Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2006-05-07 20:35
LOTOS Team po Rajdzie Elmot
Po raz pierwszy od lat jeden z najbardziej legendarnych rajdów w Polsce, rozgrywany w sobotę i niedzielę w Górach Sowich 34. Rajd Elmot, odbywał się przy znakomitej pogodzie. Nie było więc spekulacji i zgadywania, jakie opony należy założyć - wszystkie załogi pokonywały trasę na oponach typu "slick", gwarantujących na suchych nawierzchniach asfaltowych najlepszą przyczepność.

Załogi LOTOS Team Race&Rally, Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek oraz Mariusz Stec z Jackiem Rathe po raz pierwszy wystartowały w najnowszych samochodach Mitsubishi Lancer Evo IX. Już w trakcie Badania Kontrolnego okazało się, że wszyscy liczący się w rywalizacji konkurenci dysponują równie nowoczesnymi autami. Zapowiadała się wspaniała i wyrównana walka; w stawce najmocniejszych samochodów z napędem na cztery koła na starcie stanęło osiemnaście załóg, z czego sześć w najnowszej wersji Lancera i sześć w najnowszej wersji Subaru Imprezy.

W tegorocznej edycji rajdu załogi pięciokrotnie pokonywały pętlę, składającą się czterokrotnie z trzech odcinków specjalnych i raz z dwóch prób. Decydującą dla końcowych rezultatów zawodów okazała się najdłuższa, niemal trzydziestokilometrowa i łącząca w sobie trzy klasyczne odcinki specjalne "Elmotu" trasa przez miejscowości Rościszów, Walim, Michałkowa, Zagórze Śląskie, Niedźwiedzice, Jedlinę Zdrój. Załogi rozpoczynały rywalizację na odcinku Burkatów - Złoty Las (11,5 km), następnie przejeżdżali Sokolec - Kamionki (8,9 km) i na zakończenie pętli ruszali z Rościszowa do Jedliny Zdrój (29,80 km).

Już na pierwszej pętli okazało się, że Lancery Evo IX wyposażone są w hamulce o znacznie mniejszej skuteczności niż Subaru. A przecież sztuka rajdowej jazdy polega nie tylko na tym, aby szybko przyspieszać i pokonywać zakręty, ale też, a może przede wszystkim na tym, aby jak najpóźniej, ale precyzyjnie wytracić prędkość przed technicznymi fragmentami trasy. Michał i Grzegorz Bębenkowie przed startem testowali auto poszukując optymalnego ustawienia zawieszenia, jednak w tych warunkach (słońce, wysokie temperatury) ustawienia okazały się niewłaściwe. Od pierwszych kilometrów Michał Bębenek starał się wyczuć samochód, jednak słabnące hamulce oraz nieprecyzyjne prowadzenie się auta utrudniało pozbycie się pewnej nieufności do nowego samochodu. Na domiar złego w połowie pokonywanego po raz pierwszy najdłuższego odcinka rajdu w ich samochodzie "skończyły się" hamulce i w strefie serwisowej okazało się, że nieszczelny układ wspomagania musi być wymieniony. Naprawa samochodu trwała o trzy minuty za długo i wicemistrzowie Polski ze spóźnieniem wjechali na Punkt Kontroli Czasu, wypadając w klasyfikacji poza pierwszą dziesiątkę. Spore straty i doskonała jazda rywali powodowały, że na kolejnych odcinkach specjalnych Michałowi i Grzegorzowi Bębenkom trudno było odnaleźć właściwy rytm jazdy. Po pierwszym dniu sklasyfikowani byli na 11. pozycji ze stratą niemal trzech minut do liderów, Leszka Kuzaja i Macieja Szczepaniaka w Subaru Imprezie. Drugi dzień nie mógł już przynieść sukcesu i nadal jazda braci Bębenków pozbawiona była radości i dynamizmu, do jakich przyzwyczaili swoich kibiców w ubiegłym sezonie. Na rampie mety zameldowali się jako dziewiąta załoga stawki, zdobywając jeden punkt w klasyfikacji Grupy N (8. miejsce).

Dla Mariusza Steca i Jacka Rathe występ w 34. Rajdzie Elmot był drugim wspólnym startem. Na trudnych, technicznych i wymagających bardzo precyzyjnego opisu trasach zawodnicy osiągnęli ten szczególny poziom porozumienia, w którym wszystkie informacje rajdowe przekazywane są w sposób jednoznaczny i zrozumiały w ułamku sekundy. Na kolejnych kilometrach odcinków specjalnych mistrz Polski w wyścigach górskich poznawał nowy samochód pokonując próby coraz szybciej i bezbłędnie. W stawce bardziej doświadczonych konkurentów Mariusz Stec i Jacek Rathe zostali sklasyfikowani na 12. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Obie załogi LOTOS Team Race&Rally dojechały do mety 34. Rajdu Elmot wystrzegając się poważniejszych błędów, jednak rezultaty sportowe, jak po zakończeniu rywalizacji zawodnicy przyznali, nie satysfakcjonują żadnego z nich. Po krótkim odpoczynku obie załogi rozpoczną intensywne przygotowania do zbliżającego się startu w 63. Rajdzie Polski. Jeszcze w maju odbędą się testy pozwalające dostroić samochody do wymagających nawierzchni szutrowych, tak aby między 9 - 11 czerwca pokazać kunszt rajdowej jazdy.

W 34. Rajdzie Elmot startowała załoga wspierana przez LOTOS Team Młodych, Marcin Mucha i Joanna Madej w samochodzie VW Polo. Pierwszy start załogi w doborowej stawce kierowców rywalizujących w kategorii Super 1600 należy uznać za udany. Marcin Mucha i Joanna Madej osiągnęli metę nieuszkodzonym samochodem zajmując 21. miejsce w klasyfikacji generalnej i piąte w klasyfikacji Super 1600. Kierowca rozpoczyna dopiero swoją rajdową karierę, więc każdy ukończony rajd i przejechane kilometry odcinków specjalnych mają dla niego ogromne znaczenie. Zanim Marcin Mucha będzie mógł podejmować próbę walki ze znacznie bardziej doświadczonymi i utytułowanymi kolegami czeka go jeszcze nauka wielu tajników rajdowego rzemiosła.

IP
Dodaj do:

2006-05-10 13:22:00Habaj i Spentany pierwszymi liderami Pucharu Peugeot2006-05-10 13:19:00Udany start zespołu Peugeot Polska Sport Rally Team w Rajdzie Elmot - Remy2006-05-09 22:26:00Bełtowski - Moje Subaru ma już trzy lata !2006-05-09 13:13:00Dwa Peugeoty na "pudle" !2006-05-09 10:55:00Guzek i Zubik wskoczyli na "czwarte"2006-05-08 22:44:00Frycz o Elmocie - ten rajd wymaga szczęścia !2006-05-08 20:02:00Typa i Żuk na trzecim w pucharze2006-05-08 11:58:00Karnabal i Rozwadowski po Rajdzie Elmot2006-05-07 22:54:00Szczęśliwa trzynastka dla Mancina2006-05-07 20:35:00LOTOS Team po Rajdzie Elmot2006-05-07 16:46:00Kościuszko liderem klasyfikacji S1600 po Rajdzie Elmot2006-05-06 21:44:00Kościuszko i Baran na mecie I etapu Rajdu Elmot2006-05-05 16:27:00Kościuszko i Baran przed Elmotem2006-05-05 16:25:00Debiut w Górach Sowich - Andrzej Mancin2006-05-05 16:11:00Frycz - trzeci sezon w Fiacie2006-05-05 16:09:00Stefan Karnabal i Sebastian Rozwadowski - przed Rajdem Elmot2006-05-05 16:06:00W Rajdzie Elmot - Remy wystartują dwa samochody Peugeot 206 Super 16002006-05-05 16:00:00Rajd Elmot pierwszą spośród sześciu eliminacji dla Rajdowego Pucharu Peugeot 20062006-05-05 14:54:00Porębski / Spurek przed Rajdem ELMOT2006-05-05 10:14:00Wieści z zapoznania z trasą rajdu Elmot- Remy
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies