Steve Hallam.

Dziennikarze Racera uzyskali tę informację z wielu niezależnych źródeł, jednak poproszony o jej potwierdzenie szef Lexus Motorsports Mark Egger odmówił komentarza mówiąc, że ostateczna decyzja należy do koncernu Toyota Motor Corporation.

W pierwszej dekadzie XXI wieku Lexus uczestniczył w wyścigach poprzedniej generacji Daytona Prototype, współpracując z zespołem Chip Ganassi Racing. Budowane specjalnie do startów w zawodach pojazdy o zamkniętych, aerodynamicznych nadwoziach z kratownicowym szkieletem były wyposażone w pięciolitrowe silniki V8 2UR-GSE, znane z wyczynowych modeli Lexus IS F, RC F, GS F i LC 500. Lexus zakończył ówczesny program w 2009 roku, po uzyskaniu trzech zwycięstw w latach 2006-2008. Szczególnie spektakularny był sukces ze stycznia 2008, kiedy Lexus-Riley zespołu Chip Ganassi Racing przeciął linię mety z przewagą dwóch okrążeń nad pojazdami marek Pontiac, Ford, Mazda i Porsche.

Od roku 2017 obowiązuje nowa specyfikacja Daytona Prototype international. Pojazdy budowane są w oparciu o homologowane podwozie dostarczane przez specjalistyczne firmy (Dallara, Onroak / Ligier, Oreca lub Riley-Multimatic), zaś domeną producenta pozostają nadwozie i silnik. W zawodach uczestniczy obecnie siedem samochodów marek Acura, Cadillac, Mazda i Nissan. W przyszłym roku ich liczba ma wzrosnąć do dziesięciu, jest więc miejsce dla kolejnych producentów.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi /
2018-11-16 22:42:00Basz drugi w Lamborghini Super Trofeo Europe!2018-11-15 20:16:00Basz po ostrych walkach w kwalifikacjach2018-11-14 14:57:00Wielki finał sezonu dla Basza2018-11-08 13:32:00Czy samochód driftingowy nadaje się do jazdy na czas?2018-11-04 22:49:00Szymon Ładniak kończy sezon w Clio Cup CE2018-10-28 18:31:00Podium Basza w ulewnym deszczu2018-10-27 17:40:00Piąte miejsce Basza po ostrej walce2018-10-11 20:55:00Szymon Łukaszczyk w FIA Masters 2018 2018-09-14 17:01:00Powrót Radka Ćwięczka do Type-R'a w Korczynie2018-09-14 06:57:00Ładniak ściga się na Hockenheim
3 runda RSMP, 4 runda HRSMP08-10.06.2018
Kalendarze:
1Rajd Świdnicki KRAUSE22.04.2018
2Rajd Dolnośląski - Hotel Zieleniec18.05.2018
3Rajd Nadwiślański08-10.06.2018
4Rajd Śląska29.06.2018
5Rajd Rzeszowski09.08.2018
6Rajd Elektrenai07.09.2018
7Rajd Polski21.09.2018
1Bieszczadzki Wyścig Górski11.05.2018
2Wyścig Górski Magura Małastowska15-17.06.2018
3EHC Limanowa27.07.2018
4Banovce – J.Vrsok03.08.2018
5GP Sopot-Gdynia17.08.2018
6Wyścig Górski Czarna Góra31.08.2018
7Wyścig Górski Prządki14.09.2018
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies