Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2006-05-05 16:06
W Rajdzie Elmot - Remy wystartujÄ… dwa samochody Peugeot 206 Super 1600
Peugeot Polska od dziewięciu lat czynnie uczestniczy w sporcie samochodowym i to na wszystkich szczeblach rywalizacji: począwszy od Peugeot 206 WRC i Super 1600, poprzez Rajdowy Puchar Peugeot 206, udział samochodów - szczególnie modeli 106 Rallye i 206 XS - w Pucharze PZM, po Rajd Młodych - imprezę, która jest wprowadzeniem do wyczynu. Także w sezonie 2006 na rajdowych trasach nie zabraknie modeli Peugeot!

Aby urozmaicić rywalizację kierowców niedysponujących tak wysokim budżetem, jak w przypadku samochodów WRC, Międzynarodowa Federacja Automobilowa (FIA) stworzyła nową klasę - Super 1600. Cieszy się coraz większym zainteresowaniem, poczynając od mistrzostw światowych, na rozgrywkach narodowych kończąc. Już w ubiegłym roku w Mistrzostwach Europy samochody Super 1600 zastąpiły auta w specyfikacji WRC. Podobnie stało się w Polsce.

Ta wyraźna tendencja na europejskich trasach rajdowych spowodowała podjęcie w 2003 roku przez Peugeot Polska kolejnego wyzwania. Właśnie Peugeot 206 Super 1600 został oficjalnym samochodem zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team (wcześniej przez dwa lata był nim Peugeot 206 WRC). Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur "w cuglach" zdobyli tytuł Mistrza Polski’2003 w Klasie Super 1600, w klasyfikacji Producentów triumfował Peugeot Polska, w klasyfikacji Sponsorów - zespół Peugeot. W sezonie 2004 do modelu 206 Super 1600 przesiedli się Mariusz Pelikański i Daniel Dymurski (w pewnym sensie w nagrodę za wywalczenie rok wcześniej tytułu w RPP). W ubiegłym roku wystartowały dwa samochody: do Pelikańskiego i Dymurskiego dołączyli mistrzowie RPP’2004, Piotr Adamus i Magdalena Zacharko. I spisali się bardzo dzielnie: wywalczyli tytuł drugich Wicemistrzów kraju zarówno w Klasie Super 1600 jak i Kategorii F - 2!

Samochody zbudowane zostały w Peugeot Sport w Paryżu. Jest to kolejna ewolucja 206 Super 1600. Zastosowano w nich m.in. prototypowy układ hamulcowy z dwoma pompami (osobną dla kół przednich, osobną dla tylnich), fabryczną ewolucję układu wydechowego z dwoma katalizatorami, zmienione zawieszenie tylne, zmodyfikowaną elektronikę, pozwalającą na rejestrację danych ze wszystkich czujników znajdujących się w pojeździe. W Peugeot 206 Super 1600 zastosowany został nowy kolektor ssący, który pozwala na lepszy przebieg momentu przy niższych obrotach silnika. Obie "rajdówki" posiadają też wyłączniki bezwładnościowe prądu oraz czujnik automatycznego włączenia systemu gaśniczego, w celu zabezpieczenia załogi, większego niż jest to wyznaczone w przepisach.

Warto podkreślić, że oba samochody Peugeot 206 Super 1600 są w całości przygotowywane do poszczególnych rajdów w serwisie Peugeot Sport Polska w Warszawie. Jedynie ich silniki są systematycznie przeglądane w centrali Peugeot Sport we Francji. Podczas imprez obsługiwać "rajdówki" będzie grupa polskich mechaników pod kierownictwem Grzegorza Targaszewskiego, która współpracować będzie z przybyłym do kraju przedstawicielem Peugeot Sport.

Kierowcami zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team w 2006 roku zostali Piotr Adamus i Dariusz Poloński. Obaj zawodnicy mają duże doświadczenie w prowadzeniu samochodów Peugeot - zdobywali bowiem tytuły Mistrzów Polski w Rajdowym Pucharze Peugeot (Adamus w 2001 roku w modelu 106 Rallye oraz w 2002 i 2004 roku w modelu 206 XS, Poloński - w 2005 roku w modelu 206 XS). Tak więc tradycja, że Mistrz Polski w RPP przesiada się do mocniejszego samochodu w następnym sezonie została zachowana!

Pilotką Piotra Adamusa jest Magdalena Zacharko, pilotem Dariusza Polońskiego - Grzegorz Dobosz.

Peugeot Sport Polska Rally Team uczestniczyć będzie w sześciu tegorocznych rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Celem zespołu jest wywalczenie tytułu Mistrzów Polski w Klasie Super 1600, walka o zajęcie jak najwyższej lokaty w klasyfikacji generalnej, zwycięstwo w klasyfikacji Mistrzostw Polski Sponsorów oraz Producentów.

Partnerami Peugeot Polska sÄ… firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN.

Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2006:
6 - 7 maja: Rajd Elmot;
9 - 11 czerwca: Rajd Polski;
9 - 11 czerwca - 1 lipca: Rajd Wawelski;
3 - 5 sierpnia: Rajd Rzeszowski;
8 - 9 września: Rajd Nikon;
29 września - 1 października: Rajd Warszawski

ip
Dodaj do:

2006-05-10 13:22:00Habaj i Spentany pierwszymi liderami Pucharu Peugeot2006-05-10 13:19:00Udany start zespołu Peugeot Polska Sport Rally Team w Rajdzie Elmot - Remy2006-05-09 22:26:00Bełtowski - Moje Subaru ma już trzy lata !2006-05-09 13:13:00Dwa Peugeoty na "pudle" !2006-05-09 10:55:00Guzek i Zubik wskoczyli na "czwarte"2006-05-08 22:44:00Frycz o Elmocie - ten rajd wymaga szczęścia !2006-05-08 20:02:00Typa i Żuk na trzecim w pucharze2006-05-08 11:58:00Karnabal i Rozwadowski po Rajdzie Elmot2006-05-07 22:54:00Szczęśliwa trzynastka dla Mancina2006-05-07 20:35:00LOTOS Team po Rajdzie Elmot2006-05-07 16:46:00Kościuszko liderem klasyfikacji S1600 po Rajdzie Elmot2006-05-06 21:44:00Kościuszko i Baran na mecie I etapu Rajdu Elmot2006-05-05 16:27:00Kościuszko i Baran przed Elmotem2006-05-05 16:25:00Debiut w Górach Sowich - Andrzej Mancin2006-05-05 16:11:00Frycz - trzeci sezon w Fiacie2006-05-05 16:09:00Stefan Karnabal i Sebastian Rozwadowski - przed Rajdem Elmot2006-05-05 16:06:00W Rajdzie Elmot - Remy wystartują dwa samochody Peugeot 206 Super 16002006-05-05 16:00:00Rajd Elmot pierwszą spośród sześciu eliminacji dla Rajdowego Pucharu Peugeot 20062006-05-05 14:54:00Porębski / Spurek przed Rajdem ELMOT2006-05-05 10:14:00Wieści z zapoznania z trasą rajdu Elmot- Remy
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies